פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
איציק נוסצקי איציק נוסצקי פעיל למען החינוך בעיר איציק נוסצקי

החלטה שהתקבלה בבית ספר בו לומדות בנותיו הובילה את איציק, לפעול לשינוי במערכת החינוך בנתניה. בראיון הוא מסביר מה גרם לו לקום ולעשות מעשה 

בסדרת הכתבות על הפעילים החברתיים בעיר, פגשנו את איציק נוסצקי, בן 64, נשוי, אב לחמישה, סבא, תושב נתניה 32 שנה, בוגר היחידה 8200 ויזם הייטק.

בשנת 1995 ייסד את חברת אינטרספייס המספקת פתרונות ומענה מקצועי לפרטיים ולעסקים בעולם המקוון, בשנת 2000 זיהה את הפוטנציאל העתידי הגלום במסחר אלקטרוני והקים את חברת טרנזילה, שפיתחה מערכות מסחר וסליקה און ליין. בשנה שעברה קיבלה החברה מבנק ישראל רישיון להיות חברת האשראי הרביעית במדינת ישראל וכיום עיקר הפעילות של נוסצקי מתמקדת במשימה המאתגרת של הקמת חברת האשראי.

מה הביא אותך להיות פעיל חברתי בעיר

יש לי שתי בנות מקסימות הלומדות בבית הספר היסודי חיים חפר. לפני כשלוש שנים התקבלה החלטה לשלב בתוך בית ספר צומח עם משאבים מוגבלים את בית ספר קרליבך. כך פתאום מצאתי את עצמי בתוך המאבק הזה.

לצערי תוך כדי המאבק נחשפתי למערכת חינוך כושלת בנתניה שלדעתי מונעת לא מעט משיקולים אישיים ושיקולים זרים ומחוסר מקצועיות.

אני אישית חושב שנושא החינוך צריך להיות הנושא המרכזי והחשוב בכל עיר, וחייב להיעשות בצורה המקצועית ביותר. אני מאמין בחשיבות העצומה להכין את הנוער שלנו לאתגרים של המחר. מצד אחד לגדל דור של אנשים טובים וערכיים יותר ומצד שני אנשים שידחפו את החברה שלנו קדימה בכל התחומים.

הפעילות הציבורית ההתנדבותית שלי מתמקדת בחינוך. לפני כשנתיים החלטתי להקים פעילות רובוטיקה בבית הספר יסודי חיים חפר, תחת התוכנית הבינלאומית הנקראת "פירסט" ובישראל מאוגדת בחסות הטכניון ובעידוד משרד החינוך.

השנה אשתי איזה ואנוכי השקענו כמה מאות שעות פרונטליות בפעילות.

מה כוללת התכנית?
התוכנית משלבת איכויות ולימוד רב תחומי ולא רק רובוטיקה כפי שזה נשמע. בבסיס התוכנית לומדים טכניקות של עבודת צוות, יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא. חקר טכנולוגי לצד חינוך ערכי לעזרה לזולת ולחברה וכוללת פרויקטים של תרומה לקהילה.

כשהתחלנו היינו בית הספר היסודי היחידי בנתניה ולשמחתי הצטרף אלינו השנה בי"ס שמרית ביוזמה והשקעה עצומה של המורה טלי קורלנד. בחטיבות יש לנו גם את שי עגנון ואת אורט שטקליס ואת אחיו הגדול יד ליבוביץ' בודד בתיכונים. 

חשבת להצטרף לפוליטיקה העירונית?

כיום פעילותי הציבורית היא כמעט בלעדית מאחורי המקלדת, אין לי שום יומרות או כוונות להיכנס לתחום הפוליטי, ואיני מזוהה או רוצה להזדהות עם אף מפלגה או מועמד.

מצב זה מאפשר לי להביא גם כתבות ונתונים ביקורתיים ולכתוב בצורה אמיתית ונקייה וללא אינטרסים אישיים. מה שהכי מעציב מבחינתי הוא שאף מועמד לא מדבר על הנושאים החשובים כמו חינוך, סביבה ירוקה ותחבורה, וחינוך מבחינתי זה לא הצללה, דשא סינטטי וצבע.

אלו הביאו אותי לפתוח פורום בפייסבוק "רמת פולג עיר ימים – תושבים נטו" שכיום מונה כמעט 5,000 חברים וממשיך וצובר פופולריות במיוחד בגלל שהוא נטו למען התושבים ואינו מקדם אינטרסים אישיים או פוליטיים של אף אחד. מאז שהפורום נפתח, נוצרה פתיחות גדולה יותר, שקיפות גדולה יותר ושיתוף רחב יותר בעיר. 

 

פעילים חברתיים נוספים בסדרת הכתבות של נתניה נט

על אמון אחריות ופעילות חברתית- שיחה עם אדי עובד

שיחת בנות: ראיון עם טלי מולנר

אמנון סעדון לא נח לרגע

מאור דאיה בראיון על פעילות חברתית ומה שמסביב