פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
ד"ר שמואל גור לכל מי שהספיק להתגעגע, ד"ר גור מסכם תקופה ד"ר שמואל גור

משפחות פולג והסביבה כבר מרגישות בחסרונו של ד"ר גור, מומחה לרפואת ילדים במרפאת פולג בנתניה. תפסנו אותו לראיון פרידה מסכם

לאחר 25 שנים במרפאת פולג בנתניה, עזב דוקטור גור למרפאה בכפר סבא.

ד"ר שמואל גור

ד"ר שמואל גור, הרופא האגדי שגרם לנו לשמחה קטנה גם כאשר לילד יש חום, עזב את המרפאה השכונתית אותה הקים לפני 25 שנים.

במהלך תקופת עבודתו, פיתחו נשות האזור, הערכה/ הערצה לרופא השכונתי שטיפל בילדיהם באהבה ובמסירות ותמיד ידע לאבחן נכון ולהרגיע את האמהות הלחוצות. מאות סיפורים של אבחון נכון ואף הצלת חיים תרמו לתדמיתו של ד"ר גור כרופא המועדף באזור.

רגע אחרי שעזב אותנו לטובת מרפאה בכפר סבא, תפסנו את ד"ר גור (60) לראיון מסכם

מדוע החלטת לעזוב?

החלטתי לקחת פסק זמן, מאחר ובמקביל אני מנהל את מרכז הילד בכפר סבא, מרכז ענק עם המון דרישות ניהוליות. מצאתי את עצמי נקרע בין שני התפקידים ולא רציתי להיקלע למצב שאני מגיע לעבודה ללא רצון. לכן לקחתי הפסקה של שנה לטובת המרפאה להתפתחות הילד בכפר סבא ובימי ראשון בבוקר אני מגיע למחלקת עור בשניידר, שם אני לומד דברים נוספים שלא נחשפתי אליהם. 

אתה מתכנן לחזור למרפאה?

תוך חודש חודשיים אני מאמין שאני אתגעגע לילדים מנתניה ואחזור. זה לא פשוט, מדובר ב-25 שנה, הקמתי את המרפאה מ-0 ילדים ל-2000 שיש כיום, אתה נקשר לאנשים ואנשים נקשרים אליך. אותם תינוקות שטיפלתי בהם, היום אני מטפל בילדים שלהם, אני יודע שהייתי חלק משמעותי וחשוב בהקמת המשפחה של אותם אנשים. זה הכי מעיד על קשר בין מטופל למטפל. בגלל שהמרפאה גדולה, אני מניח שאם ארצה לחזור יהיה לי מקום. אבל הזמן יגיד.

מה הכי אהבת במרפאה? 

הכי אהבתי את האנשים אחרת לא הייתי נשאר כל כך הרבה זמן. זה אחרת כשאתה יודע שאתה לא מגיע לתורנות לפתור בעיה, אלא אתה בא לגדל ילד. אתה עם ילד מגיל שבוע, חודש, ואתה עובר התלבטויות של הילדים, שולח לצבא, קולט את הילד כשהוא חוזר מהצבא ואז רואה אותו מביא את הילד שלו או שלה. זה היופי ברפואה קהילתית.

מה לא אהבת?

מה שלא אהבתי קשור לתחושה של הכל עכשיו, מיד וכרגע. תחלואת הילדים לא השתנתה בגלל שהפכנו לדור האייפון שמחפש תשובות עכשיו. מחלה שצריכה להיפתר בשבוע, לא תיפתר יותר מהר אם יגיעו 4 פעמים בשבוע. אנשים רוצים את הילד בריא כרגע ומייד.

דבר שני, כל הנושא של כל הזמן מנסים לתקן את הילדים, אם הילד לא יונק כמו שצריך, פונים ליועצת הנקה, אם לא ישן, פונים ליועצת שינה, לא מחזיק טוב עפרון, ליועצת התפתחות, הילד אומר שין ולא סין לקלינאית תקשורת, זה הפך למקור לדאגות ולאבחוני יתר.

מה אתה אומר לאמהות שנרשמו לקופת חולים כללית בגללך?

אני מעריך את האמון שלהן ומקבל תגובות אוהדות, אבל הם מקבלים שני רופאים לפחות ברמה שלי ואני גאה שהם מחליפים אותי. מי שמחליף אותי, ד"ר שאול ריגלר, היה המנטור שלי ואני הייתי המנטור של הבן שלו ד"ר טוהר ריגלר, כך שאני רגוע, הם מצויינים. 

לסיכום

תשמרו על הילדים שלכם בריאים, תהיו בטוחים בהורות ותסמכו על האינסטינקטים.