תוכנית אזור התעסוקה המטרופוליני אושרה במועצה הארצית אחמ"מ נתניה

וועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית אישרה את תוכנית אזור התעסוקה המטרופוליני שיוקם בנתניה

אתמול (שלישי) התקבלה החלטה של ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית, בדבר ערר של חוף השרון לתוכנית נת/1000 – אזור תעסוקה מטרופוליני נתניה שהוגשה בחודש יוני השנה.

הוועדה אישרה את התוכנית וכתבה בין היתר  "לאחר עיון במכלול כתבי הטענות שהוגשו, שמיעת טענות הצדדים בדיון שהתקיים לפנינו ביום 22.06.2023 והתייעצות פנימית, החלטנו פה- אחד לדחות את הערר"

לדברי מהנדס העיר, ארז טל, אזור התעסוקה המטרופוליני בנתניה, יהווה מרכיב ראשי בקביעת מידת פיתוחה של נתניה בשלושת העשורים הקרובים ומיצובה כאזור תעסוקה מטרופוליני משמעותי במרחב שבין חיפה לתל אביב, בהיותו מנוע הצמיחה המרכזי של העיר.
אתמ"מ נתניה הינו מרחב התעסוקה הגדול ביותר פיזית במחוזות מרכז ות"א ומהגדולים במדינה. הוא ממוקם בעיר ובמרחב מרכזי, תוך שהוא חובק את עורקי התחבורה הראשיים במדינה.
אישורה של התוכנית מהווה הגדלת סמכויות הוועדה המקומית ובכך מתאפשר קיצור משמעותי של הליכי התכנון המפורט עד למימוש ובניה בפועל.

המטרופולין החדש של מחוז מרכז

תוכנית נת/1000 - אזור התעסוקה המטרופוליני בנתניה

אזור התעסוקה של העיר נתניה הינו הגדול ביותר במחוז מרכז. האזור מתפרש על פני כ-5,200 דונם, מהווה תשתית תעסוקה לעיר ולמרחב כולו וכן מנוע צמיחה ומרכיב מרכזי ביכולתה של העיר להתפתח בעשורים הקרובים. מיקומו מרכזי וחובק עורקי תחבורה ארציים ראשיים - דרך מס' 2, בסמיכות לדרך מס' 4, דרך מס' 57 (הקושרת את דרך 6, דרך 4 ודרך 2), דרך מס' 561 (הקושרת את דרך 2 ודרך 4), דרך מס' 553 (הקושרת את דרך 2 ודרך 4), נחצה ע"י מסילת הרכבת הכבדה וכולל בתחומו 3 תחנות רכבת (קיימות ומתוכננות). האתמ"מ מרושת בתחבורה ציבורית אפקטיבית מתוכננת ומתמשק למרכזי אוכלוסייה משמעותיים בעיר ומחוץ לה. אתמ"מ נתניה מייצר אלטרנטיבה לתעסוקה במרחב השרון. פיתוחו יפחית באופן ניכר את הגודש בצירי התנועה ממרחב נתניה, חדרה וחיפה דרומה ובכך יתרום באופן ישיר להעלאת איכות החיים של מאות אלפי תושבים ומשתמשי דרך.

התוכנית הינה תוכנית כוללנית המציעה כ-8 מיליון מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר בשבעה מתחמי תכנון.

עם אישורה של התוכנית ניתן יהיה לקדם תוכניות בנייה בסמכות הוועדה המקומית, ובכך יתקצרו משמעותית הליכי התכנון. כיום מוקדמות מול גורמי המקצוע של הוועדה המקומית מעל 40 פרויקטים בשלבי תכנון שונים.

האישור מאפשר

☑️ חידוש וחיזוק מתחמי התעסוקה, מסחר, בילוי ופנאי בעיר
☑️ הפיכת אזור התעשייה לאזור תעסוקה עירוני פעיל והמשכי לעיר
☑️ הגדלת מלאי היצע מקומות העבודה בעיר
☑️ משיכה של חברות חזקות לעיר
☑️ נגישות תחבורתית מיטבית, לרבות 3 ת. רכבת
☑️ מיקום אסטרטגי וסמיכות לצירי תנועה ראשיים
☑️ רישות אזור התעסוקה בשבילי הליכה ואופניים ליצירת קישוריות
☑️ שדרוג המרחב הציבורי בדגש על יצירת חזיתות מסחריות פעילות 
☑️ הגדלת שטחים ציבוריים לטובת תושבי העיר

ראש עיריית נתניה מרים פיירברג איכר "אני מברכת את החלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה שדחתה את הערר וקיבלה את תכניתי להקמת אזור תעשייה מטרופוליני. נתניה חזקה לעתיד היא נתניה חזקה כלכלית, ולכן אמשיך לפתח אזורי תעסוקה ברחבי העיר. נשקיע בפיתוח כלכלי-עסקי, רצועת אזורי התעסוקה בעיר תהווה אזור תעשייה מטרופוליני ותגדל מ-1.5 מיליון מ"ר תעסוקה ללמעלה מ-8 מיליון מ"ר תעסוקה, שיוסיפו עשרות אלפי מקומות עבודה ברחבי העיר.

"מבקרים ייהנו מעירוב שימושים, מסעדות, משרדים, תחבורה ציבורית מתקדמת, כולל רכבת קלה שתחבר את נתניה לערים שכנות כמו הרצליה וכפר סבא.

"אזור התעשייה, שמפחית פקקים ועומסי תנועה, מייצר הזדמנויות חדשות לחברות הייטק וגופים גדולים לעבור לנתניה, ולמשוך אוכלוסיה חזקה ומבוססת. המשמעות היא שנתניה תהפוך למטרופולין של השרון, היצע התעסוקה יגדל דרמטית ויהיה יותר קל למצוא תעסוקה בעיר".