מתעניינים ברכישת נכס בקפריסין? אלו אפשרויות המימון שלכם תמונה: freepik

בין אם התחלת בחיפושים עבור נכס לרכישה למטרת מגורים בלבד, או כאפשרות להשקעה, ישנה עובדה אחת שכדאי לקחת בחשבון. שוק הדיור הישראלי ניחן כבר שנים בהאטה קריטית. מומחים רבים מכנים את המגמה כקיפאון של ממש. מחירי הדיור לא מפסיקים לזנק ככל שהביקוש עולה בהרבה על ההיצע. רק בשנה שעברה, עלו מחירי הדירות בכ-20%

זוהי הסיבה לכך שישראלים רבים מפנים כיום את המבט אל מדינות אירופה ומחפשים בה הזדמנויות להשקעה. קפריסין נחשבת כיום לאחד מהיעדים המובילים בקרב המשקיעים הישראלים. כמו בכל השקעה, גם במקרה הזה פתרון המימון הנכון יכול לקבוע במידה רבה את התשואה והרווחיות שלנו לאורך זמן. כאן, נסקור את מגוון אפשרויות המימון הזמינות לנו עבור השקעות נדל"ן בקפריסין.

מה מושך את המשקיע הישראלי לקפריסין?

זה לא סוד שמשקיעי נדל"ן ישראלים רבים מחפשים הזדמנויות במדינות אירופה כמו יוון, פורטוגל וקפריסין. לכל המדינות הללו מכנה משותף אחד – הן עדיין מתאוששות ממשבר המשכנתאות של 2008. משמעות הדבר היא שנכסים רבים זמינים במחירים נמוכים לרוכשים, בשוק בו הביקוש להשכרת דירות גבוה מאוד. אלו תנאים אופטימליים להפקת תשואות יפות מהשקעות נדל"ן. מדינות אלו פועלות במגוון דרכים כדי למשוך משקיעים זרים ולהבריא את הכלכלה. מהטבות מס ומחירי דירות משתלמים במיוחד ועד לאפשרות לקבלת ויזת תושבות, ישנם גורמים רבים שגורמים לישראלים רבים לפנות אל השוק האירופי.

בכל שנה, מבקרים בקפריסין כ-4 מיליון תיירים הודות לאקלים הים תיכוני הנעים, המחירים האטרקטיביים, החופים היפהפיים והאווירה הנינוחה והנעימה. פרויקטים חדשים בתחום התיירות צפויים להגביר אף יותר את התיירות. בשנה הקרובה, למשל, צפוי להיפתח אחד מאתרי הנופש הגדולים בסביבה שיכלול פארק מים, קזינו ותיאטרון. לכן, הביקוש לדירות נופש בקפריסין גבוה במיוחד ומאפשר למקסם את התשואה באופן ניכר.

כיצד נממן את ההשקעה שלנו בקפריסין?

אין ספק שאחד האתגרים המרכזיים שיהיה אלינו להתמודד איתם הוא מימון ההשקעה. כשזה מגיע לנכסים בקפריסין, זמינות לנו שלוש אפשרויות עיקריות.
מימון מהון עצמי אין ספק שרכישת נכס נדל"ן, בעיקר במדינה זרה, הופכת לאחד מאפיקים המרכזיים בקרב ישראלים שמעוניינים למנף סכום קיים. בין אם מדובר בחסכונות, ירושה, בונוס מיוחד או כל סכום אחר שנפל לידיך, אין ספק שזו אפשרות המימון הנוחה ביותר שלא תדרוש תשלומי ריבית או התמודדות עם מוסדות פיננסיים. אפיק מימון זה יספק לך את מרב השליטה. עם זאת, רובנו נצטרך ככל הנראה למימון נוסף כדי לרכוש נכס.

הלוואה מבנק ישראלי הבנקים הישראלים פועלים לרוב בהתאם לשוק הנדל"ן הישראלי. עם זאת, חלקם יוכלו להציע ריביות אטרקטיביות עבור השקעות זרות. סכום ההלוואה מבוסס לרוב על שווי הנכסים שיש למשקיע בישראל וההון העצמי הנזיל שיש לו, כאשר יחס ההלוואה לשווי נע בדרך כלל סביב 60-70%.

היתרון של אפשרות זו הוא שהיא מאפשרת למשקיעים למנף את ההשקעות שלהם ואפשר להרוויח תשואות גבוהות יותר. עם זאת, סכום ההלוואה יהיה בהתאם לשווי השקל הישראלי, מה שעלול לגרום לפערים במקרים של צניחת ערך המטבע. כדאי לקחת בחשבון שמרגע בקשת ההלוואה ועד אישורה, דרך כל המשא ומתן מול הבנק על תמהיל ההלוואה ותנאיה, עשוי להימשך זמן רב. לעתים קרובות הבירוקרטיה הזו עשויה לגרום למשקיעים להחמיץ הזדמנויות.
לקיחת משכנתא בקפריסין בנקים בקפריסין מציעים משכנתאות לאזרחים זרים ומנוסים היטב בעבודה עם משקיעים ישראלים. היתרון העיקרי הוא שנוכל לקבל את ההלוואה ביורו ולעתים קרובות באחוזי מימון גבוהים יותר, שיכולים להגיע עד 70%. עם זאת, הריבית מעט יותר גבוהה מזו שזמינה נכון להיום בישראל.
כחלק מהתהליך, יהיה עלינו להציג מכתב המלצה מהבנק בישראל המפרט על מוסר התשלומים וההתנהלות שלנו בחשבון, הוכחות הכנסה, תיעוד של כל הלוואה קודמת ותיעוד המוכיח כי עומד לרשותנו הון עצמי. כמו כן, נוכל לפנות אל הבנק רק לאחר שכבר יש לנו חוזה רכישה של הנכס.

התהליך הבירוקרטי קצר ומהיר יותר מזה שנהוג בישראל ודורש פחות מסמכים וביקורים בבנק. עם זאת, הוא עדיין עשוי לקחת לא מעט זמן, בעיקר בהתחשב בעובדה שיהיה עלינו לפתוח חשבון בנק בקפריסין. כדי להפיק את המרב מהאפשרות הזו, מומלץ בחום לעבוד מול אנשי מקצוע המתמחים בליווי במשכנתאות בקפריסין.