הבשורה הכלכלית החדשה: BTB מגיעה לנתניה השקת משרדי B2B

חברת הפינטק שהוקמה על מנת לתת פתרונות להלוואות עבור עסקים קטנים ובינוניים, שינתה מקצה לקצה את שוק האשראי בתחום. בראשון הקרוב תושק שלוחה של החברה באזור התעשייה ספיר, שתהיה השלוחה הראשונה מחוץ לתל אביב. מנכ"ל החברה, שלומי תורג'מן: "מי שיצטרף ל-BTB יהיה בר מזל. איני מכיר חברה מעניינת ומרגשת יותר לעבוד בה כיום"

החובבים והבקיאים בשוק ההון בכלל ובפלטפורמות P2P בפרט, יודעים היטב שעיקר הפעילות מתרחשת ברחבי העיר הגדולה, שכבר זכתה לא אחת לכינוי 'מדינת תל אביב'. ברייק ניוז: לא עוד! שלוחה חדשה של חברת BTB - (Be The Bank) תושק בראשון הקרוב באזור התעשייה ספיר בנתניה, כאשר כבר בחמישי האחרון נערך טקס חגיגי לקביעת המזוזה במקום.

הרקע להתרחבות הוא העובדה שהחברה ישבה עד כה על שטח של 900 מ"ר בתל אביב, אך לאחר שמספר העובדים האמיר תוך כשנה וחצי מ-50 ל-80 במספר, הציע יו"ר הדירקטוריון, דניאל כרוסט, תושב עיר ימים, להתמקם בנתניה – שם השטח גדול יותר ודמי השכירות נמוכים בחצי, כאשר המיקום ליד תחנת הרכבת יאפשר לכל עובד להגיע למקום בקלות. בנוסף, כך ניתן יהיה לגייס עובדים נוספים תושבי העיר.
על מנת לסבר את האוזן נספר, כי BTB היא פלטפורמת ה- P2P – (Peer To Peer) הגדולה בישראל ומציעה לכלל אזרחי המדינה להיות הבנק ולהרוויח את הריבית שמשלמים הלווים בפלטפורמה. BTB היא חברת פינטק אשר נוסדה בשנת 2014, על מנת להתחרות בבנקים ולשנות את שוק האשראי לעסקים קטנים ובינוניים. פעילות החברה מבוצעת באמצעות טכנולוגיה וזאת לאחר שהחברה שקדה עד שנת 2018 על קידום חקיקה ורגולציה שתאפשר את פעילות החברה כפלטפורמה לתיווך באשראי. החברה מחזיקה ברישיון מתאים לאשראי מורחב, מפוקחת על ידי רשות שוק ההון ומשרתת את כלל הציבור כבר 9 שנים.

חדשות נדל"ן - הבשורה הכלכלית החדשה: BTB מגיעה לנתניה

קביעת מזוזה. משרדי B2B בנתניה 

עד כה ניתן על ידי החברה, שהוקמה על ידי שלומי תורג'מן ואלון כץ, אשראי בסכום עתק העולה על 3 מיליארד שקלים עבור עסקים קטנים ובינוניים, וכן למשכנתאות. בשנת 2022 החלה החברה להתחרות גם בתחום המשכנתאות והחברה מציעה כיום משכנתאות לציבור הרחב, עד 40 שנה, עד 80 אחוזי מימון וזאת לצד הלוואות לעסקים קטנים ובינוניים. מחוץ למערכת הבנקאית, תיק האשראי העסקי של החברה הוא תיק האשראי הגדול ביותר. מיום היווסדה החברה מכפילה את עצמה בכל שנה ומגייסת יותר ויותר עובדים.

שמירה כפולה

עולם ה P2P החל להתפתח באנגליה ובארה"ב בשנת 2005 אך דובר בהלוואות קטנות מאוד ולתקופות קצרות. בשנת 2010 החל העולם בהלוואות עסקיות ושלוש שנים לאחר מכן, התחילה BTB את קידום העניין בארצנו הקטנטונת, ולא במקרה. כאשר הבנקים, 5 בלבד בישראל, נותנים ריבית נמוכה ובמקביל גובים ריבית גבוהה מאוד מנוטלי ההלוואות, הדבר מקשה מאוד על תפקודם של העסקים הקטנים והבינוניים.
כאן נכנסה לתמונה פלטפורמת ה P2P, ובמקום שהכספים ישכבו בעו"ש (עובר ושב) עם תשואה נמוכה עד לא קיימת, נפתחה האפשרות לאנשים פרטיים וכן לתאגידים בישראל להשקיע בפלטפורמות למתן הלוואות בסדרי גודל אחרים, דוגמת BTB. כפועל יוצא ובניגוד להלימת ההון המגבילה בבנק, ניתנה האפשרות להגדיל את כמות הכסף עבור ציבור הלווים, כאשר כל הכסף למעשה מועבר ישירות אליהם.
מיותר לציין שכל האופרציה המורכבת הזו מצריכה שמירה קפדנית על ביטחון המפקידים. כיוון שכך, מפעילה BTB מספר רב של מנגנוני הגנה, זאת באמצעות טכנולוגיות רבות, לרבות אלגוריתם מונחה AI לקיום טכנולוגיית ה B Match של החברה (טכנולוגיה שזכתה בפרסים בלונדון בשנת 2020)באמצעות טכנולוגיית ה B Match כספם של כלל המשקיעים מחולק בתדירות גבוה מאוד מחדש על כלל ההלוואות, חלוקה שמקטינה את החשיפה של כל משקיע כך שלא יותר מ 0.1% מכספו חשוף להלוואה אחת. כך, גם במידה ויש אלפי לווים הכסף יתפזר בין כולם וכל אחד הוא בבחינת פרומיל קטן בתוך כל הלוואה, מה שמקטין את רמת הסיכון למינימום. הגנה נוספת ניתנת בכך שכל מלווה, מפריש אחוז אחד מסך ההשקעה מחולק ל-24 תשלומים ומופקד בקרן לערבות הדדית בין כל המלווים. תוסיפו לכך את העובדה שכל המערכות הטכנולוגיות ב-BTB מפותחות In House ולמעשה אינן תלויות בגורם חיצוני בזכות מחלקת R&D מעוטרת וגדולה, ותקבלו פלטפורמה בטוחה להשקעה.

חדשות נדל"ן - הבשורה הכלכלית החדשה: BTB מגיעה לנתניה

מימין: מנכ"ל החברה שלומי תורג'מן ויו"ר החברה דניאל כרוסט 

אמנם הגיל הממוצע של עסק שקיבל הלוואה ב BTB הוא 12 שנים, תנאי הסף הוא שלווה יכול להיות עסק עם פעילות עסקית בת שנתיים לכל הפחות, זאת על מנת לאפשר ביצוע של בדיקת נאותות. אותו לווה יוכל לקבל הלוואה של עד מיליון שקלים לתקופה של עד 8 שנים וזאת לטובת צמיחה של העסק והפעילות העסקית. מעבר לכך, בעלים של עסק יכול לקחת הלוואה באופן פרטי בסכומים גדולים בהרבה, המוערכים בכמה מיליונים טובים, זאת כנגד שעבוד של נכסי נדל"ן (פרטיים או מסחריים אך בלבד שהבעלות על הנכס תהא פרטית) כך, ניתן לפרוס את ההלוואה גם עד 40 שנים. זאת ועוד, לכל הלוואה עד מיליון שקלים, יהיה חייב הלווה שני ערבים אישיים שאינם עובדים בעסק ואינם בעלים שלו. מעל מיליון שקלים, יהיו חייבים הלווים לשעבד נכסים לפי 80% מערך הנכס.

"כתושב העיר היה לי חשוב להביא לאזור התעשייה שלנו את חברת ההייטק בראשה אני עומד. כמי שמכיר את העיר ואת האיכויות שלה, כמו גם אנשיה, אני בטוח שהם ישתלבו בחברה ובתעשיית ההייטק עם התמקדות בתחום הפיננסי", אומר בגאווה היו"ר דניאל כרוסט. "BTB מציעה אפשרויות הלוואה מגוונות עבור עסקים שלא זוכים לתשומת לב מהבנקים. בעוד הם מקשים ודורשים בטוחות מהשקל הראשון, אצלנו התהליך היעיל מתבצע תוך שלושה ימי עסקים בלבד, לאחריהם נקבע האם העסק זכאי להלוואה או לא. המשקיעים מצידם זוכים בהלוואות איכותיות ותשלום המס על הריבית עליו חל ניכוי במקור של 15% על פי חוק מול מס הכנסה. בחשבון אחרון, שני הצדדים יוצאים נשכרים".

"כחברה שמחוללת תחרות בתחום האשראי לעסקים ומשרתת את כלל הציבור, אני שמח על כך שפתחנו שלוחה ראשונה מחוץ לעיר תל אביב", מסכם המנכ"ל שלומי תורג'מן. "הצמיחה שלנו היא ארצית ואין סיבה שלא נהיה בכל מקום שהוא רלוונטי. אין רלוונטית יותר מהעיר נתניה, גם בשל המיקום ואיכות האנשים. זו החלטה אסטרטגית ומי שיצטרף ל-BTB יהיה בר מזל. איני מכיר חברה מעניינת ומרגשת יותר לעבוד בה כיום".