איך לעצב את הבית מ-0? תמונה: freepik

אין דבר יותר מאתגר מאשר לעצב את הבית מ-0 באופן עצמאי. ישנה אפשרות לפנות למעצבת פנים שתיקח את האחריות על הכתפיים שלה. אך לצד האופציה הזאת, תזכרו כי קבלת ההחלטות צריכה להיות גם שלכם

חשוב שיהיה את הנגיעות שלכם בתוך הבית, כך תרגישו בו יותר בנוח. מי שייתן למעצבי פנים לעשות את כל העבודה עלול להגיע למצב בו הבית ירגיש זר לחלוטין. החלטנו לסייע לכם להבין כיצד תוכלו לעצב את הבית מ-0 בעצמכם. כמובן שבכל שלב תוכלו לפנות למעצבת פנים שתמשיך אתכם מאיפה שהפסקתם. הכי חשוב שאת מרבית העבודה תבצעו בעצמכם או לכל הפחות את הדברים החשובים. רוצים לקבל ייעוץ ממעצבי פנים מקצועיים? היכנסו לאתר של חברת ipac בכתובת: https://www.ipac.co.il/.

לא ממהרים – תיקחו את הזמן

אנו מבינים כי יש בכם רצון עז לסיים את עיצוב הבית כמה שיותר מהר. אך תזכרו כי זה שאתם ממהרים זה לא בהכרח מקדם אתכם למקום הנכון מבחינתכם. תיקחו את הזמן, תעשו את כל הבדיקות הדרושות לפני שתתחילו לעצב. מי שימהר יתר על המידה עלול למצוא את עצמו מפספס הרבה מאוד דברים. עבודה זהירה ומדויקת תאפשר לכם לקבל בסופה של הדרך את התוצאה אותה רציתם להשיג. אל תגרמו לעצמכם לחשוב על שעון החול שאוזל, מבחינתכם זה יעשה בדיוק את העבודה ההפוכה. כמובן שאם יש דד ליין ידוע מראש, מוטב שתתחילו את העיצוב של הבית מוקדם ככל האפשר.

תדאגו לתכנן – תכינו תוכנית עבודה

לרצות לעצב את הבית ביד רמה זוהי כבר התחלה טובה, אך איך אתם הולכים לעשות זאת? אם בכל פעם תנסו לחשוב על מהלך נוסף זה עלול רק לבלבל אתכם יותר. עיצוב בית מ-0 ידרוש מכם לתכנן תוכניות סדורות עוד לפני שתתחילו לעבוד. כך בכל שלב תדעו בדיוק מהו השלב הבא שאותו יהיה עליכם להשלים. עבודה מסודרת תימנע מכם להתפזר או לעשות דברים שלא בהכרח היו בתוכניות. מעבר לכך תדעו בדיוק תוך כמה זמן תסיימו עם העיצוב של הבית. הכנת תוכנית עבודה מסודרת תהפוך את החיים שלכם לקלים ולנוחים בהרבה בהשוואה לקודם לכן.

מקבלים השראה – תנסו לראות דוגמאות

הקושי העיקרי שלכם נובע מכך שאין לכם דוגמאות עליהן תוכלו להתבסס. מי שרוצה לעצב את הבית מ-0 חייב להבין פחות או יותר לאן הוא ירצה להגיע. מי שיראה דוגמאות בכל מיני בתים שונים יוכל לצעוד בבטחה עד להשגת המטרה. פתאום תמצאו דברים שעד לא מזמן היו נראים לכם לא הגיוניים או לא מציאותיים. השראה היא לא מילה גסה, בטח אם אתם מעצבים את הבית מאפס לבד. תוכלו ללכת בעצמכם לבתים על מנת לקבל בהם השראה ולראות מה ניתן לעשות. מצד שני תוכלו גם להסתכל באינטרנט על כל מיני עבודות של מעצבי פנים מיומנים.

הקשיבו לעצמכם – תחשבו מה נכון לכם

בסוף תזכרו כי עיצוב הבית צריך להיות כזה שמתאים לכם כמו כפפה ליד. אתם אלה שאמורים להיכנס לבית ולחייך חיוך גדול בזכות העיצוב המיוחד שלו. אם העיצוב יהיה מתאים לכם, הוא ככל הנראה יהיה מתאים גם לאלה שיבקרו אתכם. את זה שאתם אוהבים את הבית ואת האופן שבו הוא מעוצב לא יהיה אפשר להסתיר. גם אם הדברים נראים לכם מעט בומבסטיים, תזכרו כי אתם אלה שמחזיקים בהגה. תוכלו לנווט את הספינה בדיוק למקום בו אתם תרצו לעגון אותה, בלי שתרגישו שנאלצתם להתפשר.