כידן דהרי מעל מיליארד שקל ביקושים בהנפקת חברת תנופורט כידן דהרי

שיחה אישית עם איש העסקים כידן דהרי, תושב נתניה, שבוע אחרי ההנפקה המסחררת של חברת תנופורט שהגיעה לשווי ביקושים של מעל מילארד שקל, שנה לאחר שנרכשה יחד עם שותפו ירון אדיב

כידן (33) וירון (50) זכו במכרז לרכישת תנופורט, לאחר שהציעו 160 מיליון שקל, הצעה שבשעתו נראתה גבוהה בהרבה מהשווי המוערך. 

כידן דהרי | תמונה: ארכיון

כמעט שנה לאחר שנרכשה חברת תנופורט על ידי כידן דהרי וירון אדיב, השלימה בשבוע שעבר החברה הנפקת אג"ח ראשונית וזכתה לביקושים של 1.06 מיליארד שקל. לרגל ההנפקה, ראיינו את כידן דהרי, תושב עיר ימים.

בוא נחזור לנקודת ההתחלה שלך בעולם הנדל"ן, איך הכל התחיל?

אני ינקתי את הנדל"ן מהבית הן באהבת האדמה והקרקע והן ברמה של עסקאות וכסף. אבא שלי התחיל כשכיר והתפתח בענף עם השנים. כילד תמיד הסתכלתי בהערצה וכמיהה לדעת. אני אישית התחלתי בדירות קטנות שהשבחתי ומכרתי בסכום גבוה יותר וככה התקדמתי.
המעבר שלי למגרש של הגדולים היה כשעברתי להתעסק בקרקע למסחר. תרתי אחר קרקעות שלא היו מפותחות, קניתי, שדרגתי, השבחתי אותן ומכרתי בתג מחיר. בשנה שעברה כצעד די טבעי עבורי היה רכישת תנופורט.

מה הביא אותך דווקא לעסקת תנופורט?
במשך כמה שנים שמתי עין על מספר נכסים השייכים לתנופורט ושאפתי לשיתוף פעולה איתם. לפני שרכשתי את תנופורט הייתי בסוג של משא ומתן עם פישמן על מתחם אחד בשלמותו עוד לפני שהכריז על פשיטת הרגל וכשזה הבשיל לא יכולתי לקנות את המתחם כי ידעתי שהמניות של תנופרט למכירה. הבנתי שאני רוצה לקנות את כל החברה כי בעצם כל הנכסים בה הם כאלה ותנופורט היא למעשה חברה על מדף למכירה ואפשר לקנות אותה בהנחה משמעותית כי היא בכינוס. השוק לא יודע מה יש בכל נכס ואני ידעתי לאפיין את אותם נכסים ולהחליט שאני קונה את החברה הזו ויהי מה. נלחמתי מול האנשים הכי כבדים בתחום ואני רוצה להאמין שזכינו במכרז בזכות האמונה בעצמנו, העקשנות, לדעת לא לוותר והידע שצברנו עם השנים.

נראה שאתה תמיד חושב על האתגר הבא ויוצר לעצמך פסגות גבוהות לכבוש, זה לא מעייף?
להיפך זה מחייה אותי ואני אוהב את זה עד כדי שאני לא שם לב לפעמים שהיום נגמר. אני לא מאמין בלדרוך במקום ותמיד שאפתי גבוה גם מעבר לפסגות הנראות לעין וזה בא בעיקר מתוך אמונה עצמית ביכולת שלי.
מה אתה עושה בזמנך הפנוי אם יש כזה?
כמובן שיש זמן פנוי ויתרה מכך אני אוהב לחיות טוב ומבחינתי לחיות טוב זה לחלק את הזמן נכון. סופי שבוע הם זמן איכות עם המשפחה והחברים, דייט שלי עם אשתי וזמן איכות עם שלושת הבנות שלנו והחברים. אני טס המון לחו"ל למרות שלרוב אני תופר עבודה גם שם.
איזו עצה יש לך לחולם הצעיר?
לא לפחד לחלום ולהאמין בעצמך וביכולות שלך כי רק ככה אפשר להתקדם. כמה שזה ישמע קלישאתי בעיני אין דבר כזה לא יכול, יש לא רוצה או לא מתאמץ מספיק.