הכתר של הקיסרית קטרינה הגדולה שבוע היהלומים הבינלאומי נפתח בהשתתפות בכירי היהלומנים הכתר של הקיסרית קטרינה הגדולה | צילום: אלעד גוטמן

הנהלת בורסת היהלומים ברמת גן אירחה אתמול (שני) את בכירי תעשיית היהלומים העולמית בערב גאלה שנערך לרגל פתיחת שבוע היהלומים הבינלאומי שימשך עד יום חמישי

הפתיחה החגיגית התקיימה באולם המסחר בבורסת היהלומים ברמת גן, ועיקר תשומת הלב הופנתה להעתק מדויק של הכתר של הקיסרית קטרינה הגדולה.

הכתר של הקיסרית קטרינה הגדולה | צילום: אלעד גוטמן

הכתר אשר זו הפעם הראשונה בה הוא יוצא מחוץ לגבולות רוסיה, הובא במיוחד לישראל לימי התערוכה. הכתר משובץ ב-4,936 יהלומים מלוטשים שכל אחד מהם שוקל 398 קראט ומשקלם הכולל 2,858 קראט.

בראש הכתר משובצים 19 יהלומים שמשקל כל אחד מהם הוא 5 קראט והם שזורים ב-2 שורות של 54 פנינים גדולות ובמרכז הכתר מנצנץ יהלום אובלי שמשקלו 12.63 קראט. גובה הכתר 27.5 ס"מ, אורך בסיסו של הכתר 64 ס"מ ומשקלו 2 ק"ג. מבטי הנוכחים אף הופנו אל עבר יהלומי גלם ויהלומים מלוטשים נדירים, ביניהם יהלום גלם ענק במשקל 200 קראט, אותם הביאה חברת אלרוסה, חברת כריית היהלומים הגדולה בעולם.

האורחים עמדו משתאים אל מול הכתר וציינו שאף שיהלומים הינם עיסוק יומיומי עבורם, כזו יצירת פאר לא מזדמן לראות בכל יום.

חדשות נדל"ן - שבוע היהלומים הבינלאומי נפתח בהשתתפות בכירי היהלומנים

יורם דבש, השר יריב לוין, שלמה אשד-נשיא הבורסה לאבני חן ושמואל שניצר | צילום: אלעד גוטמן

את האירוע פתח יורם דבש, נשיא בורסת היהלומים שאמר "אני שמח לראות את אולם המסחר מלא בקניינים ונציגים מכל העולם. כל הזדמנות לראות אולם מסחר מלא ותוסס ממלאת אותנו שמחה גדולה." השנה הגיע מספר שיא של אורחים מחו"ל לקחת חלק בשבוע הבינלאומי" אמר יורם דבש והוסיף "אנו מבטיחים להמשיך ולקדם פרויקטים חשובים לטובת התעשייה, כפי שכבר עשינו בשנה החולפת וכך להחזיר את בורסת היהלומים הישראלית להיות מובילה עולמית"

אורח הכבוד היה שר התיירות ח"כ יריב לוין שציין "לתעשיית היהלומים תרומה עצומה למשק הישראלי ותרומה חשובה נוספת, כמו בעולם התיירות, כך גם היהלומנים הם שגריריה של המדינה, המביאים את פניה היפות של ישראל בעולם כולו". השר לוין הוסיף "כמו בעולם התיירות, כך גם בעולם היהלומים נדרשים יצירתיות, חדשנות, מעוף ויוזמה כדי להצעיד את התחום קדימה."