דרוג שכונות היוקרה בישראל מחקר מגורים: שכונת נת 600 היא היוקרתית ביותר בנתניה דרוג שכונות היוקרה בישראל באדיבות אלון גרינברג

שוק היוקרה בישראל משתנה בהתאם לטרנדים מקומיים וגלובליים. בעבר האזורים הנחשקים ביותר בקרב עשירי ישראל היו שכונות וילות, בשנים האחרונות המגמה השתנתה, והמגדלים תופסים את רוב שוק היוקרה, מבחינת היקף העסקאות ומבחינת הבולטות בשוק הנדל"ן

בהתאם למחקר שערך אלון גרינברג - מתכנן ערים ואזורים ומנכ"ל סביבות מגורים -בשנת 2014 נמכרו בעיר 144 דירות בבניה רוויה במחיר גבוה מ-3 מיליון ש"ח. הסקר בוחן את השנה האחרונה 

נתון זה מציב את נתניה במקום השלישי בארץ, לאחר ת"א וירושלים, ומעיד על חוזקתה של "רצועת היוקרה" לאורך החוף, בין עיר ימים בדרום לכיכר העצמאות בצפון.

המחקר שנערך ע"י גרינברג כלל דירוג מקיף של שכונות היוקרה בנתניה. לשני מתחמי היוקרה הקלאסיים הצמודים לחוף הים, נת-600 ועיר ימים, צורפו במחקר שלוש שכונות איכותיות נוספות: קרית השרון, רמת פולג ואגמים.

לצורך הדירוג חושב ציון משוקלל עבור כל אחת מהשכונות, שנקבע על ידי פרמטרים שונים החיוניים בשוק היוקרה– מיקום, מאפייני תכנון, בניה ואדריכלות ורמה סוציואקונומית.

מחיר ממוצע של דירת 4 חדרים עומד על כ-2.7 מיליון ש"ח

במסגרת המחקר שנערך הגיע למקום הראשון מתחם נת-600, שמהווה יעד מועדף למשפרי דיור מבוססים מכל אזור השרון וגוש-דן. מחיר ממוצע של דירת 4 חדרים עומד על כ-2.7 מיליון ש"ח. לאחרונה נמכרה בשכונה דירת פנטהאוז 5 חדרים בשטח של 220 מ"ר, ב-5.98 מיליון ש"ח. היצע שירותי הציבור בנת-600 נמוך ביחס לעיר ימים הסמוכה, אך בשוק היוקרה עובדה זו מהווה דווקא יתרון, לפחות עבור אוכלוסיית יעד בוגרת שמעדיפה אזור שקט צמוד לים ואינה צורכת שירותים נלווים כגון מוסדות חינוך, מרכז קהילתי וכיו"ב. כך יוצא שחלקם של משקי הבית עם ילדים נמוך יותר בנת-600 ביחס לעיר ימים. נת-600 עונה על החלום העדכני של המאיון העליון בישראל – גובה, נוף, ים וסטנדרט בניה גבוה.

ירידת מחירים של כ-4% במחירי הדירות בעיר ימים

עיר ימים, המדורגת במקום השני, מושכת אוכלוסייה מבוססת מכל אזור המרכז. השכונה מצויה בהליכי אכלוס מתקדמים וצפויה לכלול 4,640 יח"ד במגדלים של עד 35 קומות, לצד 3,150 חדרי מלון. בחודשים האחרונים ישנה ירידת מחירים של כ-4% במחירי הדירות בעיר ימים, וכיום דירות 5 חדרים חדשות נמכרות בכ-2.6 מיליון ש"ח בממוצע. בחודש ספטמבר האחרון נמכרה דירת 4 חדרים עם נוף לים בקומה 22 ב- 5.8 מיליון ש"ח.

רמת פולג איבדה מזוהרה

רמת פולג, שבעבר נחשבה למובילה בנתניה איבדה מזוהרה עם הפיתוח המאסיבי לצד החוף, אך היא עדיין נחשבת לאיכותית ביותר ודורגה במקום השלישי. אחד היתרונות הבולטים של רמת פולג הינו תמהיל בניה מגוון הכולל רבי קומות לצד צמודי קרקע יוקרתיים. לאחרונה נמכר קוטג' 7 חדרים, בשטח בנוי של 320 מ"ר, ברחוב המרגניות במחיר של 4.3 מיליון ש"ח.