יובל מלאך ועדן מנצור בני נוער עובדים בנתניה- נא להתנהג בהתאם! יובל מלאך ועדן מנצור

החופש הגדול הגיע ובני הנוער יוצאים לחפש עבודה. אז יצאנו גם אנחנו לקבל הצצה קטנה למקומות העבודה הנחשקים בהם עובדים בני נוער בנתניה. הרוב נשמעים מרוצים במיוחד, אבל לא הכל ורוד וחלקם נתקלים בהפרת זכויות

את הכתבה הזו חייב לקרוא כל מי שמתכנן לצאת לעבוד הקיץ     

ארבע שעות ביום, שלוש פעמים בשבוע, יש לי אחלה משכורת

משיחה קצרה עם כמה מבני הנוער, נראה כי מלצרות באולמות האירועים הוא המקום הפופולרי ביותר בו רוב בני הנוער בוחרים לעבוד. "התנאים טובים והשכר מתאים לגיל, יש גם טיפים, ארוחות, החזרי נסיעות ובסוף האירוע מחזירים אותנו עד הבית", מספרת יובל מלאך בת ה-16. חברתה, עדן מנצור, בת 16, עובדת כמלצרית באותו האולם ומספרת כי "הזמן עובר בכיף בזכות האנשים שעובדים במקום".
ירין תמם בן ה-17, אמנם עובד גם הוא באולם אירועים אך נראה כי הוא רחוק מתחום המלצרות. ירין עובד כ- d.j ונשמע שהוא מרוצה במיוחד בעיקר מהעובדה שהוא משלב עבודה ותחביב יחד. "לא הייתי מחליף את העבודה שלי בשום עבודה אחרת. אני עובד בערך ארבע שעות, עד שלוש פעמים בשבוע ויש לי אחלה משכורת בסוף החודש, שכר שנע סביב 1500-2500 שקלים, תלוי בכמות ימי העבודה".

חדשות נדל"ן - בני נוער עובדים בנתניה- נא להתנהג בהתאם!

ירין תמם

חוסכת לחופשה באילת עם החברות

מאי ספורטס, בת ה-17, מספרת כי כרגע המטרה שלה היא לחסוך את הכסף שהיא מרוויחה ולצאת לחופשה באילת עם החברות. עד שהחופשה תצא לפועל, היא ממשיכה לעבוד בקייטנה בבית ספר אמריקאי בו מלמדים את השפה האנגלית ונהנים ממגוון פעילויות לילדים. "בשבילי זו עבודה מספר אחת. אני נהנית מתנאים טובים ויחס טוב כלפי העובדים".

חדשות נדל"ן - בני נוער עובדים בנתניה- נא להתנהג בהתאם!

מאי סספורטס. צילום אסף פרידמן

על הדבש ועל העוקץ

אולם לא הכל ורוד כפי שזה נשמע. על פי החוק היבש, מעסיקים חייבים להגן על זכויותיהם של בני הנוער העובדים אך בפועל לא כולם פועלים כך. "תנאי העבודה קשים ואין הפסקות אם לא מבקשים", מספרת רחלי (שם בדוי) שעובדת בחנות בעיר. "יש המון צעירים שעובדים בתנאים לא טובים וההורים אפילו לא מודעים למצב", היא מוסיפה. גם ירין תמם חושב כך למרות שהוא מרוצה מעבודתו. "יש לי המון חברים שעובדים מאד קשה במלצרות בשביל מינימום כסף", הוא מספר בצער. עורכת הדין ביבר לקואה, העוסקת בדיני עבודה מציינת כי בכל קיץ מעסיקים רבים מפרים את החוקים מתוך בורות ולא רשעות ובכך מסתכנים בקנסות והליכים משפטיים. לדבריה, העבירות הנפוצות ביותר הן הטלת כנסות בשל עבירות משמעת, אי תשלום עבור תקופת הכשרה, העסקה בשעות לילה ובשבתות ואי מסירת תלוש שכר בזמן. אז עם גם אתם מתככנים לחפש עבודה הקיץ, וודאו מראש כי כל הזכויות המגיעות לכם, אכן מתממשות.