מבשלים זוגיות | תמונה: יח"צ אוהבים ורעבים? בואו ללמוד איך מבשלים זוגיות מבשלים זוגיות | תמונה: יח"צ

מה קורה כשמכניסים אהבה, זוגיות, גירושין ושלל מערכות יחסים מורכבות לתוך סיר גדול של מרק ירקות? סטנדאפיסט-שף, עורכת דין-מגשרת וקואצ'רית בכירה עונים על הכל במופע בידור אינטראקטיבי שזכה לתגובות נלהבות מעבר לים ויגיע במוצאי שבת לנתניה

הנה מתכון חדש לחובבי הבישול שביניכם: קחו את המילה הגדולה אהבה ותכניסו אותה לסיר עמוק במטבח. שלבו את מיטב התבלינים – מערכות יחסים שבינו לבינה – מנישואין ועד גירושין, מדעות קדומות ועד ניהול זוגיות ומשפחה בחיי היומיום. איזה מרק תקבלו? זה הבסיס למופע הלא קונבנציונלי "מבשלים זוגיות", שיגיע במוצאי השבת הקרובה (21:00) להיכל התרבות עיר ימים בנתניה - מופע בידור אינטראקטיבי על אהבה, זוגיות, גירושין והכל כמובן בשילוב קולינרי ובישול לייב על הבמה. על השואו אמונים השף/סטנדאפיסט יוסי פרץ-ארי, הקואוצ'רית סימי אקשוטי ועורכת הדין והמגשרת גלית צור. אורח נוסף וחשוב לא פחות – מרק ירקות מוקרם.

בין פרידה לגלידה

פרץ-ארי, שמגיש תכנית בוקר פופולארית ברדיו חיפה, הכיר את אקשוטי במהלך עבודה משותפת ברדיו. האחרונה הכירה עוד קודם לכן את צור ופנתה אליו בהצעה ליטול חלק בערב משותף שיעסוק בזוגיות. יוסי, שעבד כשף במשך 15 שנים, קשר מיד את העניין לתחום הבישול. לאט לאט התגבשו השלושה למופע חביב שרץ בעיקר בקרב ועדי עובדים וחוגי בית. באחד המופעים צפה מפיק תל אביב שהתרשם והחליט שהנושא ראוי לשדרוג משמעותי. הוא חיבר את השלישייה לבמאי ניצן כהן, כיום המנהל האמנותי של תיאטרון תמונע, ותחת חסותו התפתח הקונספט שזכה לכינוי הדו משמעי "המתכון החדש". "מבשלים זוגיות" תפסה תאוצה ולצד הופעות על במות מכובדות בישראל דוגמת תאטרון חיפה, תאטרון באר שבע ובית ציוני אמריקה בתל אביב, יצאה החבורה לסיבוב הופעות בקהילות ישראליות בארה"ב וקפריסין.

"כשעלה הרעיון מיד הצעתי לנסות ולבשל על הבמה כי יש קשר ברור בין אוכל לזוגיות, הפורטים על אותם מקומות בחושים שלנו. בינינו, דבר ראשון כשנפרדים ממישהו או מישהי הולכים לאכול גלידה", אומר פרץ-ארי בחיוך. "בסופו של דבר, במופע כולם מתכנסים לתחום שלי - הבמה. בעוד סימי וגלית מביאות את הדברים המקצועיים שהן פוגשות בחיי היומיום, אני משמש כטבח עם מחשבות של אדם קדמון שמתנהל בצורה שוביניסטית ("כמובן שאני לא כזה בחיים האמיתיים", הוא מדגיש) והן מעבירות לי סוג של אימון עם הפסקות של קטעי סטנדאפ. הכל מהודק ברמה מאוד גבוהה".

אוכל ומתכונים - אוהבים ורעבים? בואו ללמוד איך מבשלים זוגיות

מבשלים זוגיות | תמונה: יח"צ

קופצים לבריכה, ברצינות

פרץ-ארי, 44, נשוי ואב לשניים, ינק את האהבה לתחום הקולינריה מגיל צעיר, עת הייתה בבעלותו של אביו מסעדה בכפר תבור. בהמשך למד בבית הספר "דביר" למלונאות ועבד שנים כשף, בין השאר במלונות דן כרמל ודן פנורמה בחיפה. בשלב מסוים עבר לתל אביב שם ניסה את מזלו כסטנדאפיסט במועדון המיתולוגי "קאמל קומדי קלאב", שם שיתף פעולה בין השאר עם שחר חסון וירון ברלד. בהמשך שב עם משפחתו לחיפה והשתלב בתחום התקשורת, הן בעיתונות וכיום ברדיו המקומי. לפני החיבור לכהן רץ המופע במשך כשלוש שנים, בעוד המתכון החדש בבימויו כבר לא חדש ויחגוג אוטוטו שנתיים. "הייתה כאן עבודה משותפת ורצינית ונוצר מופע בידור שלם עם רגעי שיא, התחלה, אמצע וסוף", הוא מספר. "אני חשבתי על סטנדאפ ופתאום זה הפך למשהו עמוק יותר עם הפקה, כתיבה ובימוי. זה הרבה יותר מאתגר מפאנצ'ים".

עורכי דין וקואוצ'רים לא בדיוק הולכים ביחד עם סטנדאפ. לא חששתם שתהיה במופע אווירה כבדה עם נושאים כמו טיפול וגישור?

"זה הדבר שאיתו אנחנו צריכים להתמודד על מנת שיהיה מופע בידור וזה מה שמדהים ביצירה שלנו. הקהל נכנס לאיזושהי בריכה שנקראת זוגיות. לא כל דבר נעים בה, אבל גם כשיש דברים רציניים יותר הצופים מקבלים אותם ברוח טובה. טוב, לא רציניים מדי ותמיד מצופה ממני כאיש המצחיק לשבור את הקרח, אבל האווירה הכללית היא של בידור והנאה גדולים מאוד. אין אווירה של טיפול, אלא באים לדבר על זוגיות בצורה ישירה ואמיתית. זה חשוב מאוד בעיניי".

אילו תגובות אתם מקבלים?

"התגובות מדהימות. אני הרי מבשל על הבמה ובסוף המופע אנחנו יוצאים עם סיר מרק ומחלקים לקהל. לאחרונה היינו בבית גבריאל בכנרת ואנשים נשארו לדבר איתנו בסוף המופע לפחות ארבעים דקות! התעניינו במופע ובדרך שעשינו וממש יצאו מגדרם כדי להמשיך ולחגוג איתנו את הערב. זה כיף גדול כי הבמה היא המקום שלי. שם אני הכי נהנה".