קורבנות אלימות בנתניה נתניה לא גאה להציג: שקועים עמוק בפשע קורבנות אלימות בנתניה

חשדות לרצח, דקירות ואלימות נגד נשים הן רק חלק מאירועי הפשיעה הגוברת בנתניה בחודשים האחרונים. כשהפשע הופך אט אט לשגרה, פתרונות לא נראים באופק

קורבנות אלימות בנתניה

לצד קמפיינים מתוזמרים למיגור הפשיעה והפגנות ענק כנגד האלימות הגואה כלפי נשים, חובה להתחבר למציאות ולהודות בעצב: העיר נתניה נמצאת באחת התקופות השחורות בשנים האחרונות בכל הקשור הן לפשיעה והן לאלימות. דקירות, תקיפות, אלימות ושלל אירועים פליליים אחרים הפכו את שגרת היום יום של התושבים לבלתי נסבלת ולא ברור מתי, אם בכלל, גל הפשיעה ייפסק.

המטרה: נשים

לאחרונה נערכו הפגנות בכל רחבי הארץ בקריאה למיגור האלימות נגד נשים. עד שלאותן הפגנות יהיו תוצאות בשטח, תמונת המצב העדכנית בנתניה, ובכן, מזעזעת. שימו לב לסמיכות האירועים. לפני כחודשיים, ב-10 באוקטובר, רצח איציק שפק את רעייתו בת ה-51, עליזה, שדרית ברדיו אמצע הדרך. בני הזוג היו על סף גירושין ובעבר כבר הורשע הבעל באלימות כלפיה, אך זה לא מנע ממנו לדקור אותה בסכין חדה 15 פעמים עד שמתה. ב-14 באוקטובר, נרצחה אנגווץ וואסה בת ה-36 בדירתה ברחוב נחום בשכונת דורה בעיר. החשוד במעשה הוא בעלה, שנעצר. על פי החשד ירה כדור בראשה לעיני בנם בן ה-7. יומיים לאחר מכן, ב-16 באוקטובר, הוכתה באכזריות תושבת העיר אולימפיה חביב, לאחר שאזרח אריתראי תקף אותה ברחוב זנגוויל. בהמשך הטיח לבנה בראשה ופצע אותה אנושות.

במכולת, בקפה, בבית הספר

שרשרת האירועים הבאה מובילה למסקנה המפחידה שכמעט אין עוד מקום בטוח לחלוטין בנתניה. לפני כחודשיים נדקר נער בן 18 בבית ספר בנתניה. במד"א נאלצו לפרוץ את שער המוסד הנעול על מנת להעניק לו טיפול רפואי ולפנות אותו לבית החולים במצב קשה. לפני כחודש נפצע גבר כבן 30 באורח בינוני לאחר שנדקר ברחוב הרצל בעיר סמוך למתחם בית המשפט. הפצוע פונה לבית החולים עם פגיעות בפלג גופו העליון. באותו רחוב נדקר לפני כשבועיים גבר כבן 40 ופונה לבית חולים כשמצבו בינוני אך יציב. הרקע לאירוע פלילי. בסוף אוקטובר נדקר גבר בן 65 בזמן שישב בבית קפה במתחם השוק, ככל הנראה בעקבות סכסוך כספי עם הדוקר. גם כאן הוגדר כפצוע בינוני. דקירה נוספת בשוק על רקע פלילי הסתיימה בפציעתו באורח בינוני של גבר בן 50. בתחילת נובמבר הגיעה האלימות גם למכולת השכונתית ברחוב יצחק בן חנן. החשוד, תושב נתניה בן 21, תקף במעדר את עובד המכולת לאחר שהאחרון סירב למכור לו בהקפה סיגריות ובירות. בהמשך נעצר ונחקר.

פיצוצים, פריצות, התעללות

ואם כל זה לא מספיק, הנה עוד כמה אירועים שלנתניה אין כל סיבה להתגאות בהם בתקופה האחרונה. ב-8 באוקטובר התפוצץ מטען חבלה ברכב של קצינה בכלא רימונים שחנה ברחוב איתמר בן אבי. בנס איש לא נפגע. תוצאות קשות הרבה יותר היו ב-7 בנובמבר, עת התפוצץ מטען שהוצמד לרכב בכביש 2 סמוך למחלף חוף השרון. מעוצמת הפיצוץ נהרג בן 30 תושב נתניה ושניים נוספים נפצעו קשה. ההערכה היא כי מדובר בסכסוך עבריינים תושבי העיר. ב-25 באוקטובר נפצע צעיר כבן 19 באורח בינוני מירי שבוצע לעברו מרכב חולף ברחוב הרב קוק. ארבעה ימים קודם לכן, ב-21 באוקטובר, נעשתה פריצה לתחנת דלק ברחוב גיבורי ישראל בניסיון לגנוב כמות גדולה של סיגריות. החשוד נעצר בתוך תחנת הדלק והובא לחקירה במשטרה. ויש גם התעללות בחסרי ישע. ב-31 באוקטובר הובא לבית החולים לניאדו תינוק בן שלושה חודשים שסבל מדימום בעיניים ושבר ביד. לאחר שנבדק עלה חשד שטולטל בחוזקה על ידי המטפלת שלו, שנעצרה ונחקרה. כשאלה הם פני הדברים ואירוע רודף אירוע כדבר שבשגרה, נראה כי האסון הבא הוא רק עניין של זמן.