ריקי ואיציק זוארץ ז"ל טרגדיה: 4 ילדים קטנים איבדו את שני הוריהם בפחות משנה ריקי ואיציק זוארץ ז"ל

אף אחד לא הכין את משפחת זוארץ לטרגדיה הכפולה שפקדה אותם. לפני שמונה חודשים הלך לעולמו אב המשפחה אחרי מאבק ממושך במחלת הסרטן, ולפני כשבועיים נפטרה במפתיע מדום לב אם המשפחה. ארבעת ילדיהם הועברו לחזקתה של הדודה גלית, אחות של ריקי ז"ל עמה שוחחנו בניסיון להבין איך מסבירים לילדים, מה מרגישים ואיך מתמודדים עם המצב החדש

ריקי ואיציק זוארץ ז"ל

יום שבת 8:30 בבוקר צלצל הטלפון של גלית כשריאן, אמה על הקו "ריקי לא מרגישה טוב, השכנה התקשרה, תקפצי לראות מה קורה". בדיוק שתי דקות לקח לה להגיע, ריקי כבר טופלה בידי הפרמדיקים שהעדיפו להפנות אותה לבדיקות בבית חולים אחרי שזו התעלפה בפעם השניה.
"הכל קרה מהר, זה היה עניין של דקות, ישר התקשרתי לאמא שלי שתבוא לשמור על הילדים, אני קפצתי להחליף בגדים כי הייתי עם פיג'מה, עניין של רבע שעה והצטרפתי אליה ללניאדו".
כשהגעתי למיון, פניתי לאחות ושאלתי איפה היא נמצאת, האחות השיבה לי שהיא מתנצלת אבל ריקי מונשמת ומורדמת במצב אנוש. התקשרתי שוב לבני המשפחה שיזדרזו להגיע כי אני לא באמת מבינה מה קורה. כמה דקות אחר כך פנתה אלי שוב רופאה ושאלה איפה בעלה, השבתי שהיא אלמנה ושאלתי למה, ואז באדישות מאין כמוה היא אמרה לי, אני מצטערת נאלצתי לקבוע את מותה. השמים ברגע זה נפלו עלי."
איך מגיבים?
לא באמת מגיבים, בעלי בדיוק הגיע ואמרתי לו "ריקי מתה" הוא חשב שהוא לא שמע טוב, רץ לבדוק ואני מנסה להבין אם באמת שמעתי את מה שהרופאה אמרה או שזה פרי דמיוני. אחים שלי הגיעו ואחרי שקיבלו את בשורת האיוב נוצר בלגן, דודה שלי הייתה מאושפזת בפנימית וכשילדיה ראו אותנו שם בהלם ובכי הם חשבו שאמם נפטרה, שאמרנו שזו ריקי אף אחד לא באמת קלט שזה באמת קורה."

אנשים בנתניה - טרגדיה: 4 ילדים קטנים איבדו את שני הוריהם בפחות משנה

ריקי ואיציק זוארץ ז"ל

איך מודיעים לאמא שלכן, לילדים?
"לא היה לי אומץ לבשר לאמא שלי בשיחת טלפון, אמרתי לה שהתפוצץ לריקי אפנדציט שהיא נכנסת לניתוח ואני רוצה שהיא תהיה איתי. שלחתי את חמותי להיות עם הילדים וכשהיא הגיע למיון אמרנו לה והיא התמוטטה. לילדים לא באמת היה צריך להגיד, הם הבינו ברגע שראו את יועצות בית ספר, מה שהטריד את הבכורה בת ה-11 זה האם יעבירו אותם עכשיו למשפחות שונות? והקטן בן ה-9 שאל אם עכשיו יוציאו אותם מהבית כי אמא הייתה זו ששילמה את החשבונות. המסכנים לא באמת הבינו מה קורה כי הם היו עסוקים בהישרדות, ביום שאחרי."
זו הסיבה שלקחת את ארבעתם תחת חסותך?
אני ובעלי, מבחינתנו לא הייתה באמת אופציה אחרת, זה היה לי ברור שלא אפריד ביניהם, הם ילדים שעברו יותר מידי ואין מה להוסיף להם, אנחנו מנסים לשמור על כמה שיותר שגרה עבורם כי הטראומה והקושי גם ככה גדולים מנשוא.
היה לך זמן לעכל את הסיטואציה, להתאבל?
לא וגם כנראה שלא יהיה לי בזמן הקרוב, מעבר לשלושת הילדים הפרטיים שלי, יש לי עכשיו ארבעה אחיינים, ילדים שהפכו ליתומים מאב ואם תוך פחות משנה. מדובר על ילדים קטנים: 11 וחצי, 9 וחצי, 3 וחצי והקטנה שנה ושבעה חודשים.

אנשים בנתניה - טרגדיה: 4 ילדים קטנים איבדו את שני הוריהם בפחות משנה

ריקי ואיציק זוארץ ז"ל

איך אפשר לעזור לכם?
אני חייבת לציין את נקודת האור בטרגדיה שפקדה אותנו והיא הישראלי היפה. יש לנו נטייה לראות תמיד את הישראלי המכוער, ואנחנו בשבועיים האחרונים עטופים ונתמכים על ידי הישראלי היפה במלוא תפארתו כולם נרתמים לעזור, וזה מחמם את הלב. נכון לכרגע אמא שלי גרה עם הילדים בבית של ריקי, עד שאנחנו נתאים את הדירה שלנו למצב החדש שבו אנחנו משפחה של תשעה נפשות. העזרה הכי קריטית עבורנו כרגע זה עם הילדים בשעות אחר הצהריים למשל, לקחת את הילדים הקטנים קצת לגינה הציבורית בזמן שאני עם הגדולים בחוגים, עזרה עם בישולים דברים שנשמעים בנאליים אבל זה הצורך האמיתי.

מעבר לכך פתחו חשבון בנק ובו מגייסים תרומת למען הילדים:

בנק הפועלים (12) סניף 546 חשבון 322214 חשבון בנאמנות ע"ש עו"ד רן דרזי.

אנשים בנתניה - טרגדיה: 4 ילדים קטנים איבדו את שני הוריהם בפחות משנה

ריקי זוארץ ז"ל