מתן יוסף, שף פרטי  השף הפרטי מתן יוסף כוכב המטבח שלכם באירוע הבא מתן יוסף, שף פרטי

לרבים מאתנו המושג "שף פרטי" משתייך לאנשי המעמד הגבוה שיכולים להרשות לעצמם להתפנק. מתן יוסף (24), השם החם ביותר בסצנת השפים הפרטיים של מטבח הגורמה מסביר מה זה בכלל שף פרטי, השינוי שעבר על הקהל הישראלי בכל הקשור לקולינריה וטעמים ועל הדרך מספר על הדרך שעבר כדי להיות כזה, מה זה אוכל מבחינתו ומה החלום

מתן יוסף. שף פרטי

הצירוף שף פרטי הפך להיות פופולארי בשנים האחרונות, בבריתות, ימי הולדת, בת מצוות, הצעות נישואין רומנטיות וארוחות עסקיות חשובות שהמשותף לכולן הוא רמת האוכל והאיכות, מוצרי הגלם היוקרתיים וההקפדה על הפרטים הכי קטנים שיהפכו את הארוחה לחוויה אמתית.
מתן יוסף, מי שאחראי על לא מעט ארוחות כאלה ביום יום, מודע לאחריות שבמקצוע ולקושי אבל עם זאת האהבה שלו למטבח והפידבקים שהוא מקבל שווים לו הכל.
איך גילית את המטבח?
אני תמיד טוען שאנחנו לא בוחרים את המטבח אלא הוא בוחר אותנו, זו אהבה וחיבור שאי אפשר להתעלם מהם. בית הספר ואני מעולם לא היינו חברים, הייתי משתעמם ותמיד תרתי אחר עניין. התחלתי כמלצר בגיל 14 ומצאתי את עצמי מתלהב כמו ילד מאש, סכינים, חיבורי מנות וטעמים ומהר מאוד הבנתי שאני רוצה להיות טבח ואעשה הכל כדי להגיע לשם. שזה אומר לאזור המון אומץ וביטחון, לגשת לשף של מסעדה מוכרת פה בעיר ולבקש עבודה כטבח. ברגע הראשון השף הרים גבה, בכל זאת הייתי בן 15 חסר ניסיון וידע אך למזלי הוא הסכים ולקח אותי תחת חסותו. לימד אותי את הדברים הכי קטנים, עשיתי הכל בלי הנחות כי אני לא מאמין בקיצורי דרך. זו הייתה התחנה הראשונה ואחריה מצאתי את עצמי עובד במסעדות של השפים הכי נחשבים בארץ. צברתי ניסיון ובין לבין בבית עבדתי על מנות משלי, רעיונות וניסיונות שהגשתי לא פעם כשספיישל במסעדות שעבדתי.

אוכל ומתכונים - השף הפרטי מתן יוסף כוכב המטבח שלכם באירוע הבא

מה זה בעצם שף פרטי?

שף פרטי מבחינתי אומר ליצור את מסעדת החלומות עבור הלקוח שלי אצלו בבית. לפי הטעם האישי שלו, חומרי הגלם אליהם הוא מתחבר יותר והטעמים אותם הוא אוהב. מדובר בהמון אחריות מאחר ואנשים מפקידים בידיי את האירוע שלהם קטן או גדול ויש לי הזדמנות אחת להוכיח את עצמי, אין אפשרות לתקן. מבחינת הרמה והאיכות של האוכל אנחנו מדברים על הרמה הגבוהה ביותר, דיוק בפרטים הכי קטנים, עיצוב השולחן והכלים.

אוכל ומתכונים - השף הפרטי מתן יוסף כוכב המטבח שלכם באירוע הבא

הקהל הישראלי נחשב לקהל לא קל, על אחת כמה וכמה כשמדובר באוכל וכסף, אפשר לרצות את כולם?

תודה לאל עוד לא נתקלתי במצב שאכזבתי ואני גם לא מאמין שזה יקרה. לפני שאני מקבל על עצמי אירוע אני יושב עם הלקוחות ועושה ממש סקר, המון שאלות כדי להבין מה הטעם שלהם באוכל, אילו מסעדות הם אוהבים, חומרי גלם מועדפים, כמות אנשים וכו, על מנת לבנות את התפריט המושלם עבורו. מדובר בלא מעט עבודה שדורשת סבלנות אבל כשאני רואה צלחת ריקה כי האוכל היה טעים בסוף הערב אין לזה מחיר.

היכן למדת את רזי המטבח, בכל זאת אתה מתעסק בגורמה?

תמיד רציתי לתת במה לאוכל שלי, ליצור ולתת לקהל להחליט, אני עושה ניסיונות על חברים, משפחה ובנות זוג שהיו לי. חוקר באינטרנט אודות המטבח ועושה עשרות ניסיונות עד שאני מגיע לתוצאה הרצויה מבחינתי. בישול מבחינתי זו יצירה, אמנות וככה אני מתייחס לזה.

ליצירת קשר: מתן יוסף

*הכתבה היא כתבה שיווקית