דניאל מהרט דניאל מהרט הצטרף לרשימת הקהילה האתיופית דניאל מהרט

חבר המועצה סיים את דרכו בסיעה אליה נכנס לפני פחות משנתיים בעקבות הסכם רוטציה עם אדיר בנימיני והצהיר כי יצא לדרך חדשה. "אני חורט על דגלי לדאוג לשכונות הוותיקות שמהן צמחתי", אומר מהרט. "יחד נהפוך את העיר שלנו למקום הטוב ביותר לחיות בו" 

דניאל מהרט

אכסניה פוליטית חדשה לדניאל מהרט. חבר מועצת העיר הודיע השבוע על פרישה מסיעת "למען נתניה" לטובת רשימת "דור חדש" של הקהילה האתיופית. "הודעתי רשמית על פרישתי לאחר תקופה משמעותית מרובת עשייה ואני יוצא לדרך חדשה", אמר מהרט. "בכוונתי להתמודד ולהוביל את רשימת "דור חדש" של הקהילה האתיופית ובהמשך להציג רשימה חזקה ומאוחדת שתביא הישגים לקהלים שנשכחו מאחור".

עוד הוסיף מהרט כשסיכם, זמנית כמובן, את פעילותו הציבורית: "במרוצת השנים הקדשתי את הפעילות הציבורית שלי לנושאים שונים ומגוונים, בהם פערים בחינוך, הוספת תקציבים לנוער ולשכונות, טיפול בנושאים הקשורים לקהילה האתיופית, שמירה על איכות הסביבה ועוד".

איכות הסביבה, קואליציה ואופוזיציה

דניאל מהרט הצטרף לסיעת "למען נתניה" לפני כשנה ותשעה חודשים. נכנס לתפקידו בעקבות הסכם רוטציה עם אדיר בנימיני, שדורג במקום החמישי בסיעה בעוד מהרט ניצב בשישי. היה ממונה על תחום איכות הסביבה עד לפרישת "למען נתניה" מהקואליציה בחודש מרץ אשתקד, עם פרסום הודעת המשטרה על קיום תשתית ראייתית להעמדה לדין של ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר. על פי הערכות, עופר אורנשטיין שהחל לעמוד בראשות הסיעה בעקבות חבירתו של הרצל קרן ליוני שטבון, לא התכוון לשבץ את מהרט במקום גבוה וריאלי ברשימתו לקראת הבחירות הקרובות. מהרט, שככל הנראה הבין לאן נושבת הרוח, מצא לעצמו כאמור בית חדש, או אם תרצו – דור חדש. יצוין כי כיום לרשימת "דור חדש" חבר מועצה אחד – צ'לצ'או גושו.

לדברי מהרט, מצויה כעת הקהילה בתהליך של חילופי דורות וגושו כבר הודיע כי לא יתמודד ברשימה בבחירות הקרובות. טרם נקבע מועד לבחירות הפנימיות ברשימה, בה יתמודדו נכון לעכשיו שישה מועמדים. "כשייקבע תאריך לבחירות הפנימיות נזמין את אלפי חברי הקהילה לבחור ולדרג את האנשים שיקבעו את הלך הרוח בעתיד. זו תהיה חגיגה דמוקרטית", הבהיר מהרט.

איש של אנשים

מהרט נשמע חדור מוטיבציה לקראת האתגר החדש הצפוי לו: "בחודשים האחרונים אני מקבל רוח גבית מהקהילה האתיופית וקהילות נוספות בעיר המתמודדות עם קשיים דומים לאלו של הקהילה המייחלים לשינוי", אמר. "אני איש של אנשים ומחובר לשטח ולכן אני חורט על דגלי לדאוג לשכונות הוותיקות שמהן צמחתי לחינוך ותרבות איכותיים וכן גם לאיכות סביבתנו שלאחרונה מדאיגה אותי לא מעט".

לסיום, פנה מהרט באופן אישי לתושבי העיר וביקש את תמיכתם: "היום יותר מתמיד תמיכתכם חשובה לי ובלעדיה אתקשה לעשות את השינויים הנדרשים בנושאים מהותיים שהוקפאו במשך 20 שנה", הוא מסכם. "אני פה לרשותכם ויחד נהפוך את העיר שלנו למקום הטוב ביותר לחיות בו".