רפאל נאור ואביו אמיל "פתאום היא ראתה את הבן שלה בקרקעית הבריכה" רפאל נאור ואביו אמיל

סיפורו המדהים של הפעוט רפאל נאור בן השנתיים שטבע בבריכה ביתית בנתניה וחייו ניצלו בנס

נס גדול קרה למשפחה, כאשר שבוע לאחר שמצבו של הפעוט היה אנוש, חזר להכרה מלאה.

ב - 16.10 טבע פעוט בן שנתיים בבריכה פרטית בשכונת אפריים בנתניה. התינוק שהה מתחת למים יותר מ-4 דקות, עד שאימו באורח פלא חיפשה אותו בבריכה, שהיתה מכוסה. מתנדבי מד"א - מתן טקאץ, ליאת סמדג'ה ורן לוי, ברשות פראמדיק דניאל סילוק, וכן חובש איחוד הצלה בועז גוטל הגיעו במהרה והחלו בפעולות החייאה של הפעוט. תוך כדי פעולות החייאה, פונה הפעוט במצב אנוש לבית חולים לניאדו ומשם לבית חולים תל השומר, שם היה הפעוט מאושפז בטיפול נמרץ במצב קריטי, מחוסר הכרה, מונשם ומורדם, והרופאים לא היו אופטימיים לגבי מצבו. הוריו של הפעוט, רויטל ואמיל, פנו לרב שלמה עופר שערך עבורם טקס תיקון "אשתי קיבלה שיחת טלפון מהבת דודה שלה שהרב עופר עורך תיקון בראשון, נסענו והגענו אליו" סיפר אמיל האב.

אנשים בנתניה - "פתאום היא ראתה את הבן שלה בקרקעית הבריכה"

מימין מחזיק את התינוק מתנדב מד"א דניאל סילוק ומשמאל חובש מד"א רן לוי 

התיקון (תפילת רבים שהרב עורך מעל 20 שנה) נערך בבית כנסת בן איש חי בראשל"צ. לילד קראו נאור ולאחר שבדק הרב את תאריך הלידה של נאור וחישב חישובים נוספים, שאל את רויטל איזה שם להוסיף לילד רפאל או חיים, רויטל בחרה בשם רפאל. והרב אמר שמהיום קוראים לילד רפאל נאור.

"היום היא מבינה שהרגישה את הנס"

בתיקון עצמו היתה חוויה שקשה להסבירה במילים "הרב עורך סדר תפילה כל כך מרגש ויש לו קול שממש פותח את הלב, מרגיש שהתפילה מגיעה למקום הנכון. הסתכלתי סביב וראיתי אנשים מכל גווני הקשת, היה שלב בו הרב שלמה עופר ביקש ממאות אנשים לענות אמן ואמר "אם יש גזרה על נאור לא ייגזר על רפאל נאור" ושם ברגע הזה אשתי ממש הרגישה את השינוי, הרגישה שמשהו הולך לקרות. היום היא מבינה שהרגישה את הנס עצמו" סיפר אמיל והוסיף "אנשים היו שמחים שם בבית הכנסת ואני הייתי כל כך עצוב כשהרב החל את הניגון של "פותח את ידך" נעמדתי ליד הרב בהיכל פתוח ומצאתי את עצמי שר ורוקד. אין לי מושג מאיפה הכח לזה, והרגשתי בברור שמשהו הולך לקרות. היו עוצמות חזקות של רוחניות שלא חוויתי בחיי. כאשר התיקון נגמר חזרנו לבית החולים, באופן מדהים - הילד פתח את עיניו לראשונה מאז הטביעה ואמר אבא, אמא" התקשרתי לרב וסיפרתי על הנס הגדול. הרב הגיע בעצמו בשעה 11 בלילה לראות את הילד בבית החולים". 

למחרת הילד רץ בבית החולים והשתולל שם, הרופאים נדהמו.

ביום רביעי, התקיימה סעודת מצווה והודיה לה' על הנס הגדול ותיקון שהרב שלמה עופר שליט"א ערך. 

"זה פלא שהיא בכלל דמיינה שהתינוק שם"

הרב שלמה עופר אמר בדבריו בהיכל "תארו לכם איך אמא כזו נשארת שפויה, היא הגיעה אלי ולא הבינה מה קורה איתה, היא עדין היתה בטראומה של הבריכה. הבריכה בגובה 2 מטר והיתה מכוסה בברזנט. זה היה פלא שהתינוק נכנס לשם. זה פלא שהיא בכלל דמיינה שהתינוק שם, רוח השם הוליכה אותה לשם. פתאום היא ראתה את הבן שלה בקרקעית הבריכה וצרחה צרחות אימה. הילד יצא נפוח מהמים. היא (האם) חזרה לריכוז רק אחרי כמה ימים"

אנשים בנתניה - "פתאום היא ראתה את הבן שלה בקרקעית הבריכה"

מתנדבי איחוד הצלה, עם רפאל נאור והוריו

גם הפראמדיק מד"א דניאל סילוק שהגיע אתמול לסעודת ההודיה אמר "תמיד מרגש להגיע לאירוע כזה, כשראינו תינוק ששהה מתחת למים מספר דקות ונשאר בדרך נס ללא שום נזק מוחי, זה מה שנותן גם לנו את הכוחות, כשאנחנו רואים את התינוק הזה עם החיוך, זה מה שנותן לנו את הכח לצאת בכל שעות היממה ולהציל חיים. אנחנו מאחלים לו הרבה בריאות".

חשוב לציין שהרב מתעקש שחלילה לא לשייך את הנס אליו, אלא לתפילת רבים של הציבור, הוא אמנם עורך את התיקון כבר מעל 20 שנה אך הכח העצום של תפילת רבים הוכיחה את עצמה בכל שבוע מחדש.