רועי בר דיין. אוהב את הים מועדון ה"סרף סנטר" בחוף פולג, הרבה יותר ממועדון גלישה רועי בר דיין. אוהב את הים

כמה אנשים אתם מכירים שבאמת עושים את מה שהם אוהבים מילדות, קמים כל בוקר עם חיוך על הפנים, חיים את החלום ואפילו משלבים במקביל תרומה לקהילה? תכירו את אלדד שקד ורועי בר דיין, הבעלים של בית הספר לגלישה ומועדון הנוער "סרף סנטר" בחוף פולג 

מגיל צעיר רצו הצמד הנתנייתי אלדד שקד (28)ורועי בר דיין (29) ללמד גלישה ולסייע לילדים אוהבי ים כמותם.

עיצוב וסטייל - מועדון ה"סרף סנטר" בחוף פולג, הרבה יותר ממועדון גלישה

שקד "ילד שמגיע הנה בטוח תוך שעה שהיה כאן כל החיים" | צילום: malka nihom

לפני שש שנים הגשימו את החלום והקימו את בית הספר לגלישה סרף סנטר. מאז המועדון הלך והתפתח ומונה כיום כ-30 עובדים. במהלך השנים אלפי ילדים מצאו בו פינת חמד ובית חם.
הפעילויות הנרחבות, ההוואי הייחודי והפידבקים להם הם זוכים מהילדים וההורים כאחד, מסבים להם קורת רוח, וכל זאת על רקע הנוף האהוב עליהם ביותר – הים. אחד הילדים שנוטל חלק בחוגים מספר על חוויה ייחודית ומשפחתית, הרבה מעבר לעוד חוג או קייטנה שגרתית "מעבר ללימוד גלישה, סרף סנטר הוא כמו בית שני בשבילי וזה החוג היחידי שההורים לא מכריחים אותי ללכת אליו"

לא רק גלישה

הגלישה היא הרבה מעבר לתפיסת גלים. "אנו מנסים להקנות לילדים ערכים, מעבר לאהבת הים והגלישה, מגיעים אלינו גם ילדים ממשפחות הרוסות ומעוטי יכולת, אנחנו מסייעים ככל שניתן, בונים לילדים יעדים, בשיתוף בית הספר ומהווים עבורם אבא ואמא. דוגמה נוספת היא ילד אוטיסט בן 3 שעבר שיעורים במועדון והצוות מספר על שיפור מדהים בהתנהגות ובתקשורת שלו תוך זמן יחסית קצר. כמו כן אנחנו מקפידים לעשות ימי ניקיון יזומים בחוף" משתף אלדד. מי שמתמיד בגלישה רואה שיפור משמעותי בקטע החברתי, בביטחון עצמי וגם בציונים בבית הספר. כל מי שעובד במועדון אלה ילדים שהתחילו בתור חניכים, הפכו לעוזרי מדריכים ובהמשך למדריכים. "יש אווירה מקצועית מבחינת הגלישה אבל ממש לא תחרותית. ילד שמגיע הנה בטוח תוך שעה שהיה כאן כל החיים" הוא מסכם.

רועי בר דיין. אוהב את הים

באיזה גיל אפשר להתחיל?

מגיל 6 יכולים הילדים ליטול חלק בקייטנה ובחוגים, אבל שיעורים פרטיים מתאפשרים כבר מגיל 3. ההורים רגועים מאוד כשהם יודעים שהילדים שלהם גולשים במועדון ולא מסתובבים ברחובות, עם הזמן הם מתחילים להגיע יחד עם הילדים. יתרון נוסף הוא שמאפשרים לגולשים להשתמש בגלשנים הרבים של המועדון לא רק בשעות החוג, כך שאין צורך לרכוש ציוד גלישה. אבא של אחד הילדים שגולש בחוג מספר "המועדון זה אחד הדברים הטובים שקרו לבן שלי. מעבר לעובדה שהגלישה עיצבה לו גוף של גולש, הביטחון העצמי והכישורים החברתיים שלו השתפרו משמעותית".

עיצוב וסטייל - מועדון ה"סרף סנטר" בחוף פולג, הרבה יותר ממועדון גלישה

מה במועדון?

הפעלות לבתי ספר, סיוע לילדים, ערבי גיבוש, פעילות סאפ למבוגרים וטיולי חתירה הם חלק משפע הפעילויות במועדון. בפסח האחרון אף יצאה קבוצה של ילדי המועדון בגילאי 12-17 למחנה גלישה בן 14 יום בסרי לנקה. פעילות ייחודית נוספת היא טיולי חתירה ברחבי הארץ דוגמת ראש הנקרה או נמל יפו. "כל פעם אנחנו מחפשים משהו מיוחד אחר", מחייך אלדד. 

בחגים ובמהלך החופש הגדול כולו נערכות במועדון קייטנות גלישה וקורסים מגיל 6 ומעלה. בנוסף לקייטנות הבוקר שמתקיימות בכל שנה, הוסיפו השנה לבקשת הגולשים קייטנה בשעות אחר הצהריים (ההרשמה לכל הקייטנות בעיצומה)
כמי שנמצאים כל הזמן במים, קורה לא אחת שאלדד ורועי מסייעים למצילים בחוף, והמדריכים במועדון מוסמכים גם בכל הנוגע לעזרה ראשונה. בקרוב יחלו בפעילויות מסובסדות עבור בתי ספר יסודיים וחטיבות הביניים. "בקיצור, כל מה שיכול להיות קשור לים", חותם אלדד.
מה השאיפות שלכם בעתיד?
"אנחנו חיים את החלום שלנו. המטרה היא שיהיו כמה שיותר ילדים, כמה שיותר גלים ושיהיה לכולם כמה שיותר כיף".

רועי בר דיין 054-3978591  אלדד שקד 054-5539878