ליאור חכמון "קיבל שוקר מקסימום שלוש שניות והתחיל לבכות כמו ילד קטן" ליאור חכמון

פקח עיריית נתניה, יורי וולוביק, יפצה את כדורסלן העבר ב-50 אלף ₪ בעקבות תגובה בפייסבוק לאירוע התקיפה שעבר חכמון בחוף סירונית. חכמון: "מסופק שנעשה צדק". וולוביק: "על כל מילה בפייסבוק מישהו יכול לתבוע אותך"   

סגירת מעגל עצובה נוסח עיריית נתניה:

 

פקח עירוני של עיריית נתניה יפצה את כדורסלן העבר של ברק נתניה, ליאור חכמון, בסכום של 50 אלף ₪, זאת לאחר שהורשע בבית משפט השלום בנתניה בעבירות של לשון הרע, הוצאת דיבה ופגיעה שמו הטוב.

תחילת הפרשה בסוף חודש יולי אשתקד, אז הותקפו לכאורה חכמון, רעייתו וחבריו בחוף הים סירונית, על ידי שוטרים ופקחים, בטענה שהרחצה בחוף אסורה. בפוסט שפרסם אז חכמון, שלווה בתמונות עם החבלות בגופו כתוצאה מהתקיפה, טען כי ריתקו אותו לריצפה, הכו וחשמלו אותו, ובנוסף נאלץ לשהות במעצר למשך 24 שעות כשהוא אזוק בידיו וברגליו.

הפקח, יורי וולוביק, שמתוקף תפקידו כעובד עירייה מוגן מפני תביעה אישית, חרג מתפקידו כאשר הגיב לפוסט של חכמון, וכינה אותו 'שקרן' ו'פלצפן'. עוד הוסיף כי נכח באירוע, וכי לחכמון והאנשים שנכחו איתו במקום מגיעים גם תיקים פליליים. "שילמדו לכבד שוטרים ופקחים", כתב בין השאר בפייסבוק. עוד כתב כי חכמון קיבל 'שוקר' מקסימום שלוש שניות והתחיל לבכות כמו ילד קטן.

חכמון טען כי פנה לוולוביק כדי שיסיר את תגובתו, אך האחרון סירב. בכתב התביעה נטען בין השאר כי הפקח "השתמש בפייסבוק שלו בכדי להכפיש אותו, כאשר הוא מסלף עובדות, אינו דובר אמת, רחוק מהמציאות, פוגע בו, משבש הליכי חקירה ומציג אותו (את חכמון) כאילו היה עבריין שמגיע לו לקבל מכות".

וולוביק, שכלל לא הגיש כתב הגנה, חויב ב--50 אלף שקל והוצאות משפט.

עיצוב וסטייל - "קיבל שוקר מקסימום שלוש שניות והתחיל לבכות כמו ילד קטן"

למילים יש כוח

"הכסף אמנם עדיין לא אצלי, אבל אני מרגיש מסופק שנעשה צדק", התייחס חכמון לפסיקת בית המשפט בראיון ל'נתניה נט'. "האירוע אמנם היה בקיץ שעבר, אבל זה מרגיש לי ולאנשים שרואים אותי ברחוב כאילו זה היה אתמול. גם הפייסבוק הרי מקפיץ לך בכל יום תזכורות, וזה גורר תגובות נוספות. בקיצור – אי אפשר לשכוח דבר כזה. ההתנהלות של האנשים הזכירה יותר את טקסס או ימי הביניים. האמת שהפקח בכלל לא היה פקטור בסיפור, אבל אומרים שלמילים יש כוח אז שיישא בתוצאות".

חשוב לציין כי הפרשה טרם נסגרה לחלוטין, שכן כנגד חכמון, אשתו וחבריו הוגשו כתבי אישום שעדיין נמצאים בחקירה. במקביל, התלונן חכמון כנגד השוטרים במח"ש (המחלקה לחקירות שוטרים). "תקיפות שוטר, תקיפה מילולית, כל מה שיכלו להמציא הם המציאו", הוא משחזר. "אני מקווה שגם בכל מה שקשור למשטרה ייעשה צדק".   

דרך ארץ קדמה לתורה

ליאור חכמון (31) נולד וגדל בנתניה. הוא שיחק כאמור בקבוצת ברק נתניה, שכבר אינה קיימת, בה היה מלך הסלים הישראלי וכן עבר ברמת השרון, עירוני רמת גן, הפועל ירושלים והפועל אילת. בנוסף שיחק בנבחרת ישראל.

"רק אלוהים יודע איך הגענו למצב הזה", הוא מסכם. "אם זה קרה לי – באמת שזה יכול לקרות לכל אחד. היה פה חוסר ניסיון של השוטרים והכל קרה סתם, באמת סתם".

מה למדת מהמקרה הזה?

"הייתי רוצה להגיד שאפשר היה להימנע מזה, אבל באמת שאי אפשר היה. ניסינו להימנע, דיברנו יפה, אבל השוטרים הלהיטו את הרוחות וכלום לא עזר".

מה יש לך לומר לשוטרי ופקחי עיריית נתניה?

"דרך ארץ קדמה לתורה. לפני שאנשים הם שוטרים ופקחים, שילמדו להיות קודם כל בני אדם".

הפקח יורי וולוביק מסר: "הבנתי שעל כל מילה שאתה אומר בפייסבוק אתה צריך לחשוב שמישהו יתבע אותך, ולכן אני לא מעוניין להגיב".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "צר לנו על השתלשלות העניינים".