ביקור התזמורת. צילום: נורית מוזס "התזמורת הזו היא תעודת כבוד לנתניה" ביקור התזמורת. צילום: נורית מוזס

תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית, שמופיעה ברחבי הארץ, תגיע השבוע להופעה בהיכל התרבות המקומי. המנצח, שמואל אלבז, מספר על העשייה המגוונת והחיבור לפן התרבותי בנתניה. ביקור התזמורת

תרשמו ביומנים: יום רביעי הקרוב, ה-25 בינואר, 20:00 בערב, היכל התרבות בנתניה.

ביקור התזמורת. צילום: נורית מוזס

תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית תגיע לאולם הביתי שלה ותופיע בסדרה מספר 4 בעונת המנויים הנוכחית. חשוב לציין כי מדובר בקונצרט בעל סגנון סקנדינבי ייחודי, בעל השפעות קלטיות ומוסיקה מבריקה ואנרגטית בשימוש נרחב של כלי נשיפה ממתכת.

המנצח והסולן של הסדרה הוא כריסטיאן לינדברג משבדיה, הנחשב לנגן הטרומבון הטוב בעולם. סולן אורח נוסף משבדיה הוא אויסטיין באדזוויק, נגן הטובה הטוב בתבל בשבילכם. בקונצרט תביא כאמור התזמורת פנינים מהרפרטואר הסקנדינבי, כולל יצירות מקוריות שנכתבו והולחנו על ידי המבצעים.

מעבד אל וואהב עד מוצארט

תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית קיימת כבר 45 שנים ומונה כיום 33 נגנים, שמופיעים ברחבי הארץ בשמונה סדרות מגוונות. העונה מופיעה התזמורת בנהריה, קיבוץ מזרע, עין החורש, בית גבריאל, גבעת ברנר, תל אביב, קיבוץ דורות שבדרום וכאמור נתניה.

מי שמנצח על התזמורת הוא שמואל אלבז, יליד באר שבע, בוגר הקונסרבטוריון בבאר שבע, האקדמיה למוסיקה בירושלים בפקולטות לביצוע וניצוח והאקדמיה למוסיקה באמסטרדם. השתלם אצל המנצחים פרופ' מנדי רודן ,סטנלי ספרבר, פטר אטווש, דויד פורסליין, רולנד קיפט וליאור שמבדל. החל משנת 2016 משמש כאמור כמנצח הבית בתזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית, ומשנת 2002-2014 כיהן כמנצח הראשי של התזמורת האנדלוסית הישראלית. ב- 2006, בתקופת ניהולו המוסיקלי, זכתה התזמורת בפרס ישראל על תרומה לחברה ולמדינה בתחום התרבות.

"התזמורת שלנו מסוגלת לבצע יריעה רחבה של סגנונות, ממוסיקת עולם, המשך במזרח ומערב, דרך מוסיקה טורקית של עבד אל וואהב ועד מוצארט", מתגאה אלבז. "אנחנו נרתמים לצרכים של העיר הן במערכת החינוך, הופעות לקהילה ויוזמות תרבותיות של העירייה והיכל התרבות. התזמורת מחוברת לעיר בפן התרבותי, ובכל מקום שאנחנו מופיעים השאיפה היא להרגיש את הנוכחות וההשפעה שלנו. אנחנו רוצים למשוך אנשים לסדרת הקונצרטים היוקרתית של התזמורת ומקווים שההיכל יהיה שוקק חיים בקהל חדש וסקרן".

מה המטרות שלכם בהמשך הדרך?

"השאיפה היא להמשיך להיות מחוברים לעיר ולתת מענה רב סגנוני שיתחבר לתמהיל המגוון של האוכלוסייה בעיר. התזמורת שלנו עושה התאמות לכולם וכל אחד יכול לבחור לעצמו את התכנית שהוא מתחבר אליה. הרמה האמנותית גבוהה מאוד ולאחרונה קיבלנו את הציון הגבוה ביותר של 5 מתוך 5 מטעם מנהל התרבות – זהה רק לתזמורת הפילהרמונית, וחשוב לנו שהתושבים יידעו ליהנות מזה. התזמורת הזו היא תעודת כבוד לנתניה".