ראיון עם רון שחר "חושבים שאני מסתלבט במרוץ בזמן שכולם רצים. זה מצחיק אותי" ראיון עם רון שחר
רון שחר מככב בקומדיה הרומנטית 'האורחת' שתגיע בקרוב להיכל התרבות בנתניה. בראיון מיוחד הוא מספר על התגובות האוהדות להצגה, היכולת לצחוק גם על נושא כבד לכאורה, וכמובן איך זה להחזיק בג'וב הכי שווה בטלוויזיה
בתחילת דצמבר תגיע להיכל התרבות בנתניה ההצגה 'האורחת'.
לגרשון, אלמן טרי, נמצא שידוך. מה רבה ההפתעה כשרעייתו המנוחה מחליטה להתערב ופולשת לחייו ולחיי בת זוגו הטריה, בדמות...רוח רפאים. גרשון נקרע בין אהבתו החדשה לאשתו המנוחה, ואפילו בתו היחידה שמתאהבת בבנה של בת זוגו החדשה של אביה, לא מצליחה להחליט מה עדיף. כעת צריך רק מזימה כיצד לסלק את "האורחת" מבלי שתכעס יותר מדי. 
בהצגה של תיאטרון בית ליסין, מככבים גדי יגיל וגילת אנקורי, לצד מגי אזרזר, פלורנס בלוך וכמובן המנחה המצודד של המרוץ למיליון – רון שחר. 

לצחוק כל הדרך לסבל

"הנושא עצמו יכול להיות מאוד כבד, אבל הבחירה של היוצרת והבמאית היא ללכת למקום שיהיה בו גם חוט קומי שזור לאורך המחזה, אחרת היינו מייצרים משהו שאולי חזק לצפייה, אבל הרבה יותר כבד", פותח שחר. "בחיים, חלק מהאנושיות היא לצחוק כל הדרך לסבל. כשאני רץ ומגיע לקטעים שקשה לי – שם אני מתחיל לחייך והופך את זה ליותר נעים וקל. זה פחות או יותר אותו הדבר. בסופו של דבר, הקהל מאוד אוהב את ההצגה, בלי עין הרע. אנחנו רואים את זה בתגובות החיוביות וגם בכמות ההצגות הגדולה שיש לנו". 
עיצוב וסטייל - "חושבים שאני מסתלבט במרוץ בזמן שכולם רצים. זה מצחיק אותי"
משהו מהחומרים מהם מורכב המחזה פגש אותך במקום האישי וסייע לך לעבוד על הדמות?
"מדובר על יחסים של בחור גרוש ועל יחסים של בן ואמא. מהגירושים שלי לקחתי סוג של חוסר אמונה במערכת ובמסגרת הזו. חוסר אמונה שאני מתאים לקיים את מערכת היחסים שלי בצורה הזו. אני וזוגתי (מיה קרמר, שהשתתפה בעונה הראשונה של המרוץ למיליון) חיים כזוג נשוי לכל דבר, אבל מוסד הנישואין לא מתאים לכולם וזו הייתה המחשבה והתחלת העבודה שלי על ההצגה". 
מה דעתך על הבחירה להתמקד בהצגה במשהו קצת פחות ריאליסטי כמו רוח רפאים?
"כולנו חווים דברים לא ריאליסטים בחיים. אנחנו פשוט לא ערים לזה, או לא עוצרים להבין כמה דברים שכביכול הם חסרי הגיון או אחיזה במציאות קורים לנו. יש כאן אדם שפותח דלת למשהו לא גשמי או נגיש. אני רואה בזה געגוע".  
איך היה לעבוד עם שחקנים ותיקים כמו גדי יגיל וגילת אנקורי?
"כיף גדול. החלק הכי חשוב בעבודה הוא לעבוד עם בני אדם, כי אחרת העבודה עלולה להפוך לסיוט. זה לא כמו סרט או עונה של 'המרוץ' שאתה בא, מצלם, מסיים וכל אחד הולך לדרכו. ברגע שנגמרו החזרות וההצגה יוצאת לדרך, חשוב שבצוות שאתה נוסע איתו כל ערב בוואן יהיו אנשים שכיף להיות איתם".  
מה בעיניך המסר העיקרי של ה'אורחת'?
"אל תשליכני לעת זקנה, וגם אל תשכחני. יש לנו לפעמים נטייה להתעסק בשלנו וקצת לשכוח ממי שגידל אותנו".
עיצוב וסטייל - "חושבים שאני מסתלבט במרוץ בזמן שכולם רצים. זה מצחיק אותי"

כמו מילואים

רון שחר יחגוג ב-2 בדצמבר יום הולדת 46. נשוי כאמור למיה קרמר ואב להילה בת ה-6. בעבר נישא לדפנה דנון, ממנה התגרש כעבור שנתיים. שיחק בלא מעט טלנובלות, בהן 'משחק החיים', 'טלנובלה בע"מ', 'בובות' ו'מיכאלה'. הופיע בתכנית 'רוקדים עם כוכבים', בה הגיע למקום השני, ובשנה שעברה נטל חלק בקומדיה 'פרודים' לצידם של יוסי מרשק וקובי מימון. 
אבל יותר מכל, מזוהה שחר עם 'המרוץ למיליון', אחת מתכניות הדגל עתירות הרייטינג של ערוץ 2, אותה הוא מנחה החל מהעונה השנייה, עת החליף את רז מאירמן.    
רון, איך זה להחזיק בג'וב הכי שווה בטלוויזיה?
"(צוחק) בעיניי הוא באמת הכי שווה. רוב האנשים שפוגשים אותי אמרים לי 'איזה כיף לך! כולם רצים ואתה בטח מסתלבט. המרחק מהמילה 'סתלבט' למה שקורה במציאות כל כך גדול, שזה מצחיק אותי. אני גם לא בטוח שהייתי נהנה אם הייתי מסתלבט. אני נהנה ואוהב לעבוד. בכלל, ליהנות ממה שאתה עושה זה המפתחות הכי חשובים בחיים בעיניי, אם לא הכי חשוב". 
התכנית מורכבת משלל החוויות של המתמודדים. איך זה נראה מהעיניים של המנחה?
"שמע, אני עומד למבחן של הצופים ומול המעסיקים שלי. מעבר לזה, אני מאוד נהנה וכיף לי. תמיד הייתי פריק של שדות תעופה, מטוסים ואפילו אוכל של מטוסים, כך שמבחינתי אני והאופי של הפרויקט זו זוגיות מצוינת. יש משהו נוח ואולי מפנק בלהיות באולפן ולחזור בכל יום לפינה שלך, אבל יש משהו ב'מרוץ' שאני מאוד מחובר אליו. לבקר בכל המקומות האלה, לשנות מזג אוויר בצורה קיצונית, לחוות נופים ושפות. בשבילי זה הטופ". 
יש לך חשק לפעמים לקחת חלק במשימות?
"בטח. אם יש משימה שממש בא לי אני עושה אותה, אבל הבעיה היא שאני תלוי בביטוחים וזמנים ולא כל דבר אני יכול לעשות. הרי הזוגות המובילים כל הזמן על הזנב שלי. משימות אקסטרים, כמו למשל משימת הגמר האחרונה של הטיפוס על הגלגל הענק ממש עושות לי את זה, אבל זה דבר שלוקח המון זמן שאין לי". 
מעבר לבת זוגך מיה, היו מתמודדים ששמרת איתם על קשר?
"קשר ברמה של להיות חברים פחות, אבל אני שומר איתם על קשר ברשתות החברתיות ופוגש אותם בהרבה אירועים. הם חבר'ה על הכיפאק ואני אוהב אותם". 

קשר משפחתי

לצד הכיף הגדול שבנסיעת התכופות ברחבי תבל, קיימת הסוגיה המשפחתית, כאשר בכל פעם מחדש נאלץ שחר להיפרד מאשתו ובתו לתקופה ארוכה. 
איך נערכים ל'מרוץ' בכל פעם מחדש מבחינה משפחתית? 
"מיה והילה יודעות שבערך פעם בשנה אני עושה את המסע הזה. זה לא הופך את זה ליותר קל, אבל המוכנות יותר גבוהה. כשהילה הייתה יותר קטנה היה יותר קל, אבל כשגדלים רואים את העולם בעיניים יותר מפוכחות, וכמובן יודעים להביע געגוע, חוסר וחסך. אם הייתי צריך לדרג, זה ללא ספק הדבר הכי קשה. מעבר לזה, הילה גדלה בסיבה פחות מודעת, ואנחנו משתדלים לא לראות איתה טלוויזיה בבית. זה קצת מוזר לה וברוב המקרים היא מצחיקה כשעוצרים את אבא ברחוב ורוצים לעשות איתו תמונה. לגבי הזוגיות, כשזוגיות טובה ויש משהו חזק, זה בסדר ואנחנו מתייחסים לזה כמו למילואים. אני בהחלט רוצה ילדים נוספים, מינימום שלושה. אני אבא משקיע". 
מה השאיפות שלך בהמשך הדרך?
"לעשות דברים שלי. סרט, סדרה, אולי גם לשחק בחו"ל. יצירה אישית מאוד חשובה לי". 
לסיום, אחרי כל כך הרבה מדינות בהן ביקרת, איך מוצאים יעד אטרקטיבי לחופשה משפחתית בחו"ל?        
"בהחלט אפשר לנסוע גם למקומות שכבר הייתי בהם, אבל יש גם כמה שעדיין לא. ברלין למשל היא יעד שעוד לא הייתי ודווקא בא לי לנסות. אולי איזה ביקור במרוקו, הכול יכול להיות".