דהן עם אנשי משתלת כפר עידוד התנדבות, נקודה דהן עם אנשי משתלת כפר עידוד
במכללת נתניה מעניקים לסטודנטים נקודות זכות בתמורה לפעילות התנדבותית עשירה בקהילה במגוון תחומים. יו"ר אגודת הסטודנטים, שלומי דהן: "אני רוצה ליצור מצב שבו יינתנו בכל מוסד להשכלה גבוה נקודות זכות בגין התנדבות, כחלק אינטגראלי ממערכת השעות האקדמית"
במהלך התואר האקדמי נדרשים הסטודנטים לא פעם למלא אחר חובות או קורסים שונים שלא קשורים ישירות לנושא אותו בחרו ללמוד, הכל על מנת למלא את מכסת הנקודות הקבועה.
עיצוב וסטייל - התנדבות, נקודה

דהן עם אנשי משתלת כפר עידוד  

כעת מתברר כי ישנה הזדמנות ערכית הרבה יותר עבור הסטודנטים לזכות בנקודות זכות במהלך הלימודים – זאת בעבור פעילות התנדבותית למען הקהילה.  
במכללת נתניה מפעילים זו השנה הרביעית ברציפות פרויקט שמשלב התנדבות סטודנטים משלל הפקולטות בתמורה לנקודות זיכוי. מדובר ברמה של שתי נקודות זכות לכל התואר, כשמכסת המינימום עמדת על 52 שעות התנדבות, אותן יכול הסטודנט לפרוס למשך כל שנות התואר, כאשר ההליך מפוקח הן ע"י המכללה והן ע"י אגודת הסטודנטים.

קשישים, נזקקים ובעלי חיים

המסלול הערכי די פשוט: סטודנט מגיע לאגודת הסטודנטים ומבקש להתנדב במסגרת הפרויקט במגוון רחב של נושאים, ביניהם אפשרות להתנדב למען קשישים עריריים בבתי אבות באזור או בבית הקשיש, למען ניצולי שואה, כאשר ההתנדבות כוללת מפגשים שבועיים, טיולים וכמובן אוזן קשבת, וכן התנדבות בשלל עמותות למען בעלי חיים נטושים.
בין הדוגמאות לשיתופי הפעולה נמצאת משתלת כפר עידוד, המופעלת כולה על ידי דיירים בעלי צרכים מיוחדים, בעוד אגודת הסטודנטים משלבת סטודנטים בחניכה של הדיירים ובהמשך בכוונתה לפתח פרויקט של לימוד משפטים ברמה המותאמת להם.

אגודה מדרבנת

מיכל דהרי היא סטודנטית למשפטים במכללת נתניה שמתנדבת בכלבייה העירונית בעיר במסגרת הפרויקט. "זו תחושה מדהימה לשמח את הכלבים שם, להוציא, לשחק, לטייל איתם או סתם לזרוק להם מקל", היא מספרת. "זה סיפוק פנימי, בעיקר עבור אנשים שמגדלים כלב בבית. לצערי שלי נפטר לפני כמה שנים וזה ממלא באופן חלקי את החסר".
על פרויקט ההתנדבות שמובילה האגודה אמרה דהרי: "אני חושבת שזו פעילת מבורכת ועצם העובדה שהאגודה מדרבנת את הסטודנטים להתנדב בכל מיני מקומות זה דבר שכיף לראות והוא מאיר עבורנו באור קצת שונה את הפרויקט הזה. נקודות הזכות הן מבחינתי בונוס, אבל אנשים באמת נקשרים לעניין ההתנדבות בפן הרגשי ואני מאמינה שכל מי שיצא והתנדב קיבל הרבה דברים וערכים מעבר לזה. האגודה מחברת את הלב של הסטודנט ללב אחר, ובמקרה שלי זה ללב של הכלבים שנמצאים בכלבייה וזקוקים כל כך ליחס אוהב. יש המון תחומים שכל אחד ואחד יכול להתחבר אליהם ותמיד יקבלו את כולם בזרועות פתוחות". 

כמו סבתא ונכדה

ספיר אלקבץ גם היא סטודנטית למשפטים, ומקיימת במסגרת הפרויקט פעילות התנדבותית עם ניצולת שואה. "כששמעתי על פרויקט ההתנדבות נרתמתי אליו מיד וללא היסוס", היא מספרת. "זו חוויה כל כך מעצימה, לראות את החיוך כשאני מגיעה אליה ולחוש את הטוב והנחת שווה את הכל. היא ממש נותנת לי תחושה שאני הנכדה שלה. אני ממליצה לכל אחת ואחד לחוות ולתרום מזמנו על מנת להעניק תחושה טובה למי שבהחלט זקוק לכך. זה סיפוק ענק עבורי. אגודת הסטודנטים יוצרת אנשים טובים , כאשר היוזמה הזו היא מעין קיצור דרך להגיע אל אותם אנשים שזקוקים ליחס חם ותומך".
עיצוב וסטייל - התנדבות, נקודה

ניצולי שואה מקבלים יחס חם 

הבייבי של שלומי

מי שמוביל וממנף את הפרויקט הוא יו"ר אגודת הסטודנטים במכללת נתניה, שלומי דהן. "אני דואג למצוא פעילות התנדבותית בכל תחום, קרוב למקום מגוריו של הסטודנט", הוא אומר. "הפרויקט הזה הוא ה"בייבי" שלי, לקחתי אותו באופן אישי ודחפתי אותו למקומות גבוהים, כאשר רק השנה יש לנו 15 סטודנטים המתנדבים עם ניצולי שואה, שבעה סטודנטים שמתנדבים בעמותות למען בעלי חיים, ארבעה סטודנטים שמתנדבים בעמותות למען נזקקים ושני סטודנטים שמתנדבים למען קשישים עריריים".
מן הסתם כמות המתנדבים עולה בגלל קבלת נקודות הזכות.
"מה שמדהים בפרויקט, הוא שסטודנט נמשך לזה בהתחלה בגלל נקודות הזכות שהוא מקבל בגין ההתנדבות, אך לבסוף נשאר להתנדב במסגרת הפרויקט גם לאחר שסיים את מכסת השעות וקיבל את הנקודות, ואף ממליץ לחברים שלו להתנדב. אני יכול לומר שהסטודנטים במכללת נתניה הם אנשים מדהימים שמחפשים להתנדב ולעזור לקהילה במגוון רחב של תחומים".
עיצוב וסטייל - התנדבות, נקודה

נקודות זכות בעד פעילות חברתית  

שינוי חברתי
דהן נחוש להמשיך ולקדם את הנושא בצורה משמעותית: "בימים אלו אני שוקד על הצעה לחוק שאותה אגיש לבחינת הגורמים הרלוונטיים בנושא", הוא מספר. "אני רוצה ליצור מצב שבו יינתנו בכל מוסד להשכלה גבוהה, בכל פקולטה ופקולטה, נקודות זכות בגין התנדבות כחלק אינטגראלי ממערכת השעות האקדמית. כך נוכל לדרבן מאות אלפי סטודנטים להתנדב למען שלל פרויקטים ערכיים בקהילה. כולם ירוויחו ממהלך כזה, הן הסטודנטים והן הקהילה הסובבת את מוסדות הלימוד. אין ספק שזהו מהלך לא פשוט, אך אני נחוש לקדם אותו, ולדעתי הוא ישנה את כל מה שאנחנו מכירים בחברה שלנו".