ניצן ושקד דבש שלום כיתה א': התרגשות כפולה לתאומים ניצן ושקד דבש

העלייה לכיתה א' מרגשת מאוד עבור הילדים וההורים כאחד. בבתים בהם אחים תאומים עושים את המעבר הכי משמעותי בחייהם, ההתרגשות גדולה אפילו יותר.
הכניסה לבית הספר היסודי מלווה בלא מעט חששות ותהיות עבור כל הורה, אבל עבור הורים לתאומים, מדד הלחץ הוא כפול. 

העלייה לכיתה א' היא אולי טקס המעבר הראשון המשמעותי בחייהם של הילדים. סביבה חדשה, חברים חדשים, למידת מיומנויות חדשות, מורה במקום גננת. אך מה קורה בבתים בהם שני זאטוטים ישימו השנה לראשונה את הילקוט על הגב ויכנסו בשעריו של בית הספר?   

יפה דינר, אמא ל-3 בנים. מאוד מרגש אותי שהם עולים לכיתה א'. אמנם זו חטיבה צעירה והכל מוכר וידוע, אבל זה שלב ראשון של הלימודים. הילקוט, הקלמר, ההתרגשות. הם יקבלו חוברות ומחברות. יש לי ילד שעולה לה' אבל זו התרגשות מכיוון שיש שניים. יש קושי ביום הראשון לחלק תשומת לב בין שניהם. לכיתה של מי להיכנס קודם? השנה נתנו להם לבחור עם מי הם רוצים להיכנס והם בחרו. אני מתרגשת יותר מהם. היה לנו טקס מטעם העבודה והם מאוד התרגשו. הם מתרגשים שידעו לקרוא בקרוב, שידעו דברים של גדולים. אופיר מתרגש ללמוד דברים חדשים ורועי מתרגש להמשיך ללמוד. כן יש קושי. להורים לתאומים יש הרבה קשיים. למשל אחד בחצר והשני רואה אותו משחק, חברים משותפים, הם הופרדו כבר בחטיבה ובלי חברים, אחד התחבר מהר לחברים והשני פחות ובנוסף החצי השני לא איתו. אני פועלת מול מנהל חינוך בעיר להציב יחידה שתעזור להורים לתאומים בהתלבטויות, בעיקר בהקשר של ההפרדה בכיתה א'".

עיצוב וסטייל - שלום כיתה א': התרגשות כפולה לתאומים

                                                            רועי ואופיר דינר

מפגש ראשון עם בית הספר עבור ההורים והילדים

מיכל ריכטר, אמא של בן ודניאל, "יש התרגשות, אלו הגדולים שלי. זה פרק חדש וארוך שמתחיל עכשיו ויש חששות שיסתדרו אחד בלי השני מכיוון שעד היום הם היו תלויים אחד בשני. אני חוששת שלא יהיו להם אותם שעורי בית ויהיה לי קושי לשבת עם כל אחד בנפרד. הם מתרגשים, מדברים על זה אבל לא בהרחבה. הם עוד לא מבינים מה זה אומר. אני מתרגשת יותר מהם".  

עיצוב וסטייל - שלום כיתה א': התרגשות כפולה לתאומים

                                                              בן ודניאל ריכטר

נפרדים בפעם הראשונה

יש זוגות תאומים, שהיו כל השנים ביחד בגן, והמעבר לשתי כיתות א' נפרדות, יהיה למעשה הניתוק הראשון שהם חווים אחד מהשני. גור ולימור, הוריהם של רוי ורומי, שיעלו השנה לכיתה א' בבית הספר 'חיים חפר'. "יש לנו הרבה ציפיות, זה בי"ס חדש. אני לא בטוח שהם מבינים את המשמעות של לעלות לכיתה א'. אנחנו משתדלים להכין אותם. אנחנו מפרידים אותם בפעם הראשונה. לאשתי קשה עם זה אבל ההפרדה היא חשובה. קשה להיות תאום, זה אתה והוא כל הזמן, בואו תאכלו, בואו תשבו, בואו נקנה ועכשיו יוצרים בפעם הראשונה הפרדה, זה גם טוב לריבים". 

עיצוב וסטייל - שלום כיתה א': התרגשות כפולה לתאומים

                                                         רוי ורומי מאיר

לא כל התאומים נפרדים

מזל דבש, אמא ל-3. וביניהן התאומות ניצן ושקד שעולות לכיתה א' ביונתן. מזל החליטה להשאיר את הבנות יחד באותה כיתה, היא מגיעה מתחום החינוך ומספרת שבבית ספר ביאליק בו היא מלמדת זה מקובל "שתים זה כח ואני רוצה שיהיו כח, ההתרגשות בעיצומה. הסברתי להן מי תהיה המורה, הכנו אותם תיקים ומחברות ונקווה שתהיה שנה טובה פוריה ומוצלחת".