חן שמש  נקודת חן: יוגה בחוף פולג שיעור יוגה בחוף פולג. צילום: עצמי

יום שישי אחר הצהריים, השעות הכי רגועות בשבוע, זה בדיוק הזמן המתאים לתרגל יוגה. חן שמש-סמואל, מדריכת יוגה מוסמכת, מזמינה אתכם לשים את השבוע מאחור ולצלול אל השבת, מאוזנים ושלווים יותר.

מאז תחילת הקיץ, רגע לפני שהשבת נכנסת, מתקיימים בחוף פולג שיעורי יוגה באוויר הפתוח. 

"אנחנו מתרגלים בקבוצות קטנות של בין 15-5 אנשים", מספרת חן שמש סמואל. היוגה אותה היא מתרגלת ומדריכה נקראית Yoga Works, שילוב של שיטת האשטנגה והויניאסה. "אחרי חקירה ותרגול של סוגי יוגה שונים, גיליתי את סוג היוגה הזה שמציע תרגול מקצועי, מתקדם ומפותח, שפשוט עובד עבורי ועבור המתאמנים שלי, מכל בחינה".

אימון בגבול יכולת הגוף

השיעורים מורכבים משלושה שלבים – מתחילים בחימום ומתיחות ומסיימים במדיטציית הרפייה. אמצע השיעור בנוי, לדבריה של חן, כמו פירמידה הפוכה – מהקל אל הקשה. "השיעור מתנהל כל הזמן בגבול יכולת הגוף. אני מבקשת מהמתרגלים להיות קשובים לגוף, לאתגר ולכבד אותו. האימונים בנויים לפי רמות, בגלל הייחודיות של השיעור בחוף ביום שישי, מגיעות אלינו מתאמנות וותיקות, לצד מתאמנות מתחילות, שבאות כדי לטעום מהחוויה ולהתנסות לראשונה בתרגול. לכן השיעור מאד מגוון, ומותאם לכל אחד לפי יכולתו האישית".

יוגה, לא לנשים בלבד 

למרות שכרגע התירגול השבועי באוויר הפתוח הוא על טהרת המין היפה, לחן חשוב להדגיש שהיוגה לא מיועדת רק לנשים. "יש תפיסה מוטעית, לפיה רק נשים מתרגלות יוגה, ואילו גברים עובדים בעיקר על כושר ועל חיזוק שרירים. אבל כדאי שהם ידעו שגם להם חשוב באותה מידה לחזק את שרירי הליבה, היציבות, חגורת כתפיים, וללמוד לנשום נכון. לשמחתי, אני פוגשת הרבה גברים שמגיעים לתרגל בעקבות הנשים שלהן, ומתמכרים".

חוליה שבורה בגב הביאה להסבה מקצועית

חן, 36, מדריכת יוגה במשרה מלאה, ומתרגלת יוגה כבר למעלה מ-12 שנה, חלמה תמיד להפוך את התחביב האהוב עליה למקצוע. פגישה לא צפויה עם הגורל, התוותה לה הדרך. "כשהייתי בת 20 נשברה לי חוליה בגב בעקבות רכיבה על אופנוע ים. במהלך השיקום, שכלל שעות ארוכות של פיזיותרפיה, הבהיר לי האורתופד שהחוליה תמיד תישאר שבורה, אבל כדי לא לגזור על עצמי חיי מכאוב, כדאי שאתרגל יוגה, שיטת אימון שעושה פלאים עבור מי שסובל מכאבי גב. החוליה אומנם עדיין שבורה, אבל בזכות היוגה, אני כבר לא סובלת מכאבים יותר".

את הההסבה המקצועית וההסמכה שלה כמדריכה בכירה, קיבלה חן בסן פרנסיסקו, שם חיו היא ובן זוגה מספר שנים. "החשיפה ליוגה קרתה אצלי בשלבים, תמיד בהתאם למצבי בחיים באותה תקופה", היא מספרת. "כשהחלטתי שאני רוצה להיות מדריכת יוגה, נכנסתי להריון. במהלך ההריון, התאמנתי החל מהשבוע ה-12 ועד יום לפני הלידה. אחרי שילדתי את בני, הספיק לי אימון אחד כדי לדעת שהיוגה היא היעוד שלי".

שש שנים מאז שחזרה עם משפחתה מחו"ל, חן היא היום מדריכה מוסמכת במשרה מלאה, שעובדת עם כל קשת האוכלוסייה ומעבירה שיעורים בכל הרמות, למתחילים ומנוסים.

אז, אם מתחשק לכם לקבל את השבת באווירה מלכותית, חן מזמינה אתכם לקחת שעה למפגש עם עצמכם, לנשום, ולצלול עמוק פנימה.

יוגה עם חן.
מיקום: חוף פולג (מעט ימינה מסוכת המציל).
יום ושעה: ימי שישי, 17:30
מה להביא: בגדים נוחים.
מחיר: 55 שקלים לשיעור של שעה.