סקטים  רטרו שיק: הסקטים חוזרים ככה הם נראו פעם. תמונה: פייסבוק 'החנות של ערן'

בשנות ה-80' הם היו הדבר הכי חם בשטח, יחד עם MTV, הקוביה ההונגרית, אופני ה- BMX והחותלות. הסקטים, אחד הסמלים הכי מזוהים עם התקופה, חוזרים עכשיו לסיבוב נוסף.

מי שיכול להעיד על החזרה של הטרנד ממקור ראשון הוא ערן באום מנתניה, הבעלים של 'החנות של ערן', שמוכר סקטים, גלגיליות ומחליקיים כבר למעלה מעשרים שנה. "בשנה וחצי, שנתיים האחרונות, יש מגמה של נשים שרוצות לשחזר את ילדותן, וחוזרות להחליק על גלגיליות", הוא מספר.

הרולר בליידס, הלהיט של שנות ה-2000 הם האבולוציה של הסקטים של פעם. זוכרים אותם? אלו עם שני זוגות גלגלי הפלסטיק, שניים מקדימה ושניים מאחור ומעצור במרכז, מחוברים לגוף ממתכת? ערן באום מוחה על ההשוואה. "הרולר בליידס הם נעלי החלקה עם אופי אחר לגמרי. "על רולר בליידס הרוכב מעביר את שיווי המשקל מצד אחד לצד שני, ויש כאלה שלוקחים את זה אפילו לכיוון של ספורט, בדומה ריצה. הגלגיליות יותר דומות להחלקה אומנותית, מכאן החיבור הנשי אליהן. יש הרבה בנות שניסו את הרולר בליידס ופחות התחברו. הן מתחברות יותר לארבעה גלגלים, על גלגיליות התנועה עדינה יותר, החזקת הגוף היא שונה, הגוף פחות נוטה קדימה, וכן, יש גם גברים שרוכבים עליהן".

חולם על אולם החלקה

הגל הגדול של טירוף הגלגיליות היה בארה"ב בשנות השמונים, אז נפתחו בארה"ב מועדוני 'רולר דיסקו'. ב'רולר דיסקו' היו שתי רחבות בהן הרוקדים היו מתגלגלים לצלילי מוסיקת דיסקו מקפיצה. "החלום שלי הוא שייפתח בנתניה אולם החלקה, שיהיה פתוח בסופי שבוע, וכל מי שאוהב את הספורט יוכל לבוא ולהחליק להנאתו", מתאר באום.

 

עיצוב וסטייל - רטרו שיק: הסקטים חוזרים

וככה הם נראים היום. תמונה: פייסבוק 'החנות של ערן'

ערן מספר שקהל הלקוחות שלו מגיע מכל הארץ, בעיקר מת"א, חולון ומושבי השרון. את הדגמים הייחודיים שהוא מוכר כמעט ואין להשיג במקומות אחרים. הדגם הכי פופולארי אצלו הוא ה-Roll Line בצבעי שחור-לבן שמורכב מגלגלי סיליקון, גוף מתכת ומעצור גומי.

באום הוא אוטוריטה בתחום והקהל שלו הוא בעיקר קהל של נשים וילדות, שחלקן הגדול מחליק במסגרת חוגים."אני נמצא בקשר עם יצרנים בחו"ל, מתעדכן בחידושים ובטכניקות המתקדמות ביותר, אבל הדבר הכי חשוב הוא שאני נהנה מאד ממה שאני עושה, עושה את זה מאהבה, נהנה מהקשר עם האנשים ונהנה לתת שירות".