"סודות באחוזת השושנים" יוצאת לאור, אל חיים חדשים עטיפת הספר "סודות באחוזת השושנים"

הרבה מילים התגלגלו דרך הידיים של הילה ארוון וסיימו את דרכן במגירה, עד שהחליטה לאזור אומץ ולהוציא אותן לאור. אחרי שלוש שנים של עבודה על ספר הביכורים שלה "סודות באחוזת השושנים", היא החליטה סוף סוף להוציא אותו לקהל הרחב, אבל לשם כך, היא צריכה את העזרה שלכם.

לפני חמש שנים התעוררה הילה ארוון מחלום, ובחלומה התקיימה שיחה טעונה בין יורשת צעירה לנער המשרת בביתה. החלום הזה רדף אותה עוד ימים רבים, ולימים הפך לסיפור הפנימי של ספר הביכורים פרי עטה, "סודות באחוזת השושנים", שמשלב מתח ומיסתורין, היסטוריה של ארץ ישראל, וכמובן רומן.

עלילת הספר נפתחת בימי עבר, בפשע, המתרחש בעמק השושנים, באזור נס ציונה, בין הפרדסים המכתרים אחוזה נטושה. כעבור עשרות שנים יאבקו על חלקת אדמה זו איל נדל"ן צעיר, שהחלקה שייכת למשפחתו, המבקש להרוס את האחוזה ולהקים שם מגדל יוקרה, ומנגד, מומחית לישוב הארצישראלי, המבקשת להציל את האחוזה ולשמר את העבר. יומן נושן שמתגלה במקרה חושף את עברה המפואר של האחוזה ואת סודותיה האפלים ומסבך את כל המעורבים בתככים, שנאות, אהבות ומזימות.

לא רוצה יותר לכתוב למגירה

אחרי שלוש שנים של כתיבה בהמבורג הקרה, לשם עברו בני הזוג ארוון וארבעת ילדיהם בשליחות מטעם העבודה, חזרה המשפחה ארצה, והתמקמה בקרית השרון, ואז גם גמלה בליבה של הילה (42) ההחלטה, שהספר הזה טוב מדי מכדי להיכנס כמו קודמיו למגירה, ושהיא תוציא אותו לאור, ויהי מה. "פניתי לכל הוצאות הספרים הגדולות בארץ", היא מספרת, "קיוויתי שמישהו יראה את הפוטנציאל, אבל מראש ידעתי שהסיכוי לקבל תשובה חיובית הוא נמוך. יש בישראל תחרות רבה על פלח שוק קוראים מאוד קטן, ויש המון סופרים מוכשרים. לצערי קיבלתי הרבה מכתבים מנומסים, אבל זה לא יצא אל הפועל".

גם ההוצאות שכן הביעו עניין בהדפסת הספר, דרשו מהילה להשתתף במימונו. "חיפשתי בית חם, והיתה לי תחושה שחלק מהוצאות הספרים ראו בי קופה רושמת", היא מספרת בכאב. בסופו של דבר, רגע לפני חתימת חוזה עם אחת ההוצאות, הבינה הילה שאם תירתם למהלך, לא יישאר לה ביד כלום בסופו. "גם הזכויות שלי כיוצרת בספר, היו מצטמצמות למינימום, ותלויות בהוצאות הספרים. "חוק הסופרים" היה משתק אותי לשנה וחצי, כי אסור לפי חוק זה למכור ספר חדש במבצעים, ובגמר התהליך, גם אם הספר היה זוכה להצלחה, לא היה נשאר לי כלום".

מימון המונים למתחילים

ההבנה הזו הביאה אותה להחלטה לממן את הוצאת הספר בעצמה, בעזרת "הדסטארט", אתר של מימון המונים. "דיברתי עם סופרים שעשו את זה לבד. גיליתי שזה אפשרי. התחלתי ללמוד את הנושא. זה המון כאב ראש כי את הכל בעצם אני עושה לבד - מדברת עם בית הדפוס, עם הגרפיקאי, עם העורכת הלשונית, עם המעמד של הספר. אבל אלו אנשים שקשובים לי ולרצונות שלי ולא רואים בי רק מקור הכנסה בשבילם, השם שלהם חתום על המוצר והם רוצים בהצלחתו בדיוק כמוני".

הילה מאמינה מאד בספר שלה. "הוא מעניין, הוא מרתק, ואני רוצה שגם אחרים יהנו ממנו. אני לא רוצה שהוא יהיה במגירה. כתבתי אותו אומנם להנאתי, אבל בגלל שאני מאד מאמינה בו, אני רוצה שכולם יהנו ממנו. לכן אני מוכנה להשקיע ולהיכנס לתהליך מאוד מלחיץ ומרגש בו זמנית, שנקרא 'הוצאה עצמית', זה שותה לי את הזמן, אבל אני עושה את זה בשמחה, ואני נמצאת בעיצומו של תהליך מרתק, שבו לפחות אני יודעת שאני בעלת הבית ואף אחד לא גוזר עלי קופון".

היעד, 25,000 שקלים 

25,000 שקלים, זה הסכום שדרוש להילה כדי להגשים את החלום שלה. מי שיתמוך ב- 45 שקלים יזכה במהדורה דיגיטלית של 'סודות באחוזת השושנים', 60 שקלים יזכו אתכם בספר המודפס, 80 שקלים בספר עם הקדשה אישית, ואם תהיו נדיבים ותתמכו בספר של הילה בסכום של 250 שקלים, תזכו בהקדשה אישית ובקרדיט על התמיכה בעמוד 'התודות'.

הספר נמצא כרגע בשלבים אחרונים של עריכה לשונית ואפילו גרפיקה לכריכה כבר יש. אבל הזמן קצר והמלאכה מרובה. להילה נותרו עוד 18 ימים בלבד כדי להגשים את החלום. באם לא תגיע ליעד המוגדר בתאריך הנקוב, 6.8, יום הולדתה, לפי כללי הפורמט של 'הדסטארט', הפרויקט יתמוסס.

"זו לא תרומה, זו תמיכה. אנשים משקיעים במוצר, ברעיון, ללא תיווך של הוצאות לאור וחנויות. הרווח הוא הדדי, גם היוצר מקבל תמיכה ליצירה שלו וגם המשקיע מקבל תמורה בעד השקעתו. משקיעים פה בסטארט-אפ ספרותי. אני מקווה שתושבי קרית השרון ותושבי נתניה יפתחו את הלב וירצו לתמוך ביוצרת בראשית דרכה, תושבת העיר ושכנה שלהם. אני אופטימית".

מה החלום?

"החלום הוא שאנשים שיקראו את הספר יאהבו אותו והעלילה תדבר אל ליבם ותשפיע עליהם. וכמובן, שהוצאת ספרים גדולה תראה את הפוטנציאל שטמון בו ותשקיע בספר".