המורשת של דולב אמויאל ז"ל דולב אמויאל ז"ל

לוחם גדוד 13 בחטיבת גולני שהה בביתו בשבת הארורה של ה-7 באוקטובר, אבל התעקש להגיע לשטח ולסייע לחבריו בנחל עוז ונפל מפגיעת טיל. מחר (שישי) ייערך גילוי המצבה לציון 30 יום לנופלו. האב יניב מספר על הרגעים האחרונים בהם ליווה את בנו, משתף בשינוי הסטאטוס המצמרר שלושה ימים בלבד לפני האסון, ושולח מסר ברור: "אמן והאחדות בעם ישראל תימשך גם אחרי המלחמה"

דולב אמויאל ז"ל, לוחם גדוד 13 בחטיבת גולני, כלל לא אמור היה להיות בעוטף עזה בשבת הארורה של ה-7 באוקטובר. מי שהיה אמור לצאת לחופשת שחרור ב-19 באותו חודש שהה בביתו בשכונת עין התכלת בנתניה, יצא הביתה ביום חמישי ונסע למסיבה ברעים, אך לא זו של פטיבל נובה, אלא הפקה שונה. בשישי בערך בשלוש בצהריים שב הביתה והלך לישון.
בבוקר שבת התעורר האב יניב לקול הודעות וטלפונים, כאשר הפלוגה של בנו הייתה בתעסוקה בנחל עוז. "הערתי את דולב בערך ב-8:30 בבוקר. הוא התקשר לחברים במוצב ושמע אותם נלחמים בלייב עם המחבלים תוך קריאות 'זה הרוג', 'זה פצוע' או 'תכף נגמרת התחמושת'. הוא כיוון אותם וניסע לסייע כששלח אותם לקחת שתי מחסניות שהיו מתחת למיטה שלו", משחזר האב יניב בשיחה עם 'נתניה נט'. "הוא היה נחוש לנסוע, אבל הייתה לו מחסנית אחת ואמרתי לו שעם זה הוא לא הולך לשום מקום לבד, אלא לתאם יציאה קבוצתית עם החבר'ה שלו".

אנשים בנתניה - המורשת של דולב אמויאל ז"ל

בהמשך הייתה אמורה להיות הסעה מנתניה, שבוששה להגיע. את דולב, שהיה נחוש לסייע לחבריו כמה שיותר מהר, זה לא עניין. האב יניב הסיע אותו למרכז ה'ביג' באשדוד, שם התכנסו כל מחזור מרץ 2021. "הגעתי לשם בשעה 12:45. זו הנקודה האחרונה בה חיבקתי את דולב ונפרדתי ממנו", אומר יניב בעצב.
חרף המראות הקשים, הצליח דולב להיות בקשר טלפוני עם אביו ולשתף אותו, כשהאב מעודד ותומך מרחוק. בשלב מסוים חבר אמויאל לחלק מחבריו בג'וליס והם יצאו לשטח במטרה לחלץ פצועים והרוגים במוצב 'פגה' שהיה נצור, כ-2 ק"מ בלבד מנחל עוז. תוך כדי הפעולה המסוכנת נאלצו לקחת מהרוגים שכפ"צים ואפודים קראמיים. בערך בשעה 18:00 יצא דולב ברכב שטח ממוגן מסוג 'פנתר' עם לוחמים נוספים. האב מספר כי הוא כלל לא היה אמור להיות על אותו רכב, אבל התעקש להוריד ממנו חבר אחר ולתפוס את מקומו. עד כדי כך היה נחוש לסייע לחבריו.

"בשעה 18:18 הוא שלח לי הודעה 'אבא אני אוהב אותך' עם לבבות. לאמא שלי, הסבתא שגידלה אותו, כתב 'אני אוהב אותך, לא משנה מהיקרה. אל תבכי עלי' ", אומר יניב, שמיהר להתקשר לבנו. "הוא ביקש שאלך להיות עם גרושתי יעל ועם אחיו אור. הבנתי שהוא מרגיש שמשהו רע הולך לקרות". זמן קצר לאחר מכן הגיע הפנתר למרחק של כ-100 מ' בלבד מהמוצב, אז נפגע מטיל קורנט שנורה מעזה. דולב ספג רסיס בליבו ונהרג במקום, שאר הלוחמים נפצעו אך שרדו, כשהרכב ממשיך בנסיעה מטורפת לעבר המוצב.

מחר (שישי) בשעה 10:00 בבוקר ייערך גילוי המצבה במלאות 30 יום לנופלו של דולב אמויאל ז"ל, רק בן 21 במותו. במהלך השבעה גילתה המשפחה מורשת מצמררת שהשאיר אחריו, כאשר שלושה ימים בלבד לפני שנפל שינה סטאטוס בוואטסאפ וכתב: "המרגיל עצמו לשמחה, לעולם לא נופל לעצבות". "דולב הוא עץ איתן, אבל יש לשם משמעות נוספת – דו-לב – ילד עם לב ענק שתמיד היה עם חיוך רחב על הפנים ואהב לעזור לכולם, לא איש של מריבות ומדון", משתף יניב. "הוא היה מנהיג מלידה, ילד שהיה נחוש בטירוף ללכת ולעזור לחברים שלו ושילם בחייו. נתקלתי פה בנתניה לעזרה מכל כיוון, עם ישראל במיטבו עם שפע של אהבת חינם. אמן והאחדות בעם ישראל תימשך גם אחרי המלחמה".