עוגות ועוגיות שעושות בית חם תמונה: pexels 

אין כמו ניחוח העולה מעוגות ועוגיות טריות הממלא את הבית ומרחיב את הלב. למאכלים הללו תמיד מביאים חוויה ביתית ולכל בית העוגיות והעוגות הקבועות שלו. אנחנו רוצים להזמין אתכם להרחיב מעט את אופקי האפייה שלכם ולגלות סוגים חדשים של מאפים אלה, אותם תוכלו להוסיף לספר המתכונים הביתי שלכם. התכוננו כי מחכה לכם רשימה מעוררת תאבון במיוחד.

עוגיות אמסטרדם קרמל מלוח

אולי אינכם מכירים עדיין את הסנסציה האינסטגרמית שהיא עוגיות אמסטרדם, אך כעת זה הזמן שלכם להכיר אותן. במתכון המסורתי שלי, עוגיות אלה אשר נוצרו באמסטרדם הן עוגיות שוקולד עשירות הממולאות בקרם רך ומלטף של שוקולד לבן. בעוד שאנו בהחלט מעודדים אתכם לנסות גם את המתכון המסורתי, חשבנו שתערכו את הגרסה היותר עדכנית שלו. במקום מילוי של שוקולד לבן תגלו בכל ביס וביס מילוי אלוהי של קרמל מלוח, טעם שכבש את לבבותינו זה מכבר.

בכלל, עוגיות ממולאות הן תמיד חוויה מפתיעה ומשמחת, הודות לשילוב בין המרקמים השונים והטעמים שמתעוררים בכל ביס. למשל עוגיות שוקולד צ'יפס קלאסיות יהפכו במהרה לחוויה משכרת חושים עם מילוי שוקולד מפתיע. ישנן גם לא מעט עוגיות ממולאות קלאסיות שכולנו מכירים ואוהבים, כמו עוגיות חמאה ממולאות ריבה או מקרונים.

זכרו כי באפייה ישנה חשיבות גדולה מאוד לכמויות ויחס בין מרכיבים. לכן, חשוב לעקוב בדייקנות אחר המתכון שאתם מכינים, כדי שהתוצאה תהיה לא פחות ממושלמת. בנוסף, כאשר מדובר בעוגיות כדאי להשתמש בחמאה בטמפרטורת החדר, אשר תתאחד עם שאר המרכיבים בצורה הטובה ביותר ותסייע ביצירת עוגיות יציבות וטעימות.

חיתוכיות לימון

חיתוכיות הן תמיד מאפה שכיף וקל להכין והגרסה הלימונית הזו היא אחת מהגרסאות המשגעות ביותר שלהן. הקינוח מורכב מבסיס של ביסקוויט וניל ומעליו שכבה לימונית עשויה משמנת וחלב מרוכז. זהו ללא ספק קינוח משגע שתענו להכין בכל ימות השנה.

אם אתם אוהבות חיתוכיות בכלל, יש לנו מספר הצעות נוספות למתכונים שכדאי לכם לנסות. למשל, תוכלו להכין חיתוכיות בראוניס גבינה, השילוב המושלם בין עוגת שוקולד לעוגת גבינה בביס אחד. אפשרות נוספת היא להכין חיתוכיות בננה מלאות באנרגיה, עם ציפוי שמנת רך כמו ענן. חובבי פרג שביניכם יוכלו ליהנות מחיתוכיות פרג מהממות עם בצק שטרויזל ומילוי פרג ודבש.

טיפ אחד נהדר להכנת חיתוכיות הוא להשתמש בתבנית נמוכה ושטוחה. תבנית במבנה שכזה תהפוך את הוצאת החיתוכיות לקלה הרבה יותר. טיפ נוסף הוא להימנע מלחתוך את החיתוכיות כשהן בתוך התבנית, במקום מוטב להוציא אותן אל משטח העבודה עם נייר האפייה אותו הנחתם בתבנית ולחתוך אותן בצורה כזו.

עוגת שמרים במילוי תפוחים וקינמון

אם אתם רוצים מתכון שיבטיח שכל הבית יתמלא בניחוח משכר ומחמם לב, זהו המתכון עבורכם ללא כל צל של ספק. עוגות שמרים הן תמיד עוגות שמזכירות בית ובמהלך הימים הקרים אין כמו ניחוח של תפוחים בשילוב קינמון, במיוחד כשיש גם חמאה וסוכר בעסק. הגישו את העוגה הזו לצד סיידר חם וסידרתם לעצמכם זמן מבורך מלא בשלווה.

כמובן שאם מתחשקת לכם עוגת שמרים אתם ממש לא חייבת לבחור במילוי של תפוחים וקינמון, משום שיש עוד המון אפשרויות נפלאות לבחור מהן. הכינו עוגת שמרים ממולאת בחמאת בוטנים, בננה ושוקולד, שהילדים ללא ספק יטרפו במהירות שיא. אנחנו ממליצים גם על עוגת שמרים טירמיסו עם גבינת מסקרפונה עשירה, נגיעה של קפה, וניל וכמובן שוקולד מריר מפנק.

הנה מספר טיפים חביבים להכנת עוגות שמרים. ראשית, הרשו לעצמכם לנהוג עם המלית ביד רחבה, אך כמובן לא ברמה שתכביד מדי על הבצק. המטרה היא להשיג מלית טעימה בכל ביס.

כאשר מדובר בבצק שמרים, מומלץ להכין אותו יום לפני הכנת העוגה, כדי לאפשר לו לנוח כמו שצריך. כאשר אתם מרדדים את הבצק, השתדלו לא להתמהמה, שכן לישה ארוכה מדי עשויה לגרום לחמאה שבבצק להימס וכך הבצק לא יישאר יציב.

יש לכם שמרים בבית ואתם אינכם בטוחים שהם עדיין בתוקף? יש דרך לדעת בוודאות האם כדאי להשתמש בשמרים או ללכת לרכוש שמרים חדשים. פשוט ערבבו את השמרים עם מעט מים פושטים וסוכר. לאחר כעשר דקות התערובת אמורה לתסוס, דבר המעיד על כך שהשמרים אכן בתוקף.