אירוע שיא לקידום השתלבות אנשים עם מוגבלויות בקהילה צילום: רן אליהו

אירוע השיא של חודש "פברואר יוצא מן הכלל" של החברה למתנ"סים, המוקדש להשתלבות אנשים עם מוגבלויות בקהילה, התקיים אמש במרכז תרבות וקהילה פולג - עיר ימים בנתניה. למעלה מ-100 משתתפים הופיעו בריקוד, מחול, אקרובטיקה, שירה ועוד 

"פברואר יוצא מן הכלל" הוא חודש המודעות להשתלבות אנשים עם מוגבלות של החברה למתנ"סים המתקיים זו השנה השישית ברציפות. 

במסגרת הפרויקט, מתקיימים במהלך חודש פברואר אירועים משולבים בהשתתפות אנשים עם וללא מוגבלות.

האירוע המרכזי של החודש התקיים ביום רביעי בנתניה, בהפקת רשת המרכזים הקהילתיים דרום נתניה ובהשתתפות למעלה מ-100 רקדנים, שחקנים וזמרים. המופע נועד לתת מבט חדשני ואנושי ברוח התקופה, אודות שילוב, מוגבלות והתמודדות ללא פשרות של אומנים המעצבים את מושג המוגבלות בתרבות המקומית העכשווית.

המופע שילב את מגוון כישרונות הבמה של אנשים עם מוגבלות ובלי מוגבלות - שירה, ריקוד, תיאטרון, אקרובטיקה אווירית, נגינה ועוד. ביניהם: להקות משולבות כמו "גלגלי מחול" המשלבת גם רקדנים ורקדניות על כיסאות גלגלים, להקת הנוער "סול" המשלבת בני נוער מתוכנית "עמיתים" של החברה למתנ"סים יחד עם חניכי קפה לנוער דרום נתניה.

בנוסף, בהמשך לשותפות רבת שנים, התארחה משלחת מטעם המרכז הקהילתי "קינגס דיי", שהגיעה במיוחד מניו-יורק על מנת להביע סולידריות. כמו כן, להקת "אברא קדברא" מכפר עידוד עלתה במופע משותף עם להקת "סול" של הרשת, ובמקום הוצגה תערוכה ייחודית של אומנים עם סוגים שונים של מוגבלויות מטעם ארגון "פינות עיגול".

טל בסכס, מנכ"ל החברה למתנ"סים: "החוסן הקהילתי נתפס, בין היתר, כגורם הליבה בהתמודדות עם אירועי חירום ואסון. על כן החלטנו, במיוחד השנה, להמשיך במיזם 'פברואר יוצא מן הכלל' זו השנה השישית לצד פעולות רבות נוספות לשיקום הקהילות שנפגעו ולמען חיזוק החוסן הלאומי. מאות אירועים מתקיימים בחודש זה בהשתתפות א.נשים עם וללא מוגבלות במטרה להעלות את המודעות הציבורית להשתלבותם בקהילה. תודה לקרן שלם שתמכה ואפשרה למרכזים הקהילתיים להפיק אירועי הסברה, מפגשי שיח, אירועי תרבות וספורט משולבים".

ליאת אריה, מנכ"לית רשת המרכזים הקהילתיים בדרום נתניה: "רשת המרכזים הקהילתיים דרום נתניה, מבית החברה למתנ"סים ועיריית נתניה, מקדמת את ערכי השוויון והכבוד ההדדי, התורמים להשתלבותם של אנשים עם מוגבלות בחברה. ערכים אלה הם נר לרגלינו ואנו גאים להביא אל קדמת הבמה את מיטב הכישרונות בהרכבים ולהקות משולבות באירוע שיא מרגש