נשים מנתניה יסייעו לנשים המתמודדות עם אלימות צילום: נתניה נט 

עיריית נתניה מגייסת נשים שיהיו "שומרות סף" עבור נשים אחרות וידעו לתת מענה וסיוע ראשוני עבור נשים המתמודדות עם אלימות 

בחודש הבא (מרץ) יצוינו ארועי חודש האישה עם מגוון אירועים עבור נשים, העצמתן וקידומן. לצד פעילויות אלה, מקיימת עיריית נתניה סדנה מעשית מקצועית המיועדת לנשים אשר במסגרת עבודתן ויי היומיום שלהן עובדות ונפגשות עם נשים אחרות ויכולות לזהות סימנים מקדימים ולהיות שומרות הסף עבורן, ובכך, להציל את חייהן.

קהל היעד לסדנה הן נשים, תושבות נתניה, ובהן בלניות, מטפלות במגוון תחומי היופי והאסתטיקה, אימהות וכל מי שאיכפת לה – כאשר המטרה היא אחת: להציל חיים.

התכנית נערכת במסגרת "קול קורא למניעת אלימות במשפחה", מיסודה של הרשות לקידום מעמד האישה במשרד לשויון חברתי ומגדרי. בנתניה שותפים לתכנית גורמי הרווחה בעיר, יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה והמועצה הדתית בנתניה, שההכשרה תתקיים במשרדיה.

יו" המועצה הדתית, תרצה גרינפלד, בירכה על התכנית, רתמה אליה את הבלניות במועצה, המצויות במגע יומיומי ואינטימי עם נשים, ואמרה כי היא רואה בה חשיבות רבה שיכולה להציל חיים.

הסדנה מיועדת לכל מי שעוסקת בתחום בו היא פוגשת נשים באופן יומיומי ונמצאת שם עבורן ברגעים אינטימיים של שיתוף וקירבה (למשל קוסמטיקאית, ספריות כל העוסקות במקצועות היופי, הטיפוח הרפואה המשלימה ועוד) והיא תעניק לנשים אלו כלים לזיהוי אלימות במשפחה ולהגשת סיוע ראשוני לנשים המתמודדות עם אלימות.
נשים רבות בקהילה הינן בעלות מידע על תופעת האלימות במשפחה. עם זאת, לרוב, אין להן את הידע והדרכים כיצד להגיב כאשר הן נחשפות למידע. סדנת "שומרות הסף" עשויה לשמש כלי יעיל במניעת אלימות ולהתערות במקרי הצורך. הכשרה זו מטרתה הקניית מיומנויות לזיהוי נשים הנמצאות במערכת יחסים זוגית רעילה ובסיכון.

ההכשרה תיצור רשת ביטחון לנשים בקהילה, תעלה את המודעות לנושא איתור וזיהוי, תעניק יכולת להכיל את שיתוף המידע ולהפנות לסיוע במידת הצורך, ולפי רצונה האישי של האישה.
התכנית נבנתה תוך התייעצות עם מינהל הרווחה בעיריית נתניה - המרכז לשלום המשפחה והמחלקה למניעת אלימות במשפחה.

במסגרת הסדנה ישמעו הנשים הרצאות מרקפת וינגרט, ראש המחלקה למניעת אלימות במשפחה, מהקרימינולוגית רונית לב ארי, שתדבר איתן גם על תקשורת מקרבת, איך לפנות אל נשים אלה, ובעיקר, כיצד לצאת ממערכת יחסים אלימה בשלום וללא סיכונים מיותרים. (רוב מקרי רצח נשים בידי בני זוגן אירעו לאחר שנשים אלה ביקשו להתגרש ועשו זאת ללא עזרה מקצועית או התערבות חיצונית), הרצאה על ילדים החשופים ליחסים אלימים בין הוריהם, מאת מנהלת המרכז לשלום המשפחה, סיגל קני-פז, ישמעו הרצאה מאת מירית קופלמן, מנהלת מעון לנשים מוכות, ויבקרו בתחנת משטרת נתניה, שם ישמעו הרצאה מפיה של איילת גל, קצינת החקירות.

הסדנה תכלול 6 מפגשים, החל מיום 5.3.23
בבניין המועצה הדתית, בית חבה, ברח' פינסקר 18 נתניה

 

התכנית ללא עלות, אך מותנית בהרשמה מראש.