גמלאי נתניה משפיעים על חינוך הילדים בעיר באדיבות עמותת 'ידיד לחינוך'

עמותת 'ידיד לחינוך' מגדילה את מספר המתנדבים בנתניה ומטיבה את חייהם של גמלאי וילדי העיר בעת שגרה וחירום 

בעיר נתניה, קהילת המתנדבים הגמלאים תופסת מקום מרכזי בתוך מערכת החינוך, בזכות הפעילות עמותת 'ידיד לחינוך' בהובלתה של הרכזת, גמלאית בעצמה – שלי אשרי. מתנדבי 'ידיד לחינוך', בני הגיל השלישי, מציעים את זמנם וניסיון חייהם העשיר לתמיכה באתגרי החינוך ובתהליך הלמידה ב-23 בתי הספר בעיר ביניהם בתי הספר בארי, אילן רמון, ישורון, רבין, איתמר, שורשים, חיים חפר, צליל למצוינות ורזיאל.
השבוע מתנדבי 'ידיד לחינוך' בנתניה, המסייעים לתלמידי כיתות א' ו- ב', הגיעו להשתלמות והעשרה בפסג"ה נתניה, כדי לקבל עוד כלים כדי לסייע טוב יותר לתלמידים ולתלמידות בחיזוק מיומנויות הקריאה שלהם.
'ידיד לחינוך' מבוססת על רעיון חד וברור: לאפשר לגמלאים להשקיע את ניסיונם וידיעותיהם במערכת החינוך, ולתרום לילדים ובני נוער בעיר בצורה חיובית ומשמעותית הן בהיבט הרגשי – חברתי והן בהיבט הלימודי כתומכי חינוך והוראה. במסגרת פעילותם היומיומית, המתנדבים מסייעים לתלמידים במגוון תחומי תוכן ובכלל זה בשיפור מיומנויות הקריאה ובפיתוח כישורי למידה.
המתנדבים ב'ידיד לחינוך' מקנים לתלמידים המתקשים תחושת ביטחון ביכולתם, ומזרימים אנרגיות חיוביות לתוך סביבת הלימוד. נוכחות המתנדבים המבוגרים משפיעה לטובה על המוטיבציה של התלמידים ועל הישגיהם. מנגד התלמידים, נותנים סיבה נוספת וממריצה לגמלאים לחוש רלוונטיות, משמעות וחיוניות ולקום בבוקר למסגרת שמשוועת לדמויות מבוגרות משמעותיות נוספות עם פניות, קשב ואמפתיה שיש ביכולתם לחזק את החוסן ותחושת המסוגלות של הילדים.
בסופו של יום, שיתוף הפעולה המרתק והעמוק בין מתנדבי 'ידיד לחינוך' לבין התלמידים מספק חוויה לימודית ייחודית, שמתמקדת לא רק בהעברת ידע, אלא ביכולת של יצירת קשר בין דורי מעצים בעל השפעה דו כיוונית. ההתנדבות כעיסוק משמעותי מטיבה עם הגמלאים בתקופת החיים החדשה עם פרישתם מהעבודה, משפרת את בריאותם ומסבה להם סיפוק ואושר.
אורי פרג, מנכ"ל 'ידיד לחינוך': ״אני מברך על השיתוף פעולה החשוב עם הפסג"ה בנתניה. שילוב הכוחות מוביל לדיוק המענים ולטיוב הסיוע של המתנדבים במשימתם. נכון להיום פעילים ב'ידיד לחינוך' כ-3500 מתנדבים, התורמים למערכת החינוך כ – 480,000 שעות של גמלאי ותלמיד בשנה. המתנדבים משולבים כתומכי חינוך והוראה במעל 650 בתי ספר בכל הארץ. ההשפעה של הפעילות היא על עשרות אלפי ילדים שנהנים מקשר בין דורי מפרה ומתמיכה רגשית חברתית ולימודית הנדרשת ביתר שאת בתקופת המלחמה. הגמלאים המתנדבים מלבד תחושת השייכות והמשמעות נהנים להיות חלק מקהילה מקומית פעילה המורכבת ממתנדבי 'ידיד לחינוך' ברשויות המקומיות שבהן אנו פועלים ובכלל זה בנתניה, המאפשרת גידול באינטראקציות החברתיות ובתמיכה הדדית״.