פרויקט ההנצחה המרגש של פנימיית אורט נתניה צילום: יח"צ האגודה לקידום החינוך

האוטובוס הישן יהפוך "בית חם על גלגלים" לבוגרים וייקרא ע"ש השוטרת שהצילה מאות מהמבלים ב"נובה"

פנימיית אורט נתניה יוצאת בקמפיין גיוס המונים להנצחת שמה של השוטרת דבי אברהם ז"ל, בוגרת הפנימיה שנפלה במסיבה ברעים בשביעי באוקטובר. בפנימייה מקווים לגייס 120 אלף שקלים לטובת הקמת בית בוגרים ייחודי לבוגרי הפנימייה, ביניהם רבים מתכנית נעל"ה (נוער עולה לפני הורים) חסרי עורף משפחתי, הזקוקים לתמיכה בשלבי המעבר בתום לימודיהם.

דבי אברהם ז"ל, בוגרת מחזור 2001 של פנימיית אורט נתניה, מייסודן של האגודה לקידום החינוך ואורט ישראל, הייתה בת 40 כאשר נפלה בעת מילוי תפקידה כשוטרת גיבורה שאיבטחה את מסיבת הנובה ברעים ב-07.10.23. היא לחמה בחירוף נפש מול חוליות של מחבלים, הצילה מאות מבלים, ונפלה אחרי שעות של לחימה.

מסירות הנפש שאפיינה אותה בהגנה על האזרחים ליוותה אותה לאורך כל חייה - תמיד חיפשה היכן לתרום ולמי לעזור. במסירות ובצניעות, שירתה עשר שנים כשוטרת סיור באופקים, התנדבה למג"ב, התנדבה ב"בית התבשיל" באופקים, ובנוסף הצילה מדי חורף בעלי חיים ואספה עבורם ציוד ושמיכות.

השבוע הוקם בית בוגרים ייחודי לבוגרי הפנימי שצפוי לשמש עד ארבעה בוגרים בכל פעם, כשהם נמצאים בקמפוס הפנימייה ובנגישות גבוהה לצוות ולתמיכה הכל-כך נחוצה, חופשיים מדאגות כלכליות של שכר דירה לתקופה זו. הבית יהיה למעשה אוטובוס ישן של חברת "אגד" שנתרם ויוסב למטרה זו כך שיכיל חדרי מגורים, מטבח, מקלחת ושירותים, ומסביבו חצר מטופחת ופרגולה ויהפוך ל"בית חם על גלגלים".
הפנימייה, יצאה בקמפיין גיוס המונים בסך של 120 אלף שקלים כך שכספי התרומות יסייעו לשפץ, לרהט ולהתקין תשתיות בחלל המרכזי, כמו גם לטפח את החצר. לפרטים על הקמפיין ולתרומות: https://www.jgive.com/new/he/ils/donation-targets/121163/about