נתניה מצטרפת למהפכת האנרגיה ראש העיר מרים פיירברג איכר והשר אבי כהן

כחלק מתוכנית לקידום אנרגיות מתחדשות ברשויות המקומיות (תכנית "המאיץ"), תגבש עיריית נתניה יחד עם משרד האנרגיה והתשתיות תכנית פעולה הכוללת צעדים שיובילו למהפכת אנרגיה בעיר

התוכנית תכלול צעדים להתייעלות באנרגיה, עידוד תחבורה חשמלית וייצור אנרגיה מתחדשת - מבני ציבור, תאורת רחובות וכד עם דגש על הרחבת ארגז הכלים של העירייה לסייע למגזרים נוספים על מנת להאיץ את המעבר לאנרגיה בת קיימא בכלל שטחיה, באמצעות בניית מנגנונים לעידוד ייצור אנרגיה מתחדשת והתייעלות במשקי הבית ובמגזר המסחרי והתעשייתי, התייעלות באנרגיה בתשתיות העירוניות והקמת עמדות טעינה לכלי רכב חשמליים.

החטיבה לאנרגיה מקיימת במשרד האנרגיה והתשתיות, הובילה מפגש מקצועי להתנעת המחזור של "תכנית המאיץ", לגיבוש תכניות פעולה למעבר לאנרגיה בת קיימא בשלטון המקומי. במפגש השתתפו נציגים של  20 רשויות מקומיות שנבחרו להשתתף בתכנית, וביניהם אלינור אדלר, מנהלת מחלקת אנרגיה, שייצגה את עיריית נתניה באירוע.
במהלך התכנית, תגבש נתניה תכנית פעולה למעבר לאנרגיה בת קיימא. יישום התוכנית יביא לשיפור משמעותי באיכות החיים של התושבים, וייצר עוגנים כלכליים חדשים עבור נתניה, באמצעות פרויקטים שיחסכו בהוצאת האנרגיה וייצרו הכנסות, אם מהתקנת מערכות ייצור אנרגיה סולארית ומעבר לתחבורה חשמלית.

במהלך המפגש, הציגו נציגי הרשויות שהשתתפו את הממצאים של השלב הראשון של "המאיץ" – מיפוי פוטנציאל הפחתת פליטות וייצור אנרגיה מתחדשת בכל שטח הרשות. המיפוי התבצע באמצעות כלי מיפוי ייחודי שפותח על ידי המשרד עבור התכנית. הכלי מאפשר לרשויות למפות באופן פשוט ויעיל את הנתונים שיאפשרו להן לזהות את הפוטנציאל לייצור אנרגיה מתחדשת, פוטנציאל חיסכון וכדומה. המיפוי יאפשר לרשויות גם לקבוע יעדים ולבנות תכניות עבודה שיעניקו להן את התועלת הרבה ביותר להשקעה שלהן בתחום זה.

שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן: ״תכנית המאיץ היא תכנית חשובה שתשפר את פני הערים ואת איכות החיים של התושבים, תביא לחיסכון באנרגיה ותאפשר לרשויות להשקיע יותר ברווחה, בחינוך ובפיתוח תשתיות. משרד האנרגיה והתשתיות ימשיך לפעול יחד עם הרשויות המקומיות למען כל אזרחי ישראל, בשגרה ובחירום״.

ראש עיריית נתניה מרים פיירברג: "אני מודה לשר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן, על הבחירה בנתניה להשתתף בתוכנית המאיץ ועל פעילותו הענפה של המשרד בתחום מהפכת האנרגיה בשלטון המקומי. עיריית נתניה רואה חשיבות רבה במעבר לאנרגיה בת קיימא. התייעלות באנרגיה, קידום אנרגיות מתחדשות ומעבר לכלי רכב חשמליים – כל אלה עולים בקנה אחד עם שיפור איכות החיים של התושבים ומהווים עוגן כלכלי חשוב. תכנית הפעולה שמתגבשת במסגרת תכנית 'המאיץ' אותה מקדם המשרד תסייע ליישם את הצעדים הנדרשים ותהפוך את נתניה למובילה בתחום האנרגיה".