איך מנצחים את האקנה? תמונה: freepik

התמודדות עם אקנה היא אף פעם לא נעימה, בטח כאשר הפצעים מתפשטים על כל הפנים. אז מה אתם יכולים לעשות כדי לנצח את האקנה?

קודם כל תדעו שיש לכם כוח משמעותי בידיים, כזה שתוכלו לנצל אותו בתבונה. אם תבחרו את הצעדים בצורה נכונה, תראו איך המציאות משתפרת בכל יום מחדש. גם אם המצב נראה לא טוב, כל החלטה שתעשו עשויה לקרב אתכם יותר לכיוון ההצלחה. במאמר הבא נספק לכם 4 טיפים משמעותיים שיסייעו לכם לנצח את האקנה ולא לגרום לו להתפשט.

תופסים את האקנה בזמן

הדרך לנצח את האקנה תהיה קודם כל על ידי זיהוי מוקדם של הימצאותו. ברגע שאתם נזכרים מאוחר, הסיכוי לנצח את האקנה יורד בצורה מהותית. בא לכם לדעת כי המצב נמצא בשליטה מוחלטת? השתדלו לתפוס את הבעיה בדיוק בזמן המתאים. עוד לפני שהיא מתפשטת על כל הפנים או לפני שתמצאו אותה באזורים נוספים בגופכם. טיפול באקנה בדיוק בטיימינג הנכון יוביל לכך שהמצב כולו יהיה בשליטתכם מהרגע הראשון. לא תאבדו את השליטה, ולא תמצאו את עצמכם עם הגב לקיר באף רגע בתהליך.

ניקוי והזנת עור הפנים

הפעולות שאתם עושים על בסיס קבוע עשויות להשפיע רבות על מצב הפנים – ועל ההתמודדות עם האקנה. טיפול באקנה מתחיל מכך שאתם צריכים לדאוג לפנים נקיות ומבריקות. לאקנה נוח מאוד להתפשט על פנים מלוכלכות עם מידה גבוהה של שמנוניות. הביאו את עצמכם למצב בו אתם מנקים את הפנים על בסיס יומיומי. נדגיש כי ניקוי הפנים באופן קבוע יסייע לכם למנוע מצב בו האקנה יופיע שוב בעתיד. אחת מהסיבות שבגינה מופיע אקנה היא פנים שמנוניות עם לכלוך רב.

תזונה נכונה תוביל לשיפור

כמה יוצא לכם לחשוב על הדברים שאותם אתם מכניסים לפה? לפעמים אנו אוכלים אוכל מסוים בלי לחשוב מה יקרה ביום שאחרי. אך ישנם מאכלים שידועים ככאלה שמקדמים בברכה את התפשטות האקנה בגופכם. ברגע שאתם תאכלו את אותם מאכלים על בסיס קבוע, הסיכוי להעלים את האקנה יורד באופן מהותי. אנו לא מפצירים בכם להפסיק לאכול את אותם מאכלים, אך כן תצטרכו להוריד את התדירות. טיפול באקנה באופן הזה יאפשר לכם לראות תוצאות טובות כעבור תקופת זמן קצרה יחסית וללא דיחוי.

שימוש בקרמים ובתרופות

המון קוסמטיקאיות ורופאי עור מציעים להשתמש בתרופות ובקרמים להתמודדות עם אקנה. במקרים בהם האקנה הוא עובדה מוגמרת יהיה עליכם להשתמש באמצעים מתקדמים כדי לגבור עליו. בחירת הקרם הנכון או התקופה המתאימה ביותר תסייע לכם להשיג מטרה זו. עם זאת חשוב להכיר את תופעות הלוואי, ואת כל המשתנים האחרים שנכנסים לתמונה. נדגיש כי ישנן תרופות כמו רקאוטן שהוכחו כיעילות מאוד בהתמודדות עם אקנה, אפילו אם המצב יצא כבר מכלל שליטה.