אדם צובר זכרונות ונזקי עור אילוסטרציה | shutterstock

הכיף של חופשת קיץ מתחלף בעור פגום, יבש וחסר חיוניות. דורית קטש, קוסמטיקאית מומחית ובעלת מכון לאסתטיקה מתקדמת חולקת תובנות על נזקי העור שלאחר חופשות הקיץ 

ישראל, ספטמבר 2023, ההרפתקאות ספוגות השמש של חופשות הקיץ משאירות אותנו לעתים קרובות עם זיכרונות יקרים מפז, אבל הן יכולות גם לגבות מחיר מהעור שלנו. דורית קטש, בעלת מכון האסתטיקה המתקדמת, מזהירה כי נזק לעור לאחר הקיץ הוא עניין נפוץ.

שמש הקיץ מאיימת על בריאות העור

השמש בקיץ יכולה להיות גם מענגת וגם מזיקה. בעוד שרבים מאיתנו נהנים מהקרניים החמות והזהובות במהלך החופשות שלנו, חשיפה ממושכת ללא הגנה מתאימה עלולה להוביל למגוון בעיות עור. דורית קטש מסבירה, "קרינת UV מהשמש היא האשם העיקרי מאחורי נזקי העור. היא עלולה להוביל לכוויות שמש, להזדקנות מוקדמת, פיגמנטציה ועוד השפעות לא בריאות".

בעיות עור נפוצות לאחר חופשת הקיץ

כמה מבעיות העור הנפוצות ביותר שאנשים מתמודדים איתם לאחר חופשת קיץ:
כוויות שמש: התוצאה המיידית והכואבת ביותר של חשיפה מוגזמת לשמש, כוויות שמש עלולה לגרום לאדמומיות, שלפוחיות וקילופים.
הזדקנות מוקדמת: קרני UV מפרקות את סיבי הקולגן והאלסטין, מה שמוביל לקמטים, קמטים עדינים ועור נפול.
היפר-פיגמנטציה: חשיפה ממושכת לשמש עלולה לעורר עלייה בייצור המלנין, וכתוצאה מכך לכתמים כהים וגוון עור לא אחיד.
התייבשות: שמש ומים מלוחים יכולים להסיר מהעור את הלחות הטבעית שלו, ולהשאיר אותו יבש, מתקלף ונוטה לגירוי.
אנחנו עושים המון כדי לשמור על הבריאות, אז הנה כמה עצות עבור אלה המחפשים להפוך את ההשפעות של הרפתקאות הקיץ שלהם ולהגן על עורם לעתיד:
מים: שתו הרבה מים כדי לחדש את הלחות שאבדה ולשמור על לחות העור מבפנים.
לחות: השתמש בקרם לחות איכותי כדי לשחזר את המחסום של העור שלך ולהילחם ביובש.
קרם הגנה: יש למרוח קרם הגנה רחב טווח עם SPF 30-50 ומעלה מדי יום, גם בימים מעוננים, וגם כשאת ברכב (זכוכית לא מגנה מפני קרינה).
פילינג: פילינג עדין, באמצעות מכשור או תכשירים ייעודיים על מנת כדי להסיר תאי עור מתים ולקדם את חידוש העור.
טיפול מקצועי: יש לשקול טיפולים מקצועיים כמו פילינג כימי או טיפול בלייזר לנזק חמור יותר.

אמצי את הצערת העור שלאחר הקיץ

ישנה חשיבות לטיפול מיידי בנזקי העור שלאחר הקיץ "עם טיפול נכון והכוונה מקצועית, אפשר להצעיר את העור ולשמור על בריאותו ויופיו", 
עם סיום עונת הקיץ, אני מעודדת את הנופשות והנופשים לתת עדיפות לבריאות העור שלהם. על ידי מעקב אחר עצות מומחים ואימוץ שגרת טיפוח מחושבת, ניתן להיפרד מהשלכות הרפתקאות הקיץ ולקבל את עונת החגים הקרבה בגוון זוהר ובריא.

על דורית קטש
דורית קטש היא קוסמטיקאית עם ניסיון בטיפוח עור ודרמטולוגיה. בעלת תואר ראשון ושני, ומוסמכת P.M.E וM.C.C. בעלים של מכון לאסתטיקה מתקדמת עם מכשור הבינ"ל המתקדם ביותר, ובעלת ליין תכשירים ייעודי על שמה. 

בריאות - אדם צובר זכרונות ונזקי עור

* המידע אינו מהווה ייעוץ רפואי. אנשים ונשים עם בעיות עור ספציפיות צריכים להתייעץ עם רופא עור מוסמך או איש מקצוע לטיפול בעור.