"עצוב לי שככה מתייחסים אצלנו לנכים" מאיר זליקוביץ'

מאיר זליקוביץ' מנתניה, נכה 100% המתנייד בכסא גלגלים, הגיע לבית המרקחת של כללית לרכוש תרופות. לתדהמתו נאמר לו שאינו זכאי לפטור מתור. הוא פנה בנושא לקופת חולים כללית ולמשרד הבריאות ובכוונתו להגיע עד הכנסת כדי לטפל במחדל. שירותי בריאות כללית – שרון: "הפטור לא חל בבתי המרקחת של כל קופות החולים" 

זה סיפור מקומם על היחס לציבור הנכים בישראל, שהתגלגל לפתחו של תושב נתניה, מאיר זליקוביץ' בן ה-76, נכה 100% המתנייד בכסא גלגלים. לאחרונה ביקר זליקוביץ' בסניף של קופת חולים כללית בשכונת אזורים על מנת לטפל בפצע שמטריד אותו. האחות הפנתה לרופא המשפחה, שרשם לו מספר תרופות.

כאשר פנה לבית המרקחת באותו הסניף על מנת לרכוש את התרופות, היו במקום כ-12 אנשים. זליקוביץ' פנה לרוקחת כהרגלו ללא תור, אך אז נאמר לו על ביטול הזכויות שהיו לנכה על כסא גלגלים לפי הנחיות של משרד הבריאות.

זליקוביץ', שחרף נכותו נאלץ להמתין בתור, פנה בנושא בכתב למנכ"ל קופת חולים כללית עם העתק למנכ"ל משרד הבריאות, וביקש להנחות את מנהלי המחוזות בנושא רגיש ואנושי זה. את מכתבו חתם במילים: "תודה על היחס המיוחד לנכים".

"עצוב לי שככה מתייחסים אצלנו לנכים", הוא אומר בעצב בשיחה עם 'נתניה נט'. "כללית היא הקופה הגדולה והוותיקה בארץ, ודווקא מהם הייתי מצפה שיובילו את היחס המתחשב עבור ציבור הנכים. היו לנו כל כך הרבה מלחמות ואני מאוד מאוכזב מההתנהלות הזו. הייתי גם בחו"ל וראיתי את היחס שאני ונכים אחרים קיבלנו. לצערי אין מה להשוות למה שקורה בארץ. פניתי לגורמים המוסמכים ואני מתכוון לפנות גם לוועדת הבריאות בכנסת על מנת לתקן את העוול ולטפל בנושא החשוב הזה".

"משירותי בריאות כללית - שרון נמסר: "אנו פועלים על פי החלטת הנציבות לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות הממשלתית. כפי שמפורסם באתר הניצבות ובאתרים נוספים של ארגונים לשמירה על זכויות אנשים עם מוגבלות, חובת פטור מתור אינה חלה כיום בשירותי בריאות ובתחבורה ציבורית. לפיכך, הפטור לא חל בבתי המרקחת של כל קופות החולים".

עוד הוסיפו כי "ניתן לקצר זמני המתנה באמצעות תאום תור מראש לבית המרקחת או תיאום תור לאיסוף תרופות ללא המתנה וזאת באמצעות אתר כללית והאפליקציה. בנוסף, קיימת אפשרות של משלוח תרופת עד הבית. המשלוח בחינם למטופלים מעל גיל 75 ו/או ברכישה של 150 ש"ח ומעלה".

ממשרד הבריאות נמסר: "הזכות ל"פטור מתור" אינה חלה בשירותי בריאות ובכללם שירותי משרד הניתנים בבתי החולים והמרפאות או שירות הניתן על ידי רוקח בבתי מרקחת. על מנת לתת שירות תורים יעיל ולקצר את זמני ההמתנה, ניתן לקבוע תור מראש ודרכים נוספות אותן מספקות קופות החולים".