חדש בלניאדו: טיפול בדליות ברגליים באמצעות גלי רדיו תמונה: בית חולים לניאדו

שירות חדש מוצע במחלקת כלי דם בבית חולים לניאדו: טיפול בדליות ברגליים באמצעות גלי רדיו

 

דליות בגפיים התחתונות הינה בעיה מוכרת. הדליות נוצרות , בין היתר, כאשר השסתומים החד כיווניים הנמצאים בדפנות הוורידים מאבדים מגמישותם ומתרחבים, מה שגורם לזרימת דם הפוכה לכיוון כפות הרגליים ומגביר לחץ תוך ורידי. תופעה זו גורמת להרחבת הורידים הבולטים - "דליות". מעריכים כי כ- 40% מהאוכלוסייה הבוגרת סובלת מדליות ברגליים. הסיבות להתפתחות הדליות אינן ידועות אך הריון, ונטייה גנטית, נחשבים כגורמי סיכון להתפתחותן. עודף משקל והשמנת יתר, עמידה ממושכת ללא תנועה, ריבוי הריונות והרמת משאות כבדים עלולים להחמיר דליות קיימות. דליות ברגלים עלולות לגרום למגוון סימפטומים כגון ורידים נפוחים , כאב, גרד מקומי, הרגשה של כבדות ועייפות ברגל ונזק אסתטי. תושבי נתניה ואיזור השרון, סובלים מתופעה של דליות ברגליים, בהתאם לשכיחות התופעה באוכלוסיה הכללית. על כן יש צורך בהצעת פתרונות קליניים במסגרת של בי"ח המעניק שירות לקהילה המקומית.

הטיפול המתקדם ביותר , הוא צריבת הדליות באמצעות גלי רדיו (אבלציה). הטיפול מוצע כיום בעיקר בבי"ח ומרפאות פרטיות. העלות לשירות פרטי יכולה להגיע לאלפי שקלים. בי"ח לניאדו מציע כיום את הטיפול, באמצעות טופס 17 פשוט מקופות החולים. יעילות הטיפול מוכחת – כ-90% הצלחה, עם מינימום סכנה של סיבוכים שונים. הטיפול סותם למעשה את כלי הדם המורחב, ומאפשר זרימת דם בכלי דם בריאים, ובכך מכווץ את הדליות לגודלן הטבעי. הפעולה אורכת בין חצי שעה לשעה, ללא צורך באשפוז. הטיפול מבוצע בבי"ח לניאדו ע"י מנהל מחלקת כלי דם – ד"ר אנטון קבאשה.

לאחרונה, הגיע לבי"ח לניאדו, מטופל מגינאה המשוונית – ד"ר ולדימיר קרול, העובד כאורולוג בבי"ח במדינה האפריקנית, על מנת לקבל את הטיפול בגלי הרדיו במחלקת כלי דם בניהולו של ד"ר אנטון קבאשה. הטיפול לא מוצע בגינאה המשוונית כלל וכלל ועל כן החליט ד"ר קרול להגיע לישראל לביקור, לקבל את הטיפול המתקדם.

מנכ"ל בי"ח לניאדו מסר "אנו ממשיכים להרחיב שירותים רפואיים, העונים על צרכי הקהילה. מחלקת כלי דם, בניהלו של ד"ר קבאשה, מתפתחת מאד בתקופה האחרונה. הן בהיבט של רכש ציוד ומכשור, הן בהיבט של פתיחת שירותים חדשים והן בהיבט של כח אדם בעל מוניטין. אנו מחויבים להעניק שירות רפואי נגיש לכחצי מליון תושבי נתניה והשרון"