עשה עלייה וקיבל את חייו במתנה מימין: ד"ר רון ליאור, מנהל מכון הלב, ד"ר מסטבאום ורעייתו וגב' ילנה שניידרמן, אחות אחראית מחלקת טיפול נמרץ לב

ד"ר מיכאיל מסטבאום עלה עם רעייתו לארץ והתמקם בנתניה. בשבוע שעבר עבר אירוע דרמטי של דום לב, החייאה ממושכת והשתלת שני קוצבי לב בתוך 24 שעות 

ד"ר מיכאיל מסטבאום– מומחה למחלות עור ומין ברוסיה, עלה לפני כחצי שנה מהעיר רזאן ברוסיה הבוערת והתיישב בנתניה.

בשבוע שעבר ראתה אשתו של ד"ר מסטבאום כי משהו לא טוב עובר על בעלה, הזמינה אמבולנס וצוות מד"א זיהה כי מדובר בהאטת קצב הלב. ד"ר מסטבאום פונה באופן מידי למחלקה לרפואה דחופה בבי"ח לניאדו, שם הוענק לו ע"י צוות המחלקה טיפול תרופתי המתאים למצבו. לאחר מספר דקות, בעודו שוכב במיטה במלר"ד– התמוטט, עבר דום לב מלא, צוות המחלקה החל במידי לבצע החייאה. הליך ההחייאה כלל טיפול תרופתי אינטנסיבי, לצד נסיון להפעלת קוצב לב חיצוני על מנת להחזיר את הדופק –נסיון שלא צלח. לאור זאת, ולאחר כ-45 דקות של החייאה הוחלט להשתיל לד"ר מסטבאום קוצב לב זמני באופן מידי. אולם, לא ניתן היה לשנע אותו ממיטתו במלר"ד. ד"ר רון ליאור מנהל מכון הלב הגיע למלר"ד וביצע השתלה של קוצב הלב הזמני, בתוך מלר"ד הומה במטופלים ומשפחות. בכך, ניצלו חייו .

אולם, כאן לא הסתיימה הסאגה. ד"ר מסטבאום אושפז במחלקה לטיפול נמרץ לב להמשך טיפול ובדיקות . במהלך הבדיקות התברר כי קוצב הלב שהושתל במלר"ד נותן מענה חלקי ויש צורך בהשתלת קוצב לב מתקדם דו-חדרי. בתוך 24 שעות הושתל קוצב הלב השני וד"ר מסטבאום, שהיה מורדם ומונשם, חזר לעצמו. כיום, ד"ר מסטבאום מתפקד באופן עצמאי, ללא כל פגיעה מתמשכת ומתכונן לשחרורו מהמחלקה בימים הקרובים.

מר חיים קטלן, עוזר רופא במלר"ד לניאדו שהשתתף יחד עם אנשי צוות נוספים, בכל מהלך ההחייאה סיפר "אני לא זוכר החייאה כה ממושכת שבוצעה במיטת מלר"ד רגילה, ולא בחדר הלם או בטיפול נמרץ. להצליח להציל חיים של אדם במצב כה קשה, כולל נסיונות שונים הכוללים עיסויים, תרופות , קוצב לב חיצוני ועוד ועוד במשך כל כך הרבה זמן – זה נדיר מאד. עשינו את זה תוך כדי טיפול במלר"ד עמוס במטופלים ומלווים. אני מאושר לראות היום את ד"ר מסטבאום מחייך, מדבר והולך בכוחות עצמו !"

ד"ר רון ליאור , מנהל מכון הלב בלניאדו מסר "מדובר בהשתלת קוצב לב דרך הוריד, קוצב שלמעשה הציל את חיי המטופל. ביצענו את ההשתלה תוך שימת לב דקדקנית לכל הנושאים הקלינים הרלוונטיים, למרות שהתנאים לביצוע ההשתלה –מלר"ד הומה – לא היו אופטימאליים. לצד זאת, המשכנו להעניק לד"ר מסטבאום טיפול יסודי ומקיף במחלקה לטיפול נמרץ לב והבנו כי יש צורך בהשתלה נוספת של קוצב לב דו-חדרי, שיתן מענה קבוע לכלל הבעיות הקליניות מהם סובל המטופל. אני גאה בצוות שלנו שהצליח לבצע את ההשתלה הנוספת בפרק זמן כל כך קצר, במצב קליני לא פשוט. מרגש לראות את ד"ר מסטבאום הולך במחלקה וממתין לשחרורו"