עודד מכנס יהלום מן העבר: עודד מכנס מדבר מכבי נתניה עודד מכנס

חלוץ העבר של מכבי נתניה, בשיחה על נתניה של אז והיום, השפעת השינויים שעברו על המועדון, מה תפקידו של הכסף ואיזו עצה היה נותן לצמד המאמנים של הקבוצה

עודד מכנס

כמה עשורים עברו מאז תלה עודד מכנס את נעליו כשחקן פעיל אך שמו נחקק בדפי ההיסטוריה של המועדון הצהוב. החלוץ האגדי שכבש 196 שערים צהוב שחור. מאז פרישתו הקים בית ספר לכדורגל שמונה נכון להיום תשעה סניפים והיד עוד נטויה. תפסנו אותו לשיחה קצרה על מכבי נתניה מנקודת מבטו.
נראה היה שמכבי נתניה עלתה על דרך המלך עם שלושה ניצחונות רצופים ואתמול, הפסד בבית. מה דעתך?
מכבי נתניה נמצאת בשיאו של תהליך בניה מחדש וכמו כל תהליך זה לוקח זמן. אחרי ששיחררו שחקני מפתח והביאו שחקנים חדשים צריך לתת לדברים להתחבר והם מתחברים רק צריך סבלנות. אני מאמין גדול בצמד המאמנים, סלובודאן דראפיץ ושי ברדה וכנגזרת מאמין מאוד בקבוצה. היום אנחנו קבוצה טובה ולא רחוק היום בו נהיה קבוצה מצויינת.
האם לדעתך השחקנים של היום מתאימים לשיטת המשחק שהתרגלנו לראות בעונה קודמת?
אני חושב שצריך לתת צ'אנס לקבוצה השנה, עדין מוקדם להסיק מסקנות. השיטה שהתרגלנו לראות בשנה שעברה התאימה להרכב ששיחק והיום אנחנו רואים ששינו את השיטה על מנת להתאים אותה לסגל השחקנים החדש. סגנון המשחק של נתניה הוא כדורגל שמח וזה דבר שלא ישתנה.
כמי שגדל במכבי נתניה ומשתייך לתקופה היפה בתולדות המועדון, אפשר להשוות בין אז להיום?
אני תמיד אומר שלכל מועדון יש את הסגנון שלו. מכבי נתניה מאז ומתמיד התאפיינה בכדורגל התקפי, שמח עם הרבה שערים אז נכון שהיו עונות פחות טובות אבל עונה שעברה היה נראה שחזרנו למומנטום מבורך. חייבים לזכור שמכבי נתניה זה מועדון גדול וככה חייבים לראות אותו ולהתייחב אליו.
השאלה אם זה תקף גם להיום?
הראייה הטובה ביותר היא דיא סבע שזכה בעונה שעברה בתואר מלך שערי הליגה. אם נלך אחורה, יש את מוטל'ה שפיגלר, דויד לביא ואני שזכינו כל אחד ארבע פעמים בתואר וזה רק על קצה המסלג כי היו עוד. 

היום נראה שהכסף מדבר הרבה יותר מהסמל שדיבר לשחקנים העבר. לדעתך שווה להשקיע בשחקנים צעירים שמחר יכולים לעבור ליריבה תמורת תוספת של כמה שקלים בחוזה?
בלי קשר חייבים להשקיע בשחקנים צעירים ולא רק בנתניה. כל מועדון צריך מחלקת נוער טובה שבה יגדלו שחקנים שישרתו את המועדון בעתיד. אם הקבוצה תהיה טובה אף שחקן לא ירצה לעזוב וזה בעצם מה שקרה איתנו. הובלנו את המועדון קדימה ולא חשבנו על לעזוב להיפך תמיד חיפשו לבוא אלינו. יתרה מכך אני חושב שנכון יהיה לקדם חוק המחייב לשלב לפחות שלושה שחקני בית בכל קבוצה בוגרת.
שאלה לסיום, איזו עצה היית נותן לסלובו וברדה לקראת חלון ההעברות הקרוב?
הם צמד מאמנים מצוין שיודעים מה לעשות ועושים את זה מעולה. בניגוד לעונה שעברה שהייתה מבוססת על ערן ודייא כשחקני מפתח, בעונה הנוכחית הקבוצה תלויה בכל אחד מהשחקנים וזה יתרון ענק שיבוא לידי ביטיי כשכל החלקים בפאזל יתחברו.