מימין לשמאל: עו"ד ענת לביא אזולאי, יוני שטבון, ליאורה לוי והרצל קרן הרצל עזב: קרן ושטבון כבר לא מימין לשמאל: עו"ד ענת לביא אזולאי, יוני שטבון, ליאורה לוי והרצל קרן

פרישה מהקואליציה, איחוד כוחות מפתיע וכעת ניתוק מיוני שטבון. כארבעה חודשים לפני הבחירות, קשה לעקוב אחר המהלכים הפוליטיים של הרצל קרן, שצפוי להקים רשימה חדשה. המרוויחה הגדולה מהזיגזג והיחלשות השניים: ראש העירייה מרים פיירברג-איכר 

מימין לשמאל: עו"ד ענת לביא אזולאי, יוני שטבון, ליאורה לוי והרצל קרן

פוליטיקאי בזיגזג: כארבעה חודשים אחרי האיחוד המתוקשר ביניהם, הודיע אתמול (שני) הרצל קרן ליוני שטבון כי הוא מפרק את השותפות ביניהם. יחד איתו עזבה עו"ד ענת לביא-אזולאי שהייתה מדורגת רביעית ברשימה המאוחדת של שטבון את קרן וצפויה להצטרף לאחרון ברשימה החדשה שהוא צפוי להקים. מדובר כמובן גם במכה עבור שטבון, שיצטרך כעת לאתר שותפים חדשים לדרך יחד עם ליאורה לוי, מהנדסת תוכנה ילידת צרפת שהייתה מדורגת במקום השלישי טרם הפיצול בינו לקרן.

פערים ומחלוקות

"ההחלטה לעזוב סיעה שהייתה לי ולענת לביא בית ודרך, נבעה מהרצון להביא שינוי עם משב רוח חדש ומתוך מטרה להוות אלטרנטיבה שלטונית מרכזית וחזקה גם לראשות העיר וגם במועצת העיר", אמר הרצל קרן . "לנוכח מחלוקות ופערים בראיית הדברים, ובעיקר קריאות רבות של תושבים יקרים שמלווים אותנו שנים רבות, החלטנו לבטל את איחוד הכוחות עם יוני שטבון. יוני הוא אדם ראוי ואנו מאחלים לו הצלחה בהמשך דרכו הפוליטית. אנו מאמינים שנשתף עמו פעולה במועצת העיר הבאה, לטובת ולרווחת תושבי העיר נתניה".

למרות השבחים, נודע כי הרצל היה מאוכזב מאוד לאחרונה מהתנהלותו של שטבון, כאשר אחד הדברים שהובילו אותו לקבל את ההחלטה היה הסרטון "חלאס! פיירברג" בו ביקר שטבון פומבית את ראש העירייה, סרטון שהופץ בניגוד לדעתו של קרן.

"בימים אלה אנו מקיימים פגישות קדחתניות להרכב ולחיבור רשימה חדשה, בראשותי, שתרוץ גם לראשות העיר ואשר תשקף את כל שכונות העיר ומגזרי האוכלוסייה. ביחד נוביל את העיר לפיתוח ולשגשוג בשנים הבאות", סיכם קרן.

לא אזגזג

"לפני מספר חודשים, יחד עם תושבי העיר נתניה ושותפיי, בחרנו להוביל לשינוי בהנהגת העיר. הגיעה העת להתחדשות אחרי שלטון ארוך של 20 שנה בעיר", אמר מנגד יוני שטבון. "הרצל קרן ידידי, דמות פוליטית ותיקה בעיר, לרבות חבר בקואליציית פיירברג במשך כשלוש שנים, בחר שלא להיות שותף לכמיהה של תושבי העיר לדרך חדשה ולראש עיר חדש בנתניה. ייתכן שידידי קרן, לאחר כל כך הרבה שנים במועצת העיר, חושש לאמץ תפיסות ניהול חדשות ולהיפרד מנורמות השלטון הישן לטובת מנהיגות צעירה ונקיה. אני מאחל לו בשלב זה בחייו הצלחה בכל דרך עקבית שיבחר . בבחירות הקרובות לא אזגזג ואתמודד, כפי שהתחייבתי, על ראשות העיר מול מרים פיירברג (במידה והחוק יאפשר לה) עבור כל תושבי נתניה: חילוניים ודתיים, צעירים ומבוגרים, עולים וותיקים".

כזכור, בעבר הלא רחוק היה הרצל קרן שותף לקואליציה ועמד בראשות סיעת "למען נתניה". במרץ בשנה שעברה פרשה הסיעה על חמשת חבריה מהקואליציה שלוש שנים לאחר שהצטרפה אליה, זאת בעקבות הודעת המשטרה על קיום תשתית ראייתית לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים על ידי ראש העיר מרים פיירברג-איכר ביחס לשבעה פרויקטים של נדל"ן. שנה לאחר מכן, במרץ 2018, ויתר יו"ר האופוזיצה קרן על חלומו להיות ראש העירייה במהלך שהדהים את המערכת הפוליטית לטובת חבירה ליוני שטבון ושימש כמספר 2 שלו ברשימה חדשה שהקימו לקראת הבחירות לראשות העירייה ולמועצת העיר. אתמול, כאמור, התברר שהאיחוד הסתיים והשניים אמנם ירוצו לבחירות, אבל כל אחד בנפרד. כבר עתה ברור כי המרוויחה הגדולה מהמהלך שהחליש את השניים היא ראש העירייה המכהנת, מרים פיירברג-איכר.