בית המשפט המחוזי הרשיע היום את עאמר אבו דקה, תושב טול כרם ברצח יצחק אלגבי ז"ל ממושב אביחיל, במהלך פריצה לבתים באזור

הרצח בוצע באוקטובר 2002, בשעת ערב מוקדמת, במושב אביחיל - עאמר אבו דקה דקר את יצחק אלגבי בבית החזה וגרם למותו באמצעות מברג.

 

יצחק אלגבי ז"ל

מכתב האישום עולה כי הנאשם, יחד עם ששלושה חבריו, גם הם שוהים בלתי חוקיים ניסו לפרוץ לביתו של יצחק אלגבי באביחיל בשעה 18:30 בערב ב-22.10.2002. משלא הצליחו והאזעקה הופעלה פרצו ליחידת הדיור השייכת לביתו של הנאשם, הנמצאת במרחק 25 מטר. הנאשם פרץ דרך החלון באמצעות מברג ופתח את הדלת לחבריו. באותה עת יצא אלגבי ז"ל מביתו לכיוון הבית בו התגוררה ביתו על מנת לקחת כיכר לחם לארוחת הערב בביתו. 

איבד דם רב

בהגיעו הביתה, הוא הבחין בדלת הפתוחה והפתיע את הפורצים. אלגבי ז"ל תפס את חולצתו של הנאשם על מנת למנוע ממנו לצאת מהבית. התפתח מאבק במהלכו דקר אותו הנאשם באמצעות מברג ואחד מחבריו אף חבט בראשו של הנאשם באמצעות מברג שהיה בידו. כתוצאה מהמאבק ומהדקירה העמוקה בבית החזה, נגרם למנוח נזק חמור ולקרוס הכיפורת, בנוסף לפציעות וחבלות בראש, בזרועות ובכתף ימין. המנוח נפל בפתח הבית, ונפטר כעבור זמן קצר, בשל איבוד דם רב עם טמפונדה לבבית.

בהמשך הערב נסעו כנופיית הפורצים למסעדה בבקעה אל גרבייה ושטפו את המברג במים.

בית המשפט הרשיע בכל הסעיפים

בית המשפט המחוזי בלוד קיבל את עמדת הפרקליטות וקבע היום "אנו מרשיעים את הנאשם בעבירות המיוחסות לו בכתב האישום- רצח תוך כדי עבירה, כניסה והתפרצות למקום מגורים, ניסיון כניסה והתפרצות למקום מגורים, קשירת קשר לביצוע פשע ושהייה בלתי חוקית בישראל"