אישור ספציפי? חניית הנכים "רמת חוסר הרגישות של העירייה פשוט מתסכלת" אישור ספציפי? חניית הנכים

תושב רמת פולג, נכה בשיעור 100%, לא מבין מדוע ספג קנס בסך 1000 ₪ למרות שחנה עם רכב חלופי בחניה שאושרה לו. רעייתו, סיגלית הלל-שלי: "האכיפה המוגברת לא באה כדי לעזור לציבור הנכים, אלא כדי להכניס יותר כסף לעירייה". העירייה בתגובה: "אין בנסיבות שתוארו בבקשה לביטול הדו"ח כדי להתיר חניית הרכב"

חלמאות מטרידה נוסח נתניה 2016: תושב העיר, נכה בשיעור 100% וחולה סרטן מח עצם, ספג לאחרונה קנס בסך של לא פחות מ-1000 ₪, לאחר שלטענת העירייה חנה בחניית נכים ברכב חלופי שלא אושר.

לטענת התושב ואשתו, סיגלית הלל-שלי, חרף העובדה שהצהירו כי ברשותם רכב חליפי ולכן לא היה עליו תו נכה, הקנס נרשם על שמו של בעלה ונגרם להם עוול גדול.

עינוי של שנה

"יש לבעלי חניה שהוקצתה עבורו וגם כדי לקבל אותה לקח לנו המון זמן כדי להשיג אישור מהעירייה", פותחת הלל-שלי. "הם ממש קשים שם, לא עם הפנים לתושב ויש פחד ממשי של מה יקרה כשפונים אליהם. בעבר הייתה לנו חנייה עוקבת, אבל החליטו לבנות במקום כיכר ולקחו לנו אותה. בנוסף, התעקשו שלא לתת לנו חניה חלופית ולא נתנו לנו סיבה לסירוב. רק אחרי שאחד מחברי העירייה התערב לטובתנו, הופנינו לוועדה מחוזית ושם זה אושר. זה היה ממש עינוי של שנה. חשוב לי להדגיש שהאישור הוא לפי שם ולא לפי מספר רכב – כי המספר הוא רק אמצעי טכני כלשהו לזיהוי הנכה".

העירייה תסדר

מאז אושרה מחדש החנייה העוקבת בשנת 2013, הוחלפו הרכבים בבית המשפחה. לדברי סיגלית, מחשש חוזר שהעירייה תעשה בעיות והתעסקות חוזרת ונשנית עם ביורוקרטיה, לא עודכנו מספרי הרכבים החדשים. "למעשה לא מסתכלים על מספרי הרכבים אלא אם מישהו מתלונן", היא מסבירה. "עדכנו את המספר השבוע ובדיעבד התברר שבעירייה לא מודעים בכלל למספרים אלא זה שירות שמתבצע ע"י ספק חיצוני, אבל הם מתעקשים שמספרי תו הנכה לא תאמו".

חדשות מקומיות - "רמת חוסר הרגישות של העירייה פשוט מתסכלת"

מה בעצם קרה טרם קבלת הדו"ח?
"קיבלתי רכב חלופי מהעבודה ולקחו אותו לטיפול. שני הרכבים מופיעים כתו נכה ולא תאמו את השלט. לתומי, שכחתי לקחת את התו מהרכב כי לא חשבתי שזה ייצור בעיה. יכולתי גם לרשום – 'פקח, רכב חלופי' ואז אולי היו מתחשבים. קבלתי את הרכב חלופי ללילה אחד. אתה קם בבוקר ומקבל קנס של 1000 ש"ח. למחרת, בעלי פגש את אחד הפקחים ושאל אותו מה לעשות. הפקח אמר לו שיפנה לעירייה והעניין יסודר".
ומה התשובה שקיבלתם?
"אמרו לנו שיבדקו את הנושא ויחזרו אלינו, אבל בהמשך קיבלנו תגובה לקונית שלא מוצאים מקום לביטול הדו"ח. הם נותנים לנו אפשרות לשלם אותו או לבקש להישפט".

"לא כולם עבריינים"

ניכר בקולה של סיגלית שהיא נסערת ולא מבינה מדוע ההיגיון הפשוט לא משחק תפקיד במקרה הזה. "באישור הוועדה רואים בבירור שהחנייה הוקצתה לבעלי ובשום מקום לא כתוב מספרי רכב. הבאתי אישור שהרכב החלופי רשום בתו הנכה כמספר שני. אי אפשר לעשות 1+1?", תמהה. "לא מתאמצים לפתור את הבעיה שלנו ואכיפה מוגברת לא באה לעזור לציבור הנכים, אלא להכניס יותר כסף לעירייה. אם הקצתם רכב לנכה, סביר שהוא ישתמש בה גם עם רכב חלופי. יש ר\סוימת של הגיון והתחשבות, אבל תמים לצפות מהעירייה שתתחשב בתושב שלה. רכב חלופי זה דבר טריוויאלי. בעלי לא עשה שום עבירה, אלא חנה בחנייה שלו. זה עניין טכני שהיה צריך להסדיר. למה צריך לטרטר בין אדם? עצוב שבתור חולה ונכה נאלצים לעבור בירוקרטיות נוראיות. סוגרים לך את הדלת ולך לבית משפט. הרי למי שנתן את הדו"ח יש זכות לבטל אותו, אז למה צריך להגיע לבית משפט? רמת חוסר הרגישות לתושב בנתניה פשט מתסכלת. לא כולם עבריינים".

חדשות מקומיות - "רמת חוסר הרגישות של העירייה פשוט מתסכלת"

רכב נכה ספציפי

מעיריית נתניה נמסר בתגובה לדברים: "ועדת התנועה העירונית הקצתה חלק מהשטח הציבורי לפונה כחניה לרכב נכה ספציפי. כאשר החניה שאושרה כללה 2 רכבים אותם הוא רשאי להחנות בחנית הנכים, קרי זכות מוגדרת וספציפית. ביום 21/1/2016 הגיש הפונה בקשה לביטול הדו"ח האמור, עוד באותו היום הבקשה נידונה והוחלט לדחותה שכן אין בנסיבות שתוארו בבקשה בכדי להתיר חניית הרכב. כמו כן מבדיקת התובעת העירונית עולה כי במסמך מציינת חברת ההשכרה כי הרכב ניתן כרכב חליפי לרכב מס' 6421330 אשר אינו אחד מהרכבים להם הוקצתה חניית הנכה. החניה הוקצתה לרכבים 7016323 ו- 4002875".