בית משפט השלום בראשון לציון הורה לשחרר את קארין אבוטבול למעצר בית, וזאת למרות שהמשטרה ביקשה צו עיכוב ביצוע על מנת לערער על החלטה זו.

כזכור, אבוטבול נעצרה במסגרת פרשת 512 בחשד למעורבות באירועים פליליים הקשורים לבעלה, בין היתר, במעורבות רצח עורך הדין הפלילי, יורם חכם, בשנת 2008.

אבוטבול נשלחה למעצר בית בן חמישה ימים בתנאים מגבילים, עד יום שישי הקרוב, ה-17.7. 
טענת המשטרה בגינה ביקשה צו עיכוב ביצוע היתה, שאבוטבול הייתה שותפה לשיחות וועידה בעלות תוכן פלילי אותן ביצע בעלה. השופט בדיון דחה את בקשת הארכת המעצר בטענה שגם אם אבוטבול הייתה שותפה לשיחות, אין זה אומר שידעה בהכרח על תוכנן. 

חדשות מקומיות - קארין אבוטבול, אשתו של אסי אבוטבול, שוחררה למעצר בית
"מהתחלה, אני סברתי שהמעצר הוא מעצר שנועד להפעיל לחץ על אסי אבוטבול בעלה", אמר בתגובה עו"ד סלטון מנשה, פרקליטה של קארין אבוטבול. "הצורה שנעצרה וזמן המעצר שלה מחזק זאת, והחלטת בית המשפט לשחררה מראה שלא היה צורך לעצור אותה מלכתחילה. בסופו של דבר המשטרה לא הגישה ערעור להארכת מעצר, ואני חושב שזה מכיוון שהמשטרה עצמה מבינה שלא היה מקום לעצור אותה. הערעור שלהם לא היה עומד בבית משפט המחוזי, וחבל שכך קרה".

"קארין לא שותפה לשיחות או לחלק מהשיחות, היא פשוט מקשרת לו את השיחות עם מי שהוא צריך. אם היו שומעים את כל השיחות היו מבינים שאין לה ידיעה לגבי תוכן השיחות. זה עניין טכני בלבד. אסי היה קורא לה "קארין, קארין, קארין" כדי שתשמע ותנתק את השיחות. מבחינת עלות השיחות, זה זול יותר. היא עושה זאת במשך 9 שנים, כך נוהגים מרבית האסירים. אסי ידע שכל השיחות מוקלטות והוא לא היה עושה משהו שיפגע בה, הוא שומר עליה ועל הילדים מכל משמר", הוסיף עו"ד סולטן. 

תגובת חטיבת דובר המשטרה

"משטרת ישראל מבצעת פעולות חקירה, לרבות מעצרים, בכפוף לחוק ותוך איזון מיטבי בין צרכי החקירה, שיקולים מבצעיים ושמירה מירבית על זכויותיהם של חשודים ומעורבים. לזכות כל צד בדיון המתקיים בבית המשפט עומדת הזכות להגיש ערר על החלטת הערכאה השיפוטית בה מתקיים הדיון ולבקש עיכוב ביצוע ההחלטה שהתקבלה לשם כך. למותר לציין כי ההכרעה בעניין מצויה בידי בית המשפט".