אילוסטרציה | fotolia  בת 67 מנתניה ננטשה על ידי מדריך טיולים אילוסטרציה | fotolia

בת 67 מנתניה שכמעט מתה מכליאת מעיים בטיול מאורגן תובעת כחצי מיליון מחברת הטיולים

התובעת כמעט ומתה ממחלת מעיים במהלך טיול מאורגן לסין לאחר שננטשה על ידי המדריך.

=

אילוסטרציה | fotolia 

בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בת"א נגד חברת טיולים באמצעות עורך דין בנו גליקמן, נטען כי ביום העשירי לטיול, בבוקר בו הקבוצה הייתה אמורה להמריא בטיסה פנימית, החלה התובעת לחוש כאבי בטן קשים ביותר. המדריך הכניס את התובעת לאוטובוס כשכל הדרך התובעת מקיאה וצורחת מכאבי בטן נוראיים. בהגיעם לשדה התעופה הושיבו אותה בכיסא גלגלים כשהיא חצי מעולפת. עובדי הנמל הזעיקו רופא מקומי שסירב לאפשר לה לטוס.
למרות מצבה, המדריך עלה לטיסה עם הקבוצה והורה למדריכה המקומית לאתר שדה תעופה אחר שיסכים להטיס אותה. המדריכה לקחה את התובעת באמבולנס, כאשר הכרתה מעורפלת, לבית חולים קטן מקומי, שם נאמר לה שהם לא יכולים לטפל בה, אך חייבים לנתח אותה מאחר ומתחיל להיווצר נמק במעיים.

המדריכה המקומית התעלמה מהצורך לניתוח דחוף ובהגיעם לנמל תעופה אחר, לא יידהע את חברת התעופה והנמל על מצבה הרפואי. ברגע שהמטוס המריא היא איבדה את הכרתה ועם נחיתת המטוס במקום לקחת אותה בדחיפות לניתוח הסיעו אותה למלון. למחרת התובעת לא הצליחה לקום מהמיטה, המדריך הוזעק למיטתה ולאחר שהודיעה לו כי אינה יכולה לטוס, המדריך טס עם הקבוצה ונטש אותה שוב.
האשה נותרה לבדה במלון, מבלי יכולת לתקשר וללא יכולת להגיע עצמאית לבי"ח כשהיא שרויה בדמדומים והזיות, ומתעלפת לסירוגין. כעבור זמן לא ידוע מתורגמנית החליטה להזעיק רופא שפינה אותה לבית חולים מקומי מסורתי. שם נמסר לה שהיא חייבת ניתוח חירום אבל מאחר ואין ברשותה הכסף הדרוש, היא הושארה יום שלם על אלונקה בחדר צדדי עד שבנה הגיע מישראל. הרופא ניתח את התובעת ונאלץ להוריד כמטר וחצי מהמעיים שכבר השחירו. לאחר שבועיים בטיפול נמרץ הם שבו לארץ והאשה נאלצה לעבור ניתוח בטן נוסף. לאחר שבאחד הלילות כל תפרי הבטן התפוצצו והבטן נבקעה לשניים עברה התובעת ניתוח שלישי כאשר הבטן נותרה "פתוחה" במשך כ-10 חודשים כדי שהנוזלים המזוהמים ייצאו גופה. התובעת נותרה נכה בשיעור של 25%.
במהלך התקופה בנה התחתן אך האם אינה זוכרת חלק גדול מהחתונה מאחר ובמהלך החגיגה סבלה מבחילות קשות ובקושי יכלה לעמוד על רגליה.

הפינה המשפטית - בת 67 מנתניה ננטשה על ידי מדריך טיולים
עו"ד בנו גליקמן טוען כי חברת הטיולים סיפקה מדריך רשלן, אגואיסט, אנטיפט, שפעל במחדל וברשלנות. החברה התרשלה בטיפול במצבה הרפואי ותלונותיה של התובעת טופלו באופן חובבני ומסכן חיים. האשה תובעת פיצוי בסך של כחצי מיליון שקלים.

טרם הוגש כתב הגנה.