תביעה נגד מרפאת שיניים הרסו פיה של מטופלת וסירבו לבודקה כשפשה בו נמק אילוסטרציה: fotolia

התובעת פנתה למרפאה לשיקום הפה אך במקום לשקם את פיה, עקרו הרופאים שן בריאה, נטעו שתלים שקרסו, סירבו לבדוק אותה חרף תלונותיה, ופטרו אותה במשככי כאבים למרות שבפיה פשה נמק

בתביעה אותה הגישו לאחרונה עוה״ד דוד פייל ועדי אברג'יל-ברוורמן מתוארת פרשייה המגלמת את כל סיוטי האימה של מי החרד מפני טיפול שיניים.

אילוסטרציה: fotolia

בימים אלה הגישו עוה"ד דוד פייל ועדי אברג'יל-ברוורמן ממשרד דוד פייל ושות' תביעת מיליונים נגד רופאי המרפאה ונגד 'הראל ביטוח' המבטחת אותם. 

לדברי עוה"ד פייל ואברג'יל-המטופלת, כבת 40, אם לשלושה ילדים, פנתה למרפאת שיניים, שם הובטח לה טיפול משקם כולל של הלסתות. אולם בניגוד לתכנית הטיפולית שנקבעה עמה, בוצע לה טיפול אחר ללא הסכמתה או ידיעתה.
לאחר הטיפול שבוצע בהרדמה מלאה החלה התובעת לסבול מכאבים עזים, אך למרות שפנתה למרפאה – היא לא הוזמנה לבדיקה ורק הומלץ לה טלפונית ליטול משככי כאבים. הללו לא עזרו לה והיא נאלצה ליטול מינון גבוה יותר ויותר, אך הכאבים המשיכו. היא הגיעה לבית חולים תל השומר ולאחר סדרת בדיקות, נמצא זיהום קשה בלסת, עם נמק בעצם הלסת. האישה עברה שני ניתוחים מתקנים במרפאה שלא שיפרו את מצבה, אז הובהלה לטיפול נמרץ בביה"ח תל השומר, שם אובחן זיהום קשה ומסכן חיים ובוצע בה ניתוח נוסף בהרדמה מלאה. רק לאחר שהחל בה טיפול אנטיביוטי אגרסיבי שארך כחודשיים וחצי, במהלכו היא נאלצה להישאר עם עירוי תוך ורידי בביתה, היא נרפאה מהזיהום החמור שממנו סבלה.
כיום היא עדיין סובלת מתחושת נימול בסנטרה, עיוות בפיה, מכאבים עזים ומחרדות, ונאלצת לאכול אוכל רך ומרוסק בלבד עקב קושי בבליעה. 

"התובעת הגיע כפסע מהמוות ועברה שלושה ניתוחים מיותרים"

ד"ר אלי סימון, מומחה לכירורגית פה ולסת שבדק את האישה מטעם התביעה קבע, כי הזיהום הקשה ומצבה כיום נגרמו עקב רשלנות של רופאי מרפאת השיניים, העריך את נכותה של התובעת בגין הצלקת המכוערת בסנטרה ב-10%, ורבע אחוז נוספים בגין אובדן שן תקינה שנעקרה ללא הצדקה רפואית.

כתוצאה מרשלנות הנתבעים, שהתה התובעת בחופשת מחלה ארוכה של כ-4 חודשים, במסגרתם אושפזה למשך שבועיים, היתה בסכנת חיים ועברה שלושה ניתוחים מיותרים. לאחר תקופה זו, היתה התובעת במשך חודשיים וחצי עם עירוי תוך ורידי בביתה, לצורך המשך קבלת טיפול אנטיביוטי אגרסיבי, לטיפול בזיהום החמור שממנו סבלה.
בנוסף התובעת נותרה כיום עם חסר גרמי ניכר בלסת התחתונה, חוסר בשיניים רבות, שתלים חשופים, תבריגים גלויים, צלקות מכוערות בפניה, חוסר יכולת לאכול וללעוס אוכל קשה, קושי בדיבור, אובדן תחושה בלסת התחתונה וכאבים עזים אשר לא נותנים לה מנוח, ומטופלים על ידי משככי כאבים על בסיס יומיומי במינון גבוה.

"פיתחה תגובה אלרגית לתרופות"

הפינה המשפטית - הרסו פיה של מטופלת וסירבו לבודקה כשפשה בו נמק
בשל הכאבים העזים מהם סבלה, טופלה התובעת בכדורים נגד כאבים ואנטיביוטיקה לתקופה ממושכת, עד שפיתחה תגובה אלרגית לתרופות - גופה פרח ושפתיה התנפחו, התובעת תזדקק בעתיד לטיפול מתקן הכולל, בין היתר, עקירת שתלים, עיבוי עצם, השתלת עצם ממקור עצמי, גשרים, שתלים, תותבות ועוד.
לאור רשלנות הנתבעים תזדקק התובעת לשיקום מתקן מלא של שתי הלסתות. על פי חוות דעת המומחה, עלות תכנית הטיפול המשקם הינה 255,300 שקלים. בנוסף, ע"פ דעת המומחה, תזדקק התובעת להחלפות של כתרים וגשרים כל עשר שנים, ולהחלפת שתלים ועיבויי עצם כל 15 שנים.

לאור כל זאת, תובעת האישה ממרפאת השיניים והרופאים בה, וכן מחברת הביטוח הראל המבטחת אותם, פיצוי בגין נזקי גוף, עקב רשלנות רפואית. זאת בטענה לנזקים, הפסדים והוצאות שנגרמו וייגרמו לה בשל רשלנות הנתבעים ומחדליהם, לרבות הפסדי השתכרות לעבר ולעתיד, הוצאות רפואיות וטיפולים מיוחדים לעבר ולעתיד, כאב וסבל ופגיעה באוטונומיה. התביעה, על סך 2.5 מיליון שקלים נדונה בימים אלה בבית משפט השלום בתל אביב. טרם הוגש כתב הגנה.