תביעת מיליונים נגד קופת חולים כללית ומשרד הבריאות תביעת מיליונים נגד קופת חולים כללית ומשרד הבריאות תביעת מיליונים נגד קופת חולים כללית ומשרד הבריאות | אילוסטרציה: fotolia

הנערה אובחנה בגיל 15 בטעות כסובלת מדלקת עצמות, בעוד שלמעשה לקתה בסרטן. בשל הטיפולים המיותרים והעיכוב באבחון, היא נאבקת על חייה

בימים אלה הגישו עוה"ד דוד פייל ועדי ברוורמן-אברג'יל, תושבת נתניה, ממשרד דוד פייל ושות' – תביעת בטענה שאבחון שגוי של הצוותים הרפואיים בבתי החולים שניידר ותל השומר גרם לטיפול שגוי בנערה חולת סרטן ולעיכוב קריטי בטיפול במחלתה האמיתית שהתפשטה והחמירה.

 

התובעת, צעירה בת 22 כיום, החלה לסבול, כשהיתה בת 15, מהזעות לילה, כאבי בטן וגב, חום ותהליכים דלקתיים. היא עברה בדיקות רפואיות בבתי החולים שניידר ותל השומר ואובחנה בטעות כסובלת מדלקת העצמות.
בשל האבחון השגוי, החלה הנערה לעבור טיפול בסטרואידים שגרם לה נזק רב, בין השאר בכליות, בריאות, במערכת העיכול ובמערכת החיסונית, ולעיוותים קשים בגופה ובפניה. בנוסף, נחלשה המערכת החיסונית בגופה, עקב הטיפול המיותר והדבר גרם להתפשטות מחלת הסרטן לעוד איברים בגופה.

בדיקות לא בוצעו, הביופסיה נעלמה

ד"ר דוד אדלמן, מומחה לאונקולוגיה, בדק את הנערה ואת תיקה הרפואי, וקבע כי התנהלות צוותי הרפואה בבתי החולים בלתי מובנת וחורגת מהפרקטיקה המקובלת ברפואה.
לדבריו, הצוות הרפואי היה מודע לאפשרות של מחלה ממארת כבר בימים בהם הגיעה לראשונה לביה"ח אולם לא בוצעו כל הבדיקות הנדרשות. הצוות הרפואי אף לא ניסה לשלול את מחלת הסרטן, למרות שהתסמינים תאמו את האבחנה של לימפומה מסוג הודג'קין. מעבר לכך, מהנערה נלקחה ביופסיה בשבועות הראשונים להגעתה לבית החולים, והצוות ציין כי בהמשך יתקבלו תוצאות הנוגדנים שהיו אמורות לאושש או להפריך את ההערכה כי הנערה לקתה בדלקת עצמות, אולם תוצאות הבדיקה מעולם לא הגיעו לידי הצוות הרפואי ואיש לא תמה על היעדרן.

"הצוות הרפואי בשניידר ובתל השומר כלל לא בדק את תוצאת הביופסיה, ולא ייחס חשיבות לכך שממצאים שהיו אמורים להשלח בהמשך - כלל לא נשלחו", קובע ד"ר אדלמן בחוות דעתו. לדבריו, האבחנה של דלקת עצמות תמוהה, שכן התסמינים הקליניים שעלו בבדיקות התאימו יותר ללימפומה – וביניהן: גילה הצעיר, הזעות לילה, חום גבוה ונגעים בעמוד השדרה".

הלימפומה אובחנה רק בחלוף 8 חודשים של טיפול אגרסיבי שגוי אשר גרם לנזקים קשים בגופה ואפשר ללימפומה להמשיך להתפשט לאיברים רבים, עד שהגיעה לשלב 4 המתקדם. בימים אלה מטופלת הצעירה בתרופה ניסיונית – לאחר שכל הטיפולים המקובלים לא הצליחו להיטיב עם מצבה.

הוצאות של 2 מיליון שקל

כתוצאה מהמחלה הפסיקה הנערה את לימודיה בכיתה ט' – ומאז ועד היום היא מעבירה את ימיה בטיפולים בבתי חולים. גם הוריה סבלו וסובלים ממשא כספי ונפשי כבד ביותר, והם נאלצו לצמצם את משרותיהם, ולהקדיש ימים ולילות על מנת לטפל בבתם. ההורים הוציאו מכיסם עד היום יותר מ-2 מיליון שקלים על הוצאות רפואיות.

הנערה אושפזה שוב ושוב בביה"ח שניידר, ואח"כ בביה"ח מאיר – כשהרופאים ממשיכים לטפל בה בסטרואידים כאילו היא סובלת מדלקת העצמות – בעוד מצבה הרפואי ממשיך להתדרדר עוד ועוד. 

בגופה של הנערה החלו פושים נמקים, היא נאלצה לעקור שיניים, נדבקה במחלות חיסוניות שונות ביניהן הרפס, השמנת יתר, קרעים בעור, עיוותים בפניה, הקאות, כאבי בטן, חום ושלשולים, והופנתה לטיפול נפשי לאחר שלקתה בדיכאון.
רק בסוף פברואר 2010 - כשמונה חודשים לאחר שהחלה להתלונן על מצבה – בוצעה בנערה בדיקת MRI נוספת, בביה"ח איכילוב, אשר העלתה חשד לסרטן ואכן, משהתקבלו 

הפינה המשפטית - תביעת מיליונים נגד קופת חולים כללית ומשרד הבריאות

תוצאות הביופסיה התברר כי הנערה לוקה מהודג'קין לימפומה סרטני סוג 4 מתקדם, והיא החלה בטיפול כימותרפי.
כיום, כשהיא בת 22, נלחמת הצעירה על חייה ומטופלת בתרופה ניסיונית, לאחר שהתרופות המוכרות בשוק לא הצליחו להיטיב את מצבה.
לטענת עוה'ד פייל ואברג'יל, קופת חולים כללית והמדינה, כבעלים של בתי החולים בהם טופלה הצעירה, התרשלו בטיפולן בצעירה. לטענתם, הצוותים הרפואיים בבתי החולים ביצעו את הבדיקות הפתולוגיות באופן רשלני, התעלמו ממצאים שנמצאו, לא הפנו את התובעת לבדיקות נוספות, ולא עקבו כראוי אחר מצבה.

"התובעת איבדה את נעוריה"

לדברי עוה"ד פייל וברוורמן-אברג'יל – מעבר לסיבוכים הבריאותיים הקשים ממנה סובלת התובעת, ומעבר למצבה הנפשי המדורדר, איבדה התובעת את נעוריה, הפסיקה ללמוד בכיתה ט' ושגרת יומה הפכה לכזו הכוללת רופאים, בדיקות, תשישות וחרדה מפני המוות. היחלשות מערכת החיסון שלה, גורמת לה להידבק באופן תדיר במחלות עונתיות, והיא נאלצת להמנע ממקומות המוניים ולעבוד מרבית הזמן מביתה, כאשר כל הדבקות במחלה זו או אחרת מצריכה אותה להתאשפז בבידוד למשך שבועות.

בימים אלה הגישו עוה"ד פייל וברוורמן-אברג'יל, בשם הצעירה תביעה לפיצויים במיליוני שקלים נגד משרד הבריאות ושירותי בריאות כללית. התביעה נדונה בימים אלה בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

תגובות

ממשרד הבריאות נמסר "כתב התביעה טרם התקבל במשרד הבריאות לכשיתקבל יטופל כמקובל".
מקופ"ח כללית נמסר "אנא פנו לבית חולים שניידר"
מבית חולים שניידר טרם נתקבלה תשובה