סלפי: ג'וליה גואטה ועדן קהלני ג'וליה, עיוורת וזקוקה לאנשים עם שמחת חיים שיארחו לה חברה סלפי: ג'וליה גואטה ועדן קהלני

נקשתי על דלת ביתה של ג'וליה בשעות הצהריים, כשהשמש עוד עמדה באמצע הרקיע. הדלת נפתחה לרווחה, ומולי נגלתה אישה חייכנית עם קול חם שהזמין אותי להיכנס פנימה. היא הובילה אותי בבטחה דרך המסדרון הצר, הסלון, ולבסוף נעצרה כשהגענו לפינת האוכל.

עדן קהלני כותב בלוג על ג'וליה המתגוררת במרכז נתניה וזקוקה לאנשים עם אופטימיות ושמחת חיים שיבואו לארח לה חברה

התיישבנו סביב השולחן, קשקשנו מעט על פוליטיקה, מזג האוויר ויוקר המחייה.
לאחר שהשתתקנו, ג'וליה החלה במבוכה לספר לי את סיפור חייה, אותו הבטחתי לפרסם ולדאוג שהיא תקבל את העזרה לה היא זקוקה. את הסיפור המלא של ג'וליה פרסמנו ב 12.7 

ג'וליה, אישה חייכנית ושמחה, בעלת חוש הומור מפותח ושכל חריף. "אני תמיד משתדלת להיות שמחה למרות המגבלה שיש לי. למרות העיוורון", היא אומרת לי בחיוך. ג'וליה התעוורה בגיל שנתיים עקב טיפול רפואי כושל. אך למרות המגבלה העצומה בחייה, היא לא וויתרה לעצמה. "הייתי התלמידה המצטיינת בבית החינוך לעיוורים בירושלים", היא מספרת בגאווה. ג'וליה אף הייתה שחקנית בעברה, התחתנה והקימה משפחה.
כל חייה היא התמודדה באופן עצמאי למרות העיוורון. "לפעמים אנשים שלא ידעו שאני עיוורת היו עוצרים אותי ברחוב ושואלים אותי איך להגיע לרחוב כזה או אחר והייתי מכוונת אותם בצורה מדויקת" היא מספרת.
לפני שנתיים ג'וליה נפלה מספר פעמים, ומאז היא חוששת מאוד לצעוד לבד. בנוסף, ג'וליה מתארת חוויה של בדידות, וחוסר בחברה אנושית איתה היא יכולה לצחוק, לדבר, להקשיב ולספר סיפורים.
"אני זקוקה לאנשים עם אופטימיות ושמחת חיים שיבואו לארח לי חברה, לקרוא עבורי מכתבים, ללוות אותי לקופ"ח, לסופר השכונתי או לטייל קצת בקרבת הים. אלה דברים בסיסיים שעבורי הם בגדר חלום. אני בטוחה שהאנשים הטובים שיהיו מוכנים לעזור לי, יגלו שאני אישה מצחיקה ושמחה שכיף לשהות במחיצתה."

לפרטים ויצירת קשר: עדן- 053-2338322

דעה אישית - ג'וליה, עיוורת וזקוקה לאנשים עם שמחת חיים שיארחו לה חברה

 

על הכותב: עדן קהלני, גרוש ואב לשתי בנות, עוסק בהוראת חינוך מיוחד ונוער בסיכון ומוביל פרויקטים חברתיים 

בלוגים נוספים של עדן קהלני:

עדן קהלני בבלוג אישי: על גירושין וילדים 

עדן קהלני בבלוג אישי: גירושין זה סיפור עצוב

מה עם להתנצל בפני עצמכם?

ראש השנה, אז והיום

רוב חיי הייתי אדם שמן

מסיבות סוף שנה- עד היכן?

עד מתי נהיה חשוכים?

חופשה משמעותית או סיוט מתמשך?