אילוסטרציה: fotolia לכל אחד שומר מסך שלו אילוסטרציה: fotolia

למי מאתנו אין את הקול המבקר? שמפר את האיזון, מטיל ספק, מחליט עבורינו ומשתק. והגרוע מכל שאנו לעיתים קרובות מאמינים לו. לבטח נתנו משמעויות ופרשנויות, אך יש מי שהאזין וחקר את שורשיו מהיכן נובע אותו הקול?

 אילוסטרציה: fotolia

אותו קול שמגדיל את הספק כזכוכית מגדלת ומאפשר לתעתע בכושר השיפוט שלנו.
אותו הספק יודע להתגנב כאשר האמונה שלנו בעצמינו חסרה, הוא הופך ל"בעל הבית" של הכרתנו ולוקח את מלוא השליטה.
אותו ספק הגדיל את שטח שיפוטו, פלש לעבר חיינו, הרחיב תפקידיו ושם את עיניו על תפקיד של "שומר הסף", מה שנקרא "לקח בעלות", מה שיותר נכון לומר הוא, שאנחנו אפשרנו לו לקחת בעלות כי עינינו הפנימיות לא היו פקוחות, ערניות ובהכרה.
ובכן, מהי אמונה? אמונה היא תחושת הביטחון שמאפשרת להתחבר למשאבים הפנימיים הטבעיים שלנו שמאפשרים ליצור תוצאות לשביעות רצוננו ומענה לשאיפותינו.
שומר המסך, אותו גרעין פנימי שנטוע חזק בקרבנו, בפעולותינו ובתחושותינו, המניע את הרצון לפעול בהכרה מלאה ולמלא אחר האינטרסים והשאיפות שלנו.
רב בני האדם מבלים את חייהם בלתהות עליהם במקום לחיות אותם, ורק מעטים זוכים להארה ומתהלכים כשחיוך אל פניהם, ראשם זקוף והליכתם יציבה.
למעשה, הרצון לקבל הוא רצוננו היחיד. התפתחות תבונתנו, כישורינו הפיזיים והאינטלקטואלים באים לשרת רצון בודד זה. אנו מגייסים אנרגיה עצומה והמחשב האנושי עורך חישובים לפעולה המשתלמת ביותר.
התנאים המאפשרים לאדם חופש בחירה ומימוש רצונותיו והתפתחותו, הם אותם תנאים של אמונה ובטחון בעצמנו המגיעים מהכרה ערנית ונקיה מספקות, הגבהת אמות מידה ושינוי תביעות מעצמנו שנובעים מהרגלים שהתיישבו והתמקמו באזור נוח.
ההחלטות שנאמץ בביטחון ובאמונה בעצמנו, הן אלו שיקבעו את יעודנו וביטחוננו ולא תנאי חיינו.
"היי אתה"
היי אתה עצמך
ולא מישהו אחר
הסר מסך מעליך
כי אין משהו אחר
הינך יחיד במינו
בכל דרך בה תבחר
התמונות חולפות
לעיתים מתמהמהות
אל תאבד מבטך
בתוך המראות.

בריאות - לכל אחד שומר מסך שלו

על הכותבת: יפה זרגרי, מאמנת בכל תחומי החיים ומטפלת רגשית נפשית במגע שיאצו-קוואנטי. מרצה ומעבירה סדנאות בתחומי משמעות החיים והעצמתם.

 

בלוגים נוספים שכתבה יפה זרגרי

האם אנו רוצים לחיות בשמחה?